אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
גולן טלקום: זינוק ברווח התפעולי ב-2018, עלייה במספר המנויים צילום: אוראל כהן

גולן טלקום: זינוק ברווח התפעולי ב-2018, עלייה במספר המנויים

הרווח התפעולי של חברת הסלולר הסתכם ב-92 מיליון שקל; מספר המנויים הסתכם בכ-906 אלפי מנויים פעילים, זאת לעומת 893 אלף אשתקד; ההכנסה הממוצעת מלקוח הסתכמה ב-48 שקלים בחודש - ירידה של 1 שקל לעומת 2017; עלות שכרו של המנכ"ל גיל שרון הסתכמה ב-5.37 מיליון שקל

26.03.2019, 12:08 | חזי שטרנליכט

הצטרפו לעדכונים שוטפים בערוץ הטלגרם של מדור שוק ההון בכלכליסט

 

גולן טלקום, ששייכת לאלקטרה מוצרי צריכה, מסכמת שנה בתור עסק רווחי למדי לאלקטרה מוצרי צריכה. חברת הסלולר שלא פרסה רשת משמעותית משלה ונעזרת בהסכמי שיתוף עם הרשתות הוותיקות, מוכיחה כי השיווק האגרסיבי שלה בעבר הוכיח את עצמו ולמרות שחיקה קלה בהכנסות מלקוח ממוצע בסיכום 2018, הרווח התפעולי מפעילותה זינק בשיעור חד.

קראו עוד בכלכליסט

את הרבעון האחרון של 2018 מסכמת החברה בהכנסות של 130 מיליון שקל ותוך הצגה של רווח תפעולי של 28 מיליון שקל, שיעורו – 21.5% מההכנסות. גולן מפרסמת את נתוני הרבעון המקביל בלבד, האחרון ב-2017, לצורכי השוואה שמלמדים שההכנסות נשחקו ב-1.5% אך הרווח התפעולי זינק ב-40%.

החברה נרכשה על ידי אלקטרה מוצרי צריכה בחודש אפריל 2017. באותה שנה הציגה אלקטרה מוצרי צריכה את גולן טלקום כ"תחום תקשורת סלולרית". הכנסות באותה שנה הסתכמו ב-403.2 מיליון שקל, והרווח המגזרי שהסב לה אותו תחום עמד על 17.7% מההכנסות. סלקום שעברה שנה קשה במיוחד רשמה רווח תפעולי שהיווה 2% מההכנסות בלבד.

גיל שרון , צילום: אוראל כהן גיל שרון | צילום: אוראל כהן גיל שרון , צילום: אוראל כהן

מכיוון שבסיכום 2018 בגולן טלקום ובאלקטרה מוצרי צריכה לא פרסמו נתוני הכנסות ורווח תפעולי מלאים לשנה שחלפה, הרי שלא מדובר בהשוואה מדויקת, אך היא נותנת פרספקטיבה מסוימת לגידול בהכנסות של החברה, שכן אלה הסתכמו ב-2018 ב-519 מיליון שקל ורשמו רווח תפעולי של 92 מיליון שקל, שהיוו 17.7% מההכנסות גם כן.

החברה סיימה את 2018 עם כ-906 אלפי מנויים פעילים, מדובר בהתאוששות ביחס ל-893 אלף מנויים אשתקד. בוודאי כאשר הענקיות המקומיות נושפות בעורפה. יצויין שאת סוף שנת 2016 סיימה החברה עם 900 אלף מנויים, לאחר החלפת הבעלים וסיום תפקידו של המנכ"ל הקודם מיכאל גולן, עלה חשש מנטישה מאסיבית של לקוחות. זה לא קרה ובסיכום דו-שנתי בעלי הבית החדשים אף הצליחו להגדיל את מספרם אל מעבר לרמות שלפיהן נמכרה החברה.

הלקוח הממוצע משלם לגולן טלקום סך של 48 שקלים בחודש, נכון לסוף הרבעון האחרון של 2018, שיחקה של שקל 1 ביחס לכ-49 שקל ברבעון האחרון שנה קודם לכן. הירידה בהכנסה הממוצעת מלקוח, הסבירו בחברה, נבעה מקיטון בהכנסות (1.5%) במקביל לגידול במצבת המנויים (906 אלפי מנויים ביחס ל-893 אלפי מנויים אשתקד).

יו"ר ומנכ"ל גולן טלקום הוא גיל שרון שאף מחזיק ב-5% ממניותיה. אם מישהו חושש לתגמולו בסיכום שנה מוצלחת, הוא יכול להסיר דאגה מליבו. גיל שרון היה שיאן השכר באלקטרה מוצרי צריכה. אמנם שרון, מנכ"ל פלאפון בעברו, ויתר ב-2016 על משרת מנכ"ל דסק"ש בעלות שכר שעוררה גל של ביקורת ציבורית חריפה לאחר שהוערכה בקרוב ל-60 מיליון שקל ב-5 שנים.

בדיעבד התמזל מזלו של שרון ללכת על האופציה של גולן טלקום, שכן חלק משמעותי בתנאי העסקתו בתור מנכ"ל דסק"ש, אמורים היו להגיע מתגמול על ביצועי סלקום, שלא רווה נחת בלשון המעטה בימים אלה. החברה חתמה את 2018 עם מחיקה של 294 מיליון שקל ברבעון האחרון במוניטין של החברה ורישום הפסד של 64 מיליון שקלים בסיכום אותה שנה.

בחלקת האלוהים הקטנה של אלקטרה מוצרי צריכה, שרון "מככב" בתנאי העסקתו. ב-2018 סיים זאב קלימי מנכ"ל את תפקידו באוקטובר, כמה חודשים לאחר שנחשד לכאורה בניצול מידע פנים במסחר במניות אסם. קלימי הוחלף על ידי צבי שווימר באוקטובר. עלות שכרם של שני המנכ"לים של אלקטרה צריכה גם יחד 2.07 מיליון שקל לקלימי ו-637 אלף שקל לשווימר, עדיין לא מהווה מחצית מתנאי העסקתו של שרון.

שרון נהנה משכר של 1.87 מיליון שקל, בונוס של 2.04 מיליון שקלים ותשלום מבוסס מניות של 1.46 מיליון שקל ובסה"כ עלות שכר של 5.37 מיליון שקל. סכום זה גדול כמעט פי 2 מעלות שכרם המשותפת של קלימי ושווימר.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



2 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

2.
ניהול מרושע וגנבה מלקוחות!
גולן טלקום בניהולו המרושע של גיל שרון הפכה לפח אשפה של חברת סלולר. כל חודש גניבות מהחשבון, בדיוק כמו בחברות הסלולר הוותיקות. התירוצים הכושלים: שליחת הודעות אסמס לטלפונים נייחים. בפעם הראשונה חשבתי שאיכשהו טעיתי, בחשבונית השנייה כבר הבנתי שזאת שיטה נבזית, ואכן לחץ קל על שירות הלקוחות הרעוע של גולן טלקום העלה סיפור הזוי ומקומם: אם שלחת אסמס לסלולרי והאדם עשה עקוב אחריי לקו רגיל (מי עושה דבר כזה??) אז את משלמת עבור המקטע הנוסף. אני שולחת רק הודעות אסמס מוכנות לטלפונים סלולריים בשעה שאינני יכולה לענות. אז איך ייתכן, שבגולן טלקום אני מחויבת על שליחת אסמס לנייחים? נראה, שהם נגישים לאנשי הקשר במכשיר ומשם הם שולפים טלפון נוסף שאיננו סלולרי של אותם אנשים. כלומר גולן טלקום מתנהלת ככנופייה של שודדי דרכים, גונבת על-הדרך כסף שכלל איננו מגיע לה. לא ייאמן, שהחברה הכושלת הזאת לכאורה מוזילה מחירים אבל במקביל מרשה לעצמה לגנוב בכל חשבונית כספים מלקוחות. עבריינים עם רישיון! מסתלקת מהחברה הכושלת הזאת (אין אפשרות גלישה בכל אזורי צפון תל אביב) וממליצה גם לאחרים לעשות זאת.
א  |  19.08.19