אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

הרכבת קולטת קרונות חדשים, הוועד מסרב להתקדם בפרויקט החשמול

לטענת העובדים, "בהמשך לסכסוך העבודה בחשמול ובהמשך להוראת הוועד כי לא נתקדם בחשמול, אנו מודיעים שלא נקבל קטרים חשמליים חדשים"; במקביל קולטת הרכבת קרונות רגילים אולם לא בטוח שהדבר יתרום לרווחת הנוסעים

08.01.2019, 12:30 | ליאור גוטמן

רצף הבעיות ברכבת ישראל לא נעצר והוא מגיע הבוקר גם להתנגדות ועד העובדים להתקדם בקליטת הציוד החשמלי החדש.

קראו עוד בכלכליסט

בהודעה שהוציא היום (ג') הוועד נמסר לעובדים כי "בהמשך לסכסוך העבודה בחשמול ובהמשך להוראת הוועד כי לא נתקדם בחשמול, אנו מודיעים שלא נקבל קטרים חשמליים חדשים, כמו כן לא יתקיימו הדרכות או קורסים".

ועד העובדים, שכבר הכריז על סכסוך עבודה, קובל על פגיעה בתנאי העבודה שלו וטוען שמגיעות לו תוספות שכר בכל הקשור לחשמול הקווים וקליטת הציוד החדש. בשלב זה לא ברור כיצד ההכרזה הזו תשפיע על המשך עבודות החשמול שרק הוכרזו בסוף 2018.

קרונות חדשים לרכבת, צילום: דוברות רכבת ישראל, סיגל ספנות קרונות חדשים לרכבת | צילום: דוברות רכבת ישראל, סיגל ספנות קרונות חדשים לרכבת, צילום: דוברות רכבת ישראל, סיגל ספנות

הקרונות החדשים לפני הרכבתם, צילום: דוברות רכבת ישראל, סיגל ספנות הקרונות החדשים לפני הרכבתם | צילום: דוברות רכבת ישראל, סיגל ספנות הקרונות החדשים לפני הרכבתם, צילום: דוברות רכבת ישראל, סיגל ספנות

במקביל ברכבת ישראל מודיעים שהיא ממשיכה לקלוט קרונות חדשים לציוד הישן (כלומר לקטרי הדיזל), פעולה שמוסברת שם כתרומה לרווחת הנוסעים. ברכבת טוענים ש"במהלך החודש האחרון, נקלטו ברכבת עשרה קרונות דו-קומתיים חדשים, המוסיפים עוד 1,420 מקומות ישיבה. עם קליטת הקרונות החדשים לשירות, יוארכו שלוש רכבות לשמונה קרונות דו-קומתיים, כלומר 15 רכבות ביום, בקווים נהריה-מודיעין ובנימינה-רחובות. בכך מוסיפה הרכבת לרווחת הנוסעים עוד 2,130 מקומות ישיבה ביום".

עוד אומרים ברכבת כי "במקביל לקשיים הזמניים הנובעים מעבודות התחזוקה והחשמול עושים ויעשו אנשי רכבת ישראל ככל שניתן כדי להקל, ולו במעט, על הצפיפות ברכבות באילוצי כמות הרכבות וזמני המסילה, בתקווה שמהלכים אלה יתרמו להקלה על ציבור הנוסעים. אנו מבינים את הקשיים הזמניים, מתאמצים מאד כדי להקל ככל שניתן, ומבקשים את הבנת הנוסעים ושיתוף הפעולה".

האם זה אומר שכל נסיעה תהיה מהיום מרווחת יותר ונוסעים לא יצטרכו להצטופף או לשבת על הרצפה? לא ממש, וברכבת מדגישים: "אורך הרכבת ומספר הקרונות בה תלוי בביקוש הנוסעים בקו, בקרונות זמינים, אך הוא נתון גם לשינויים נקודתיים ואילוצים תפעוליים שונים".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



24 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה