אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ממן אישרה: לן בלווטניק בדרך להיפרד מהאחזקה בתעבורה צילום: ויקיפדיה

ממן אישרה: לן בלווטניק בדרך להיפרד מהאחזקה בתעבורה

לפי המתווה שגובש, כלל תעשיות תמכור 40% למוסדיים לפי שווי של 1.55 מיליארד שקל, ו־10% לאחים לבנת בפרמיית שליטה של 80 מיליון שקל

26.02.2019, 08:04 | גולן חזני

הצטרפו לעדכונים שוטפים בערוץ הטלגרם של מדור שוק ההון בכלכליסט

 

ממן הציבורית מאשרת כי כלל תעשיות בוחנת את מכירת מניותיה בתעבורה (50%). כך על פי דיווח לבורסה של חברת השילוח והלוגיסטיקה מאתמול. תעבורה, שעוסקת בשירותי הובלה, תשתיות ולוגיסטיקה, מחזיקה ב־65% ממניות ממן.

קראו עוד בכלכליסט

כפי שנחשף ב"כלכליסט", ב־16 בינואר גובש מתווה בין כלל תעשיות לבין שותפיה בתעבורה, האחים לבנת. לפיו, כלל תמכור 40% ממניות תעבורה שבידיה לגופים מוסדיים לפי שווי של 1.55 מיליארד שקל. 10% נוספים יימכרו לאחים לבנת תמורת פרמיה של 80 מיליון שקל, מאחר שאחזקתם עולה לשליטה של 60% בחברה. המתווה, שנחתם בצורת מזכר הבנות לא מחייב, חותם סכסוך בין הצדדים.

כלל תעשיות מחזיקה בתעבורה באמצעות נשר, המוחזקת במלואה באמצעות חברת משאב.

לן בלווטניק , צילום: ויקיפדיה לן בלווטניק | צילום: ויקיפדיה לן בלווטניק , צילום: ויקיפדיה

ככל הנראה, ממן דיווחה על ההתפתחות כי נדרשה להעביר פרטים לחדר המידע שפתחה תעבורה לקידום העסקה. בנקאי ההשקעות שמואל גורטלר נשכר לשם כך. על פי תנאי המכרז, לאחר שייבחרו שלוש ההצעות הגבוהות והמקובלות על משפחת לבנת, ינוהל עם המוסדיים הנבחרים משא ומתן על תנאי השותפות.

רכישה שכזו אינה פשוטה עבור גוף מוסדי, שביום מן הימים ירצה להנזיל את אחזקתו. לפי המתווה, המוסדיים יקבלו הגנה מקובלת של זכויות מיעוט, כמו זכויות מידע ונציגות בדירקטוריון, אבל לא יוכלו לחייב את משפחת לבנת לרכוש את אחזקותיהם או להנפיק את תעבורה.

כלל תעשיות שילמה 120 מיליון שקל עבור כ־50% מתעבורה ב־1996, כשעוד נשלטה על ידי משפחת רקנאטי. ב־2003 עברה החברה לשליטתה של קבוצת דנקנר וב־2012 ללן בלווטניק. זה האחרון ביקש לפני יותר משנה למכור את האחזקה למשפחת לבנת לפי שווי חברה של 2 מיליארד שקל. כלל תעשיות ניסתה גם למכור 20% מתעבורה ללאומי פרטנרס ולמשקיעים נוספים לפי שווי של 1.8 מיליארד שקל, אך לא הושג הסכם.

הסירוב של משפחת לבנת לרכוש את חלקה של כלל תעשיות הוביל לסכסוך על חלוקת הדיבידנד בתעבורה. החברה חילקה דיבדנד של 60 מיליון שקל ב־2016, נמנעה מחלוקת דיבידנד ב־2017 וחילקה דיבידנד נוסף של 27 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2018. בספטמבר האחרון דרשה כלל תעשיות מלבנת לבחון את הנפקתה.

תגיות