אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
למרות האיחוד עם הודיס: קסטרו עברה להפסד של 9 מיליון שקל

למרות האיחוד עם הודיס: קסטרו עברה להפסד של 9 מיליון שקל

התחרות באתרי המסחר באינטרנט ממשיכה לפגוע בתוצאות של חנויות האופנה הפיזיות; הקבוצה בניהול אתי וגבי רוטר סיימה את הרבעון השלישי עם הכנסות של 433.6 מיליון שקל לעומת 435.7 מיליון שקל ברבעון המקביל; בחישוב כולל הפרשה חד פעמית בעקבות רכישת הודיס, רשמה קסטרו הפסד של 74 מיליון שקל

29.11.2018, 15:10 | אורנה יפת

לחצו כאן לערוץ הטלגרם של מדור שוק ההון בכלכליסט

 

קבוצת קסטרו פירסמה היום (ה') את תוצאות הרבעון השלישי של 2018, ולראשונה מאז המיזוג הציגה דוח כספי מאוחד עם תוצאות קבוצת הודיס.

קראו עוד בכלכליסט

במהלך הרבעון הודיעה קסטרו על השלמת ההסכם לרכישת מלוא הפעילות של חברות קבוצת הודיס באמצעות הסכם החלפת מניות. החל מ-17 באוגוסט מאחדת החברה בתוצאותיה את תוצאות קבוצת הודיס. 

 , צילום: יריב כץ צילום: יריב כץ  , צילום: יריב כץ

הקשיים בענף האופנה באו לידי ביטוי בירידה במכירות החנויות הזהות, שהשפיעה על שורת ההכנסות של החברה. בתחום ההלבשה ירד הפדיון למ"ר בחנויות זהות בכ-4% והסתכם ב-1,115 שקל למ"ר לעומת 1,163 שקל למ"ר ברבעון המקביל. בתחום אביזרי האופנה (טופטן) הפדיון החודשי הממוצע למ"ר עלה ל-3,156 שקל למ"ר לעומת 3,138 שקל בתקופה המקבילה.

קבוצת האופנה סיימה את הרבעון השלישי של השנה עם הכנסות של 433.6 מיליון שקל ברבעון לעומת 435.7 מיליון שקל ברבעון מקביל אשתקד.

התחרות מצד אתרי המסחר בארץ ובעיקר בחו"ל, והחגים שאופיינו במכירות חלשות, יצרו מלאי עודף בחברות האופנה ובאו לידי ביטוי גם בדוחות של קסטרו. קבוצת האופנה דיווחה על ירידה של 5.2% ל-240 מיליון שקל ברווח הגולמי, בשל הפחתות ערך מלאי עודף של פריטי הלבשה. שיעור הרווח הגולמי מהמכירות ירד ב-2.7% ועמד על 55.3%.

בשנה האחרונה פועלת קסטרו לשינוי קונספט החנויות ומרחיבה את שטחי המסחר של חנויות קיימות וחדשות. עד כה פתחה החברה חנויות בגודל ממוצע של 600-500 מ"ר, וכעת היא פותחת חנויות בשטחים של אלף מ"ר.

 
קסטרו רשמה ברבעון הפסד של 74 מיליון שקל הכולל בתוכו הפרשה של 60 מיליון שקל בגין רכישת מלוא הבעלות על קבוצת הודיס. קסטרו השקיעה לראשונה בחברת הודיס ב-2016. במועד השלמת העסקה ורכישת מלוא הבעלות באוגוסט 2018 עמד שווי מניית קסטרו על 102.5 שקל למניה, מחיר הנמוך ב-25% בהשוואה למחיר המניה אותו קבעה חברת פרומתאוס בעבודה כלכלית שביצעה עבור החברה, לצורך עסקת המיזוג. 

כללי החשבונאות (תקן IFRS3) חייבו את קסטרו למדוד מחדש את השווי שבו היא מציגה את השקעותיה בחברות הודיס. בעקבות הפער בשווי המניה נאלצה קסטרו לבצע הפרשה של 60 מיליון שקל – הוצאה המהווה את ההפרש בין שווי ההשקעה של קסטרו בכל אחת מחברות הודיס לבין השווי שלהן כפי שהוא נגזר משווי מניית קסטרו במועד השלמת העסקה.

בנטרול רישום ההוצאה החד פעמית, שאינה תזרימית, רשמה קסטרו ברבעון הפסד נקי של 9 מיליון שקל שנובע משחיקה במכירות החנויות הזהות שפגעה ברווחיות, ומאידך מסגירת חנויות והשקעה בשדרוג ופתיחת חנויות חדשות. זאת לעומת רווח של 14.7 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2017.

גבי רוטר מנכ"ל משותף בקסטרו מסר עם פרסום הדוח: "השלמת המיזוג עם הודיס במהלך הרבעון מהווה נקודת ציון משמעותית עבורנו. המיזוג הוא הגדול ביותר שנעשה בישראל בתחום האופנה והלייף סטייל. עברנו מחברה שמנהלת מותג אחד לחברה שמנהלת מספר מותגים מובילים, דבר המבזר את הסיכון ומגדיל את הגמישות בהתנהלות החברות הנמצאות בבעלות משותפת".

רוטר הוסיף "אני משוכנע כי המהלך האסטרטגי של המיזוג הוא מהלך נכון בהתייחס לתנאי השוק ומאמין שיישא פרי ויביא לשיפור בביצועי החברה הן מבחינת המכירות והן ברווחים בשנים הבאות".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות