אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
שביל אופניים חדש באורך 3.5 ק"מ ייחנך בת"א

שביל אופניים חדש באורך 3.5 ק"מ ייחנך בת"א

מדובר בחלק מפרוייקט של העירייה, במסגרתו תרושת העיר בשבילי אופניים באורך כולל של 110 ק"מ. נקודת היציאה של השביל בשדרות רוקח, נקודת הסיום ברחוב דבורה הנביאה. ייקרא על שמו של הפילנתרופ היהודי-קנדי, סילבן אדמס, שהשתתף במימון הקמתו

29.11.2018, 14:51 | נמרוד בוסו
עיריית תל אביב-יפו צפויה לחנוך ביום א' הקרוב שביל אופניים חדש באורך של 3.5 ק"מ, אשר אמור להיות השלב הראשון של פרוייקט שאפתני במסגרתו תרושת העיר ברשת של שבילי אופניים באורך כולל של 110 ק"מ. נקודת היציאה של השביל בשדרות רוקח, הוא מוביל אל אזור התעסוקה של רמת החייל ומסתיים ברחוב דבורה הנביאה. במימון הקמת השביל, שעלותו הכוללת 7 מיליון שקל, השתתף הפילנתרופ היהודי-קנדי סילבן אדמס, והשביל ייקרא על שמו.

קראו עוד בכלכליסט

על פי תוכנית העירייה, בחמש השנים הקרובות תוקם רשת שבילים אשר "יובילו את הבאים מהערים הסובבות, קרי חולון, בת ים, רמת גן ובני ברק, לתוך תל אביב, באופן שיקל על עומסי התנועה ויאפשר לציבור להגיע למקומות העבודה באמצעות אופניים ובשבילים בטיחותיים במיוחד, המייצרים חציצה בין הולכי הרגל לבין רוכבים".

   

מסלול שביל האופניים החדש מסלול שביל האופניים החדש מסלול שביל האופניים החדש

עוד מסרה העירייה, כי הקמת השביל ארכה כשנה, וכי המימון עבור הפרויקט גויס על ידי קק"ל ואדמס. "עבודות ההקמה כללו את הריסת הקיר הישן שהקיף את איצטדיון האתלטיקה והרחקתו של הקיר ב-2.5 מטרים צפונה, עבודת נטיעות, עבודות גיזום לכל אורך השביל, תימוך תעלת הניקוז, הוספת עמודי תאורה, שיקום הקיר של המימדיון, שיקום מדשאות ושיקום צמחיה - כל זאת במטרה לשמור על בטיחותם של הרוכבים והמשתמשים בדרך".

הטקס ייערך במעמד ראש העירייה רון חולדאי, מנכ"ל קק"ל קנדה לאנס דיוויס, סילבן אדמס ורוכבי ה-"Israeli Cycling Academy", שייצגו את ישראל במירוץ ה"ג'ירו ד'איטליה" בחודש מאי האחרון.

תגיות

15 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

15.
לגבי שביל להרצליה
חפש "מפה ציבורית לשבילי האופניים" יש שם דרך עפר ממערב לכביש 2. עיריית תל אביב בנתה שביל ממש עד לגבולה באיזור מלון מנדרין ומזרחה משם. מצפון לזה - באיזור מול סינמה סיטי - יש ריב ארוך בין עיריית הרצליה \ משרד התחבורה ואולי עוד גורמים ככה מזניחים את הנושא ואנשים בינתיים נפצעים ונהרגים כי לא יודעים.
האזרח דרור  |  03.02.19
14.
כאן בארה״ב, בעיר קטנה מתל אביב, יש 320 ק״מ של נתיבי אופניים
חלקם כנתיבים בצידי הכבישים והשאר כנתיבים עצמאיים, לא ברחובות אלא בפארקים, סביב אגמים ועוד. אף אחד לא רוכב על מדרכות ואף אחד לא יעיז לעלות על האוטוסטרדה המקומית עם אופניים. לא רואים כאן בכלל אופניים חשמליים, קורקינטים חשמליים או סקייטבורד ברחובות.
אלי  |  06.12.18
12.
אתם שוכחים שיש צפי.... שאוכלוסיית מדינת ישראל ...
אתם שוכחים שיש צפי.... שאוכלוסיית מדינת ישראל ...תגדל בעתיד בעוד מיליונים. כמה מתוכם יוכלו לגור במרכז הארץ? השטח מחוץ לבניינים לא גודל ... בבניינים חדשים שבנו... השטחים האלו נעלמים מההיצע. אל תשכח שהשטח לכבישים מצטמצם ,גם אם עושים גשרים לגובה.
אתם שוכחים שיש צפי.... ש  |  04.12.18
11.
זה בכלל לא שביל חדש
בשטרית קיים שביל אופניים כבר כמה שנים. בגינה ברמת החייל גם כן השביל קיים כבר כמה שנים טובות לפחות. למען האמת אני לא זוכר אותה בלי השביל, שזה בסה"כ שביל אספלט בגינה. בפארק הירקון אכן ביצעו כמה עבודות חדשות בשנתיים האחרונות, כחלק מהתרומה של סילבן אדאמס לוולודרום (היתה פניה מסוכנת ששופרה) וכנראה על כל העסק גוזרים קופון יחצני, על חשבון התורם. אני לא זוכר שביל בדבורה הנביאה אז שם, אולי, כן סללו משהו. רוב הסיכויים שלקחו מדרכה קיימת ועיצבו אותה מחדש. אם באמת היו רוצים לייצר שביל חדש באזור אז היו מבצעים אותו בפנחס רוזן, שזה לקשר צפון-דרום בין 2 הקוים הורודים בתמונה. אבל אהה... זה אוטוסטרדה וצריך לחשוב טוב טוב אם באמת מוכנים לקחת נתיב תנועה חשוב למכוניות לטובת אופניים. אבל להצר אוטוסטרדה חשובה יכאב להרבה מאד נהגים. בעיה. לא הייתי מבצע את זה כיום. אולי אחרי שייצרו כביש מכביש 5 לאזור התעסוקה שבהעדרו עובדים רבים מערי השרון נדרשים לנהוג ברחובות רובע צפון מזרח ולהעמיס שלא לצורך את הצירים. עם כל הכבוד לעיריה, ללטף קצת שביל קיים בפארק זה לא לייצר שביל אופניים.
dw  |  30.11.18
לכל התגובות