אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
שוב תקלה בקו הרכבת לירושלים; הוועד הפסיק את עבודות חשמול המסילה צילום: איי אף פי

שוב תקלה בקו הרכבת לירושלים; הוועד הפסיק את עבודות חשמול המסילה

כמה שעות לאחר נסיעת המבחן של שר התחבורה בקו לירושלים, הודיע ועד עובדי הרכבת על הפסקת עבודות החישמול בקטע נתב"ג-תל אביב החל ממחר

28.11.2018, 19:57 | ליאור גוטמן

כמה שעות לאחר נסיעתו של שר התחבורה בקו הרכבת תל אביב-ירושלים, ועד עובדי הרכבת הודיע אחרי הצהריים שהוא מחריף את העיצומים שבהם פתח בתחילת השבוע ומפסיק את עבודות החישמול במסילה. ואם לא די בכך - בסביבות 19:00 נרשמה שוב תקלה בקו ירושלים-נתב"ג - הרכבת נאלצה לבטל שתי נסיעות לאחר שרכבת אחרת שהיתה אמורה להגיע לתחנה לא הגיעה. החברה העמידה לרשות הנוסעים אוטובוסים. מהרכבת נמסר: "בשל תקלה בקטר, ברכיב שאינו נוגע למערכת הזנת החשמל. בוטלו שתי הרכבות האחרונות בקו נתב"ג ירושלים". 

קראו עוד בכלכליסט

מדובר בחצי הקו שמגיע היום רק לנמל התעופה בן-גוריון, כאשר הפתיחה המלאה שלו עד לתל-אביב אמורה לקרות ברבעון הראשון של 2019. בהודעה שהוציא הוועד נמסר שבעקבות סכסוך העבודה הקיים בכל הקשור לנושא החישמול, החל ממחר, ה-29 בנובמבר, כל ההדרכות, הקורסים וההכשרות בעניין החישמול יופסקו. כל עבודה או הכשרה מכל סוג שעניינן המשך קו החישמול מנתב"ג צפונה לא יבוצעו ע"י עובדי הרכבת. המשמעות היא שעבודות החישמול בקו לכיוון ת"א ייעצרו".

בוועד עובדי הרכבת מחדדים שלא תהיה כל פגיעה בקו הקיים בין נתב"ג לירושלים, כאשר "העיצומים הינם באישור ובגיבוי ההסתדרות. כל הניסיונות שלנו להגיע להבנות בכל הנושאים הפתוחים, כולל נושא החישמול, עלו בתוהו".

קו הרכבת לירושלים, צילום: איי אף פי קו הרכבת לירושלים | צילום: איי אף פי קו הרכבת לירושלים, צילום: איי אף פי

עוד נמסר בהודעת הוועד: "ההתקדמות של הרכבת לעבר עידן רכבות החשמל היא חשובה ואנחנו כעובדים תומכים ועושים כל מה שצריך על מנת להוציא את הפרויקט הלאומי הזה לפועל, על כל המשתמע מכך והוכחנו את זה בקו החשמל הקיים. יחד עם זאת, לא נוכל לאפשר פגיעה בעובדים, בזכויותיהם, בביטחון התעסוקתי שלהם, במעמדם ובשכרם בשם אותה קידמה כביכול".

 

ההכרזה על השבתת עבודות החישמול מגיעה במקרה או שלא דווקא ביום שבו שר התחבורה ישראל כץ ערך כאמור נסיעת מבחן שנייה בקו בהשתתפות ראש עיריית ירושלים הנכנס משה ליאון. וכך יצא שמספר שעות לאחר ששר התחבורה מתגאה בפרויקט שסבל מאחת ההשקות הכושלות בתולדות החברה, מודיע לו ועד העובדים שאי אפשר להשלים את העבודות על הקו בגלל דרישות שכר.

‏העיצומים ברכבת ישראל החלו בתחילת השבוע עם השבתת חטיבת המטענים והסירוב של העובדים להובלת אמוניה וחומרים רעילים אחרים ברחבי הארץ.

תגיות

14 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

11.
ליניב (4) - לכל דבר יש ייתרונות וחסרונות אך לרכבות נוסעים במדינה כמו ישראל חשמול עדיף.
היתרון המרכזי של רכבות חשמליות זה היכולת שלהם להאיץ ולהאט מהר יותר מדיזל כך שזמן העצירה בתחנות קצר יותר והם מגיעות למהירות המקסימלית מהר יותר. זה גם מאפשר מרחק ביטחון קצר יותר על המסילות וכתוצאה העברה של יותר רכבות על כל מסילה. רכבות חשמליות גם מהירות יותר כך שרשת רכבות מהירות מחייבת חשמול. יתרון נוסף הוא שהן לא מזהמות. נכון, ייצור החשמל מזהם גם הוא אבל רמת הזיהום שנוצרת בייצור חשמל להפעלת קטרים (או כל דבר אחר) נמוכה יותר מהזיהום שנוצר מכל אותם קטרים בנפרד (והוא גם לא מיוצר ליד האף שלנו). בנוסף לכך, מכיוון שאין זיהום מהרכבת עצמה קל יותר להשתמש במנהרות ובתחנות תת קרקעיות שכן אין פליטה של חומרים רעילים. כמובן שככל שייצור החשמל יעבור לאנרגיה מתחדשת גם הזיהום של תחנות הכוח יעלם. העלות של פריסת תשתית חשמל אכן גבוהה אך התחזוקה של קטר חשמלי זולה ופשוטה יותר. לדיזל יש עדיין יתרונות, כמו יכולת נשיאה גבוהה, יכולת העמסה לגובה במסילה ללא כבלי חשמל ועלות זולה יותר של הקמת המסילה אך במדינה קטנה כמו ישראל עם שימוש עיקרו לנוסעים החשמול עדיף
אמיר  |  28.11.18
לכל התגובות