אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מה נסגר עם גשר יהודית: גורלו של גשר המריבה ייקבע בבית המשפט צילום: חן אדריכלים

מה נסגר עם גשר יהודית: גורלו של גשר המריבה ייקבע בבית המשפט

המאבק בין ראש עיריית תל אביב רון חולדאי לשר התחבורה ישראל כץ ולחרדים על העבודות בשבת עיכב את העבודה על הגשרון להולכי רגל למועד לא ידוע. בינתיים העדיף השר לסיים את העבודות לחשמול הרכבת

31.12.2018, 06:56 | ליאור גוטמן

סיפור גשר יהודית מקפל בתוכו במידה רבה את מה שלקוי במדינה מבחינת תכנון תשתיות, דאגה למשתמשים בכביש, מלחמות השבת ומאבקי אגו בין שר לראש עיר. תקציר הפרקים הקודמים: בעשור הקודם החליטה עיריית תל אביב להקים גשרון להולכי רגל באורך 110 מטר בין הרחובות יגאל אלון לשדרות יהודית. נדרשו לעירייה לא פחות מ־10 שנים בשביל להרים את הגשרון הזה.

קראו עוד בכלכליסט

והנה, באמצע קמפיין הבחירות של רון חולדאי בבחירות לראשות העירייה, הוא הודיע כי הוא מתכוון לסגור את נתיבי איילון לשישה סופי שבוע רצופים במטרה להשלים את בניית הגשר, שהיה אמור להיפתח לציבור בשנת 2020. למרבה התמיהה, ביקשה המשטרה מטעמי בטיחות לסגור את נתיבי איילון, בכלל זה מחלפים שאינם קרובים לגשר.

הדמיה של גשר יהודית המתוכנן. היה אמור להיפתח ב־2020 , צילום: חן אדריכלים הדמיה של גשר יהודית המתוכנן. היה אמור להיפתח ב־2020 | צילום: חן אדריכלים הדמיה של גשר יהודית המתוכנן. היה אמור להיפתח ב־2020 , צילום: חן אדריכלים

שר התחבורה ישראל כץ הטיל וטו על העבודות בטענה שחשמול מסילת הרכבת בתל אביב חשוב יותר ואי אפשר לסגור את הנתיב פעמיים, גם בשביל גשר יהודית וגם בשביל חשמול הרכבת, ויש סדר עדיפויות. המפלגות הדתיות קיבלו בשביעות רצון את המהלך של כץ, שלא הסכים לשבור את הסטטוס קוו של עבודות בשבת, וכך התגלגלו הדברים לבתי המשפט עד היום.

ומה קרה בינתיים? עברה חצי שנה, והצדדים עדיין מתכתשים בבית המשפט. קורות הגשר כבר היו יכולות לעמוד אם אף אחד לא היה מתערב. בינואר אמור משרד התחבורה להשיב לבג"ץ למה הוא אינו מאפשר את בניית הגשרון לאלתר, בעקבות עתירה שהגישה עיריית תל אביב.

ישראל כץ. לא הסכים לשבור את הסטטוס־קוו, צילום: אוהד צויגנברג ישראל כץ. לא הסכים לשבור את הסטטוס־קוו | צילום: אוהד צויגנברג ישראל כץ. לא הסכים לשבור את הסטטוס־קוו, צילום: אוהד צויגנברג

ובינתיים קבעה הרכבת כמה סופי שבוע שבהם היא תסגור את המסילה בסופי שבוע כדי לחשמל את הרכבת. ומה עם הגשר? אם בית המשפט יאשר, ונתיבי איילון האחראית על הפרויקט תרצה בכך, היא תתאים את לוח הזמנים של בניית הגשר לחשמול המסילה, ואם לא, תושבי תל אביב ימשיכו לחכות לגשר גם בעשור הבא.

אז מתי ייבנה הגשר ומתי הוא ישרת את הולכי הרגל? המציאות העגומה היא שגם אם היו מניחים את קורות הגשר במועדן הוא עדיין לא היה שמיש לרשות הציבור השנה. יתרה מזאת - גם כשהעבודות יושלמו מדובר בגשר עם הצללה חלקית בלבד: שמש קופחת בקיץ, קור וגשמים בחורף.

הבחירות בפתח, והשר כץ כבר לא יאשר לחולדאי דבר. המשימה תוטל על השר שייכנס למשרד התחבורה בממשלה הבאה, והציבור ימשיך לצעוד על גשר השלום בניסיון להבין למה נדרש עשור כדי להרים גשר שאורכו רק 110 מטר.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



5 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

3.
תיאור שגוי ומטעה של הדברים
השר לא הטיל וטו בגלל שצריך "לסגור את איילון בשביל הרכבת". עבודות הרכבת לא מצריכות לסגור את איילון. כ"ץ גם לא אמר שהן מצריכות לסגור את איילון. הרכבת היא רק תירוץ. השר חטף מחאה חרדית ומיד הוציא הוראה להקפיא את העבודות למועד בלתי ידוע, ואמר ש"צריך לבדוק" אם אולי צריך לשלב בין עבודות הרכבת לגשר - אבל אין שום צורך ושום אפשרות לשילוב כזה, ובכלל לא צריך לסגור את איילון בשביל הרכבת. ומאז כבר חצי שנה משרד התחבורה "בודק" את זה ולא מגיע למסקנות. העירייה עתרה לבג"ץ כי העבודות הוקפאו ואין שוב כוונה לבצע אותן בקרוב. אילו העירייה לא הייתה עותרת, הגשר עדיין לא היה נבנה. בג"ץ לא מפריע ולא מונע ממשרד התחבורה לבנות כעת את הגשר. זה משרד התחבורה שמסרב לעשות זאת.
אילן  |  01.01.19
2.
עסוקים בלהטעות
מי בכלל זקוק לגשר הזה? למה צריך גשר בעלות מטורפת כשיש גשר למעבר הולכי רגל ,גשר השלום, במרחק עשרות מטרים בודדים משם במקום להשקיע בגדר השלום והפיכתו למסלול נוח למעבר עוד דוגמא מושלמת לבזבוז כספים מטורף בשביל עוד כמה משכורות לאדריכלים מתכננים ומבצעים שגוזרים את הקופון על שטות לא נדרשת הלכתי מרחוב הארבעה למגדלי אלקטרה והסביבה מאות פעמים והחיסכון בזמן מעבר לכיעור הנופי הוא זניח תתעוררו ככה מבזבזים כספי ציבור לשווא בזמן שאפשר להשקיע אותו בפרויקטים חשובים יותר
אחד שיודע  |  01.01.19