אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
טרנד חשמלי: חברת קורקינטים שיתופיים נוספת נכנסת לארץ צילום: רויטרס

בלעדי לכלכליסט

טרנד חשמלי: חברת קורקינטים שיתופיים נוספת נכנסת לארץ

חברת Lime תפרוש בת"א מאות כלים שיתחרו באלה של Bird. לצד שני המותגים האמריקאיים פועל גם Wind הגרמני, ובקרוב גם מותג ישראלי

31.01.2019, 10:33 | מאיר אורבך

ישראל הפכה בשנתיים האחרונות ליעד מבוקש על ידי חברות עולמיות של קורקינטים חשמליים שיתופיים: בימים הקרובים עומדת חברה זרה שלישית —Lime — להתחיל להפעיל שירות כזה. החברה היתה אמורה להפעיל את השירות שלה בישראל כבר באוקטובר בשנה שעברה אבל בשל עיכובים טכניים ההשקה נדחתה לפברואר.

כיום פועלות בישראל חברת Bird שנכנסה לכאן באוגוסט 2018, וחברת Wind שהחלה לפעול בישראל בראשית השנה. Bird ו־Lime הן חברות אמריקאיות ו־Wind היא חברה גרמנית.

קראו עוד בכלכליסט

את הפעילות של Lime בישראל ינהל יניב גודר, לשעבר מנכ"ל אובר סינגפור ויועץ לחברות בתחום. בשלב הראשון תפעיל החברה בישראל רק קורקינטים חשמליים שיתופיים, אבל בעתיד ייתכן שתפעיל גם אופניים חשמליים ואף רכבים חשמליים, כפי שהיא עושה בקליפורניה.

Lime שנוסדה בקליפורניה במקביל ל־Bird לפני כשנתיים, מתכוונת לפרוס בשלב הראשון מאות קורקינטים באזור תל אביב ולהתרחב לשאר חלקי ישראל בשלב מאוחר יותר. היא צפויה להגביל את גיל הרוכבים בארץ למינימום 18.

לצד שלוש החברות הזרות, הפועלות בשלב זה רק בתל אביב רבתי, אמור להתחיל לפעול בחודש מרץ גם מותג מקומי בשם LEO, שאמור לפרוס בחודש מרץ בתל אביב כ־500 קורקינטים.

הקורקינטים של Lime יופעלו, בדומה לשאר השחקנים בתחום, על ידי אפליקציה שבאמצעותה המשתמש משחרר את הקורקינט. התשלום עבור השירות מורכב מסכום של חמישה שקלים לכל שחרור ועוד חצי שקל לכל דקה של שימוש — מחיר זהה שאותו גובים כל המתחרים בשוק.

הכניסה של Lime בימים אלה ואחר כך של ליאו צפויה להפוך את מדרכות תל אביב לצפופות עוד יותר, כשלצד ארבע חברות הקורקינטים פועלים האופניים של חברת מובייק ושל תל אופן.

Lime מתכוונת לפעול להקמת רשת של מטעינים, כלומר אנשים שיקחו את הקורקינטים הביתה ויטעינו את אותם במהלך הלילה, ובתמורה יקבלו עשרות שקלים לכל הטענה — בדומה ל־Bird. במקביל תקיים Lime מערך תפעול של איסוף, הטענה, פיזור ותיקון קורקינטים. גם החברות האחרות מחזיקות מערך כזה — סעיף מרכזי בעלויות שלהן.

בין המשקיעים ב־Lime ניתן למצוא גלריית שמות מכובדת דוגמת החברה־האם של של גוגל אלפבית, חברת אובר וקרן הון הסיכון מעמק הסיליקון אנדריסן הורוביץ. ב־2018 גייסה החברה הצעירה כ־355 מיליון דולר לפי שווי של כשני מיליארד דולר, ובסך הכל גייסה 467 מיליון דולר. שווי דומה של כשני מיליארד דולר יש גם ל־Bird.

שתי החברות המתחרות המתנהלות מקליפורניה פעילות ביותר מ־100 ערים בארצות הברית ובארצות רבות נוספות.

תגיות

35 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

34.
עלק מדינה שמאמצת סטרטפים ו"חדשנות" - מדינה שנכשלת בהגנה על אזרחיה
החברה שתנצח היא זאת שלא תכפה "ארנק" הטענה בכפולות של 50 שקלים. מה שהכתב לא מציין זה שהשימוש הוא במקפצות הטענה ולא באמת כמה שנסעת. אני רק בגלל זה לא משתמש בשירות הזה כי זה אומר שלכל יצרן אני בעצם צריך לשים לפחות 50 שקל כדי להשתמש בשירות. ויש שלושה אז 150 בשביל שיהיה לי את אותה "ספונטניות" שהם מדברים עליה. וגם זה רק באזורים 1ו-2 של תל אביב. יקר מדי וממש לא שווה את הכסף. מעבר לזה שגם תופסים מקום על המדרכות והורסים את המרקם העירוני הגם ככה צפוף ולא נעים של תל אביב.
עצוב  |  02.02.19
לכל התגובות