אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ריקול לטויוטה יאריס בישראל - אך רק ביבוא המקביל צילום: יצרן

ריקול לטויוטה יאריס בישראל - אך רק ביבוא המקביל

מדובר בהחלפת כרית האוויר מתוצרת טקאטה, הסובלת מפגם בטיחותי קשה; לפני כחודשיים בוצע ריקול לדגמים המיובאים על ידי יוניון מוטורס, ועתה נדרשים למוסך רכבים מהשנים 2016 עד 2018 המיובאים ע"י גלובל אוטו מקס

02.03.2019, 16:35 | תומר הדר

מכוניות טויוטה יאריס הנוסעות בכבישי הארץ יידרשו להגיע למוסכי טויוטה מורשים לתיקון של כרית האוויר, כך מפרסם משרד התחבורה. אך המכוניות האמורות אינן טויוטה יאריס שיובאו ביבוא סדיר, אלא ביבוא מקביל בלבד.

קראו עוד בכלכליסט

כזכור, במיליוני מכוניות הנוסעות בכבישי העולם וגם בישראל מותקנות כריות אוויר מתוצרת טקאטה היפנית. כריות אוויר אלה עלולות לספוח לחות אשר מגבירה את עוצמת הפיצוץ הזעיר המיועד לפתוח אותן, עד לרמה בה הפיצוץ מסוגל להרוג את היושב לפני הכרית האוויר, כפי שאכן התרחש בעשרות מקרים בעולם.

כרית אוויר של טקאטה, צילום: DOT כרית אוויר של טקאטה | צילום: DOT כרית אוויר של טקאטה, צילום: DOT

יבואנית טויוטה יוניון מוטורס הודיעה לפני כחודשיים על ריקול לדגמי היאריס עקב חשש מחדירה של לחות לכרית האוויר, במסגרתו נדרשה החלפה של הכרית בכ-10,000 מכוניות, אך כעת כאמור מגיע הריקול לרכבי היבוא המקביל. על פי הנתונים שפרסמה בזמנו יבואנית טויוטה הוותיקה, מדובר ביאריס מדגמי 2015 עד 2017 - ואולם המכוניות המצטרפות כעת לריקול, שיובאו לישראל על ידי גלובל אוטו מקס הן מהשנים 2016 עד 2018.

כיום על פי חוק מחויבים יבואני הרכב הוותיקים לטפל בריקולים גם למכוניות אשר יובאו על ידי גורמים אחרים, כגון יבואנים מקבילים. בימים אלה ממש נידונה בבית המשפט לעיניינים מינהליים בירושלים עתירה שהגישו מספר יבואניות, בהן יבואנית טויוטה, שטענו כי יצרני הרכב מסרבים לשפות אותן במקרים בהם הן נדרשות לבצע תיקונים תחת אחריות ברכבים שיובאו ארצה על ידי יבואנים מקבילים.

תגיות