אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
רכבת הרים מחפשת נהג צילום: אוהד צויגנברג'

רכבת הרים מחפשת נהג

המנכ”ל הבא של רכבת ישראל מוכרח להיות איש ניהול מהמעלה הראשונה, עדיף כזה שמבין בתחבורה. אם יש איזשהו תהליך הפקת לקחים ברכבת, תהליך המינוי במנכ"ל הבא יהיה מדויק, וחשוב מכך - מהיר

27.12.2018, 08:14 | ליאור גוטמן

בשורה התחתונה, פרישתו המיועדת של שחר איילון מתפקיד מנכ"ל רכבת ישראל היתה צפויה. על סוף כהונתו בתפקיד בישרו לא רק רצף התקלות הבלתי פוסקות בחצי המסילה המחושמלת בין נתב"ג לירושלים, אלא בעיקר רצף המכתבים שאנשי האוצר, רשות החברות ומשרד התחבורה ירו לעברו בפרשת רכש הקרונות. מדובר ברכש 48 קרונות בכחצי מיליארד שקל, שבוצע ללא אישור, תוך שימוש בכספי פיתוח וללא דיווח לבורסה.

קראו עוד בכלכליסט

איילון טען שיו”ר דירקטוריון הרכבת דן הראל רצה להדיח אותו ממניעים אישיים. אלא שטענתו הופרכה לאחר שהתברר שתלונות נגד איילון הגיעו מכיוון אנשי האוצר שלושה שבועות לפני שהראל מונה רשמית לתפקיד.

טרם כניסתו לתפקיד מנכ”ל הרכבת, הקדיש איילון 30 שנה לשירות המדינה ‑ הן כנציב כבאות ראשי והן כמפקד בכיר במשטרה. היה ניתן לצפות ממנו, וגם מהראל, לדעת להתפשר, לנהוג בבגרות ולאפשר לאיילון פרישה מכובדת. הליך כזה היה מאפשר העברת שרביט מסודרת למנכ”ל הבא.

שחר איילון, מנכ"ל רכבת ישראל, צילום: דוברות רכבת ישראל שחר איילון, מנכ"ל רכבת ישראל | צילום: דוברות רכבת ישראל שחר איילון, מנכ"ל רכבת ישראל, צילום: דוברות רכבת ישראל

תחת זאת ‑ הדיווחים על תקלות בקו לירושלים נמהלו לפתע בידיעות על קרב תרנגולים בצמרת. יו”ר שנוהג בחוסר כבוד, מן העבר האחד, ומנכ”ל שנאחז בקרנות המזבח, כולל ניסיון של הרגע האחרון לגייס לטובתו את ועד העובדים, מן העבר השני. משל היתה חסרה לרכבת עוד מכה תדמיתית שתעכב את התאוששותה.

עובדי החברה מספרים שבשבועות האחרונים אין מי שמנהל את ההצגה, אבל ההצגה חייבת להימשך, והיא אכן נמשכת. ברכבת מנהלים מעקב צמוד אחר חשמול המסילה והשבוע הודיעו על סגירת מרכז תל אביב למשך כמה סופי שבוע במטרה לסיים את חשמול הקו לירושלים. עם תקציב חשמול של 12 מיליארד שקל, המנכ”ל הבא מוכרח להיות איש ניהול מהמעלה הראשונה, עדיף כזה שמבין בתחבורה.

השאלה הגדולה היא מי יסכים להוציא את הרכבת מהתחנה, בתמורה לשכר שנאמד ב־45 אלף שקל ברוטו בחודש, כשהדיווחים על לחצים של השר, מחד, ושל היו”ר מאידך עוד מהדהדים באוויר. בכיר במשק שהוצע לו להתמנות לתפקיד בעבר סירב ואמר כי מדובר בתפקיד כפוי טובה. אם יש איזשהו תהליך הפקת לקחים ברכבת תהליך המינוי יהיה שונה בתכלית מאירוע הפרידה והבחירה תהיה מקצועית, מדויקת, וחשוב מכך - מהירה.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



3 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

3.
הדחת מנכל הרכבת - מעשה אדיוטי
אילון איש ניהול מיומן בקיא במערכות הציבוריות והפוליטיות חרוץ ישר ונטול פניות. אין רבים כמוהו והדחתו מיותרת. הבעיות של רכבת ישראל אכן רבות וקשות וצפוי שלא מעט מהן יתעצמו במהלך השנים הקרובות כפועל יוצא מרמות ביקושים גואות מול תקצוב רכש חסר של ציוד נייד. רק קוסם יכול לפתור את הבעיות הללו וקוסמים יש בקירקסים לא במציאות. חלק מהאשמה בגין ההדחה המיותרת של המנכל הטוב הזה מוטלת על התקשורת שהרבתה לתאר בהתלהמות את הקשיים אליהם נ׳קלעה הרכבת מבלי לציין מה הסיבות לקשיים. גם ההתקפות על שר התחבורה, שעושה עבודה לא רעה בכלל היו מיותרות ויתכן שגם התקפות אלו על אשיות פוליטית חייבה את השר למצוא שעיר לעזאזל בדמותו של אילון. עכשיו נקבל מנכל, אולי טוב כאילון ואולי פחות אבל בטוח שהוא יזדקק לשנה שנתיים של לימוד המערכת בטרם כישרונותיו יבואו לידי ביטוי. יאללה כפיים
עזרא  |  20.01.19