אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בני לנדא רוצה להנפיק את ג'נסל לפי שווי של 200 מיליון דולר צילום: עזרא לוי

בלעדי לכלכליסט

בני לנדא רוצה להנפיק את ג'נסל לפי שווי של 200 מיליון דולר

החברה שמתמחה בייצור תאי דלק לאספקה רציפה של חשמל, מנהלת מגעים להנפקה בלונדון; האפשרויות הנוספות שנשקלות: הנפקה בנאסד"ק או הונג קונג; הטכנולוגיה מבוססת על פיתוחים ממעבורות החלל של נאס"א ותחנת החלל "מיר"

07.03.2019, 06:53 | גולן חזני

הצטרפו לעדכונים שוטפים בערוץ הטלגרם של מדור שוק ההון בכלכליסט

 

חברת ג'נסל (GENCELL) מפתח תקווה, המייצרת תאי דלק חסכוניים, מנהלת מגעים להנפקה בבורסה בלונדון לפי שווי של 250-200 מיליון דולר.

קראו עוד בכלכליסט

בכירי החברה נפגשו בחודשים האחרונים עם בנקי השקעות בלונדון ועם ראשי הבורסה המקומית, במטרה לקדם את ההנפקה. המנכ"ל רמי רשף בוחן אפשרויות נוספות לגיוס במקביל, בהן הנפקה בנאסד"ק, בבורסת הונג קונג וכן גיוס פרטי. אך לטענתו, טרם התקבלה החלטה. הגיוס, בגובה של כ־50 מיליון דולר, צפוי לממן את הרחבת קווי הייצור של החברה לאור "ביקושים גוברים למוצר", כך לטענתה.

ג'נסל הוקמה ב־2011 על ידי רשף, גנאדי פינקלשטיין, המשמש כמדען הראשי בחברה, וגיל שביט, האחראי על הפיתוח העסקי. המשקיע העיקרי בחברה הוא בני לנדא, העומד גם בראש הדירקטוריון ובעל המניות העיקרי בחברה.


 

תאי הדלק של ג תאי הדלק של ג'נסל. מבוססים על תערובת של חמצן ומימן ומסוגלים לספק חשמל בצורה רציפה וזולה תאי הדלק של ג

     

הפיתרון: תאי דלק אלקליים לייצור חשמל

החברה, שמעסיקה 85 עובדים, מפתחת פתרונות לאספקת חשמל רציפה במתקנים חיוניים כמו בתי חולים, מרכזי כספים, מעליות בגורדי שחקים, שדות תעופה וחדרי בקרה של רכבות.

הפתרון שמפתחת החברה מתבסס על תאי דלק אלקליים - טכנולוגיה שהומצאה ב־1839. תא דלק הוא מכשיר אלקטרוכימי שמשתמש בחמצן ומימן לייצור אנרגיה נקייה, ללא פליטה של חומרים מזהמים. התא מורכב מאלקטרודות, קתודות טעינה חיובית ונאודת טעינה שלילית שמופרדות על ידי אלקטרוליט נוזלי, בצורה שמזכירה סוללה.

את החמצן הנדרש לתהליך האלקטרוליזה מקבל המכשיר מהאוויר ואין את המימן מאמוניה. תאי הדלק שפיתחה החברה מבוססים על טכנולוגיות שהיו בשימוש בחלליות אמריקאיות ורוסיות וסיפקו חשמל וחום, אך האלטרנטיבה של ג'נסל זולה מהן.

עבור הלקוח, ההוצאה הראשונית עבור המכשיר וההתקנה יקרה, אבל עלות האנרגיה זולה בכמחצית מעלות אנרגיה המופקת מדיזל. תא הדלק נפוץ בתעשייה מכיוון שיש לשיטה זו יתרונות, לרבות אפשרות לייצר חשמל מסביב לשעון.

החברה מכוונת במכירותיה לשוק האמריקני וכן למדינות העולם המתפתח, ש־1.2 מתושביהן חסרים מקורות חשמל. בנוסף, אחד מלקוחות היעד של החברה הוא צה"ל, שיוכל להחליף את הגנרטורים הניידים ביחידות כאלה תוך חיסכון בכסף ובתחזוקה, ולוותר על חתימה תרמית כשיחידה נמצאת מעבר לקווי האויב.

בחודש שעבר הרחיבה ג'נסל את קווי הייצור שלה והיא מעבירה חלק מהייצור למפעל של פלקסטרוניקס העולמית באופקים. ג'נסל תייצר בעצמה את חלק הליבה של המוצר, ופלקסטרוניקס תייצר עבור ג'נסל את חלקיו הנוספים. פלקסטרוניקס, שמעסיקה 200 אלף עובדים ברחבי העולם, צפויה לפתוח קווי ייצור למוצר של ג'נסל גם בארה"ב ובמזרח הרחוק, שיוזילו את עלויות הייצור וההובלה.

         

מימין: בני לנדא, בעל השליטה ויו"ר ג מימין: בני לנדא, בעל השליטה ויו"ר ג'נסל יחד עם המנכ"ל רמי רשף | צילום: עזרא לוי מימין: בני לנדא, בעל השליטה ויו"ר ג

    

 

האחזקה העיקרית של לנדא היא בתחום הדפוס

בעבר הקים לנדא, אחד היזמים המוכרים בישראל, את חברת אינדיגו, שאותה מכר ב־2002 תמורת 800 מיליון דולר ל־HP. האחזקה העיקרית שלו היא לנדא דיגיטל פרינטינג, המפתחת מערכות הדפסה ננוגרפיות לשוק הדפוס המסחרי, האריזות וההוצאה לאור. ביוני האחרון גייסה החברה 300 מיליון דולר לפי שווי של 1.8 מיליארד דולר.

לנדא דיגיטל פרינטינג מעסיקה 450 עובדים, רובם בישראל, והכספים מסבב הגיוס מיועדים לשמש להרחבת התשתיות ויכולות הייצור של החברה, וכן לצורך מחקר ופיתוח שוק. עד היום גייסה החברה 700 מיליון דולר.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות