אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
טיסות הפנים בהודו זינקו, חברות הלואו-קוסט מעלות את המחירים צילום: שאטרסטוק

טיסות הפנים בהודו זינקו, חברות הלואו-קוסט מעלות את המחירים

מעמד הביניים הגדל של הודו מקפיץ את הביקושים לטיסות וחברות הלואו־קוסט מתכננות התרחבות משמעותית גם בשווקים בינלאומיים. כדי להגדיל את שולי הרווח הן מתכננות להעלות את מחירי הטיסות המקומיות בכ־10%

14.02.2019, 08:16 | שירות כלכליסט

תחרות קשה בין החברות הפכה את הודו לאחד משוקי התעופה המקומית הזולים בעולם, עם דילים שמסתכמים לעתים ב־50 דולר לכיוון אחד, לטיסה בת שעתיים ממומבאי לדלהי. מחירי הדלק הגבוהים, רופי חלש ותחרות אינטנסיבית משכו מטה את התוצאות הפיננסיות של החברות עבור מרבית 2018.

קראו עוד בכלכליסט

עתה, עם זאת, נרשמת מגמה של עלייה במחירי הכרטיסים וחברות הלואו־קוסט אינדיגו וספייס־ג'ט דיווחו כי עברו למגמת רווח ברבעון שהסתיים ב־31 בדצמבר, זאת אחרי הפסדים שרשמו מוקדם יותר בשנה הפיסקאלית.

שיפור בצפי ההפסדים

צמצום ההפסדים יקל את הלחצים הפועלים על חברות התעופה במימון מאות מטוסי איירבוס ובואינג הנדרשים להרחבת הציים שלהן. חברות התעופה בונות על העלייה בביקושים מצד מעמד הביניים ההודי הגדל, בשוק התעופה בעל קצב הצמיחה המהיר בעולם.

נמל התעופה הבינלאומי בניו דלהי, הודו, צילום: שאטרסטוק נמל התעופה הבינלאומי בניו דלהי, הודו | צילום: שאטרסטוק נמל התעופה הבינלאומי בניו דלהי, הודו, צילום: שאטרסטוק

חברת המחקר והייעוץ קאפה אינדיה המתמחה בענף התעופה פרסמה שלשום תחזית אופטימית עבור ענף התעופה ההודי, לשנה הפיסקאלית 2020. על פי הדו"ח צפויות חברות התעופה ההודיות לרשום הפסדים הנעים בין 550 מיליון דולר ל־700 מיליון דולר - צמצום משמעותי לעומת הפסד מוערך של 1.7 מיליארד דולר בענף בשנה הפיסקאלית 2019. הפסד זה נמוך גם מכפי שהעריכו בספטמבר, אז היו מחירי הנפט גבוהים יותר והתחזית עמדה בהתאם על 1.9 מיליארד דולר. על כך דיווחה סוכנות הידיעות רויטרס.

בנוסף צופים בקאפה מגמת עלייה במחיר כרטיסי הטיסה וחזרה לרווחיות של חברות הלואו־קוסט בהודו.

"קיימת ההזדמנות ליצור עתיד בר־קיימא ורווחי בתוך שנה, שנתיים", כך לפי מנכ"ל קאפה הודו, קאפיל קאול. "המגמה הזו תביא להתעניינות משמעותית מצד משקיעים בהינתן גודל השוק".

תנועת המטוסים בתוך הודו צפויה לזנק בכ־16% בשנה הפיסקאלית 2020, כך לפי קאפה, בעוד התנועה הבינלאומית מהודו ואליה תתחזק בכ־12%, זאת על רקע התרחבות צי המטוסים ההודי ביותר מ־90 מטוסים בחישוב מצרפי. "אנחנו מתכננים התרחבות בינלאומית אגרסיבית", ציין יו"ר ספייס־ג'ט, אג'יי סינג. "הגיע הזמן להתחיל ולבחון רכישה של מטוסים צרים עבור נתיבים בינוניים וארוכים. הבואינג 737 מאפשר לנו לעשות זאת", אמר.

מקווים לנפט סביב 65 דולר

חברות הלואו־קוסט, שכוללות את אינדיגו, ספייס־ג'ט, אייר אסיה אינדיה וגו־אייר צפויות לדווח על רווח מצרפי של כ־150 מיליון דולר ב־2020, בעוד החברות הרגילות, אייר אינדיה, ויסטארה וג'ט איירווייז ירשמו הפסד מצרפי של כ־800 מיליון דולר. לג'ט איירווייז חובות בגובה 1.13 מיליארד דולרים והיא מקיימת מגעים לחילוץ עם אתיחד איירווייז מאבו דאבי ועם אחד הנושים המרכזיים שלה, סטייט בנק אוף אינדיה. "אם מחירי הכרטיסים יעלו ב־10%, הביקושים לא יושפעו והחוסן הפיננסי של החברות ישתפר", אמר סינג, מספייס־ג'ט.

במקביל, סמנכ"ל האסטרטגיה הראשי של ויסטארה, סנג'יב קאפור, אמר כי חברת התעופה רשמה שיפור משמעותי בתמחור. "אם הנפט יישאר ברמות של מתחת ל־65 דולר לחבית, לתעשייה הזאת יש סיכוי להתאושש", סיכם.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות