אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
למרות תקופת הבחירות, מנדלבליט אישר ורכבת ישראל מחפשת מנכ"ל חדש צילום: דוברות רכבת ישראל

למרות תקופת הבחירות, מנדלבליט אישר ורכבת ישראל מחפשת מנכ"ל חדש

בין תנאי הסף למועמד שיחליף את שחר איילון, ניסיון של לפחות 5 שנים בניהול ישיר או עקיף של גוף שמעסיק לפחות 400 עובדים עם מחזור מכירות של לפחות 400 מיליון שקל

13.01.2019, 13:58 | ליאור גוטמן

חברת רכבת ישראל פרסמה בסופ"ש האחרון שורת מודעות איתור לתפקיד מנכ"ל החברה. המנכ"ל הנוכחי שחר איילון הודיע על עזיבתו בתחילת אפריל.

 

 

קראו עוד בכלכליסט

  

החברה קיבלה בשבוע שעבר את אישור היועמ"ש אביחי מנדלבליט לצאת במכרז למציאת מנכ"ל חדש, חרף העובדה שמדובר בתקופת בחירות במסגרתה לא נהוג למנות בכירים לתפקידי מפתח במשק.

לחברה כמה תנאי סף לתפקיד, בהם ניסיון של לפחות 5 שנים בניהול ישיר או עקיף של גוף שמעסיק לפחות 400 עובדים עם מחזור מכירות של לפחות 400 מיליון שקל. בנוסף, נדרש תואר ראשון במינהל עסקים או ציבורי, משפטים או כלכלה. המשרה פתוחה לכל פורשי כוחות הביטחון וההצלה (למשל צה"ל, שב"ס, משטרת ישראל או מד"א) עם ניסיון רלוונטי לתפקיד. התנאים הללו נדרשים גם ממועמדים מהמגזר הפרטי או הציבורי/ממשלתי.

דן הראל, יו"ר רכבת ישראל, צילום: עמית שעל דן הראל, יו"ר רכבת ישראל | צילום: עמית שעל דן הראל, יו"ר רכבת ישראל, צילום: עמית שעל

בנוסף, הרכבת מחפשת מישהו שגילו המינימאלי הוא 25 שנה, מה שמעלה את התהייה כיצד אדם בגיל כזה אמור להחזיק אפילו ברמה התיאורטית ניסיון של 5 שנים בניהול מאות אנשים. ברכבת מציינים שמי שניהל בעבר גוף בארגון נותן שירות או כזה שהתמחה מול ועדי עובדים, עשוי לזכות ביתרון ניקוד, אולם לא ברור מדוע המיומנות של עבודה בארגון שמתמחה במתן שירות אינה דרישת סף מחייבת.

המועד האחרון להגשת מועמדות הוא 3 בפברואר, אולם במודעות הרכבת מצוין שוועדת האיתור שהוקמה למציאת המנכ"ל החדש, בה שותפים חברי הדירקטוריון של החברה לרבות היו"ר דן הראל, רשאית לפנות מטעמה למי שהיא מוצאת לנכון.

5 רכבות בוטלו, בהנהלה מתנצלים

בתוך כך, התקלות וביטולי הנסיעות ברכבת ממשיכים. בשעות הבוקר היום (א') בוטלו 3 רכבות שהיו אמורות לצאת מאשקלון. בשל תקלות בציוד, הרכבות יצאו בסופו של דבר רק מרחובות (שתיים מהן) ואחת מתחנת יבנה מזרח. המענה לנוסעי אשקלון ניתן באמצעות הקו המערבי (באר שבע-רעננה).

במקביל רכבת שהיתה אמורה לצאת מבאר שבע לכיוון כרמיאל יצאה במקום זאת מקריית גת. אם לא די בכך, הרי שרכבת פרברית שיצאה מבנימינה דרומה סיימה את נסיעתה בנתניה בגלל תקלה והנוסעים שם הועברו לרכבת חלופית.

מרכבת ישראל נמסר בתגובה: "בשל מספר תקלות תפעוליות, נרשמו הבוקר שיבושים בתנועת חלק מהרכבות. אנו מתנצלים בפני הנוסעים על אי הנוחות ומזכירים כי במקרה של עיכוב של חצי שעה ומעלה, הם זכאים לפיצוי".

תגיות