אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
חשיבה מחוץ לקופסה: איקאה תשווק רהיטים של מתחרות צילום: בלומברג

חשיבה מחוץ לקופסה: איקאה תשווק רהיטים של מתחרות

חברת הרהיטים הגדולה בעולם תבדוק את האפשרות להפוך לאמזון ולעליבאבא של שוק הריהוט. תוכנית הפיילוט נמצאת כבר בשלבי סיכום

13.02.2019, 20:08 | שירות כלכליסט

ענקית הרהיטים השבדית איקאה בוחנת אפשרות להשיק פלטפורמת מכירות מקוונת שתציע גם רהיטים של מותגים מתחרים - כך מדווח ה"פייננשל טיימס". המהלך הוא חלק ממהפך אסטרטגי שעוברת החברה.

קראו עוד בכלכליסט

לדברי תורביורן לוף, מנכ"ל אינטר־איקאה, החברה־האם של רשת הרהיטים, במסגרת תוכנית פיילוט שפרטיה נמצאים לקראת סיכום, ישווקו רהיטי החברה באתר צד שלישי, בדומה לשיטת השיווק של עליבאבא ואמזון. בנוסף, לוף ציין כי יהיה גם קשר בין האתר של איקאה לאתרי מסחר מקוון כמו אמזון המוכרים מגוון של דברים.

סניף איקאה הראשון בהודו, בהיידרבאד, צילום: בלומברג סניף איקאה הראשון בהודו, בהיידרבאד | צילום: בלומברג סניף איקאה הראשון בהודו, בהיידרבאד, צילום: בלומברג

"מה ההזדמנויות שקיימות בשיתוף בין פלטפורמות מסחר עולמיות ודומיננטיות והאתר של החברה?", אמר לוף. "אני חושב שיש הרבה מאוד הזדמנויות. לדוגמה, זלנדו זו מעין פלטפורמה לאופנה ובגדים. אני חושב שזה תחום שיהיה מעניין מאד לבדוק".

זלנדו הגרמנית היא קמעונאית האופנה המקוונת הגדולה באירופה. האתר מוכר בגדים של מותגים שונים, כאשר אף אחד מהם אינו הבעלים שלה.

עם זאת, לוף הדגיש כי איקאה לא החלה במגעים רשמיים עם המתחרות, אף שבכוונתו כי החברה תהיה מעורבת בהקמת כל פלטפורמה שתקום הקשורה לריהוט. "רצוי לשלוט בגורל שלך, ומהבחינה הזו אם יש את הגודל ואת האפשרות, איקאה תרצה ליצור את זה", הסביר. להערכתו, הפלטפורמה הזו תתפתח בתוך חמש עד עשר שנים.

איקאה, רשת הרהיטים הגדולה בעולם, נמצאת בעיצומו של המהפך המשמעותי ביותר מאז הקמתה, ובודקת מגוון של רעיונות, בהם השכרת רהיטים, פתיחת חנויות קטנות יותר במרכזי הערים ואספקת שירותי הרכבה ללקוחות.

הודעה מוקדמת יותר של לוף על מכירה אפשרית באתר צד שלישי עוררה עניין רב, אולם הוא סייג בראיון לפייננשל טיימס וציין כי הדיונים בנושא אורכים יותר זמן מהמתוכנן. עם זאת, פיילוט אחד אמור לצאת לדרך בקרוב. לשאלה האם מדובר באמזון, הוא השיב בעמימות, כי "אינו סבור".

"אנחנו כל הזמן חוקרים אפשרויות. כך למשל, בתחום הדיגיטלי אנחנו בוחנים אפשרות של מכירה בפלטפורמה צד שלישי, אבל איקאה פועלת גם בפלטפורמות אחרות, בפלטפורמה העסקית של התעשייה כמכלול, אנחנו בודקים כיצד נוכל להפוך את האתר שלנו לחזק ומוצלח יותר", הסביר.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות