אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
כמעט התנגשות: נבדק אירוע חמור ברכבת ישראל צילום: דוברות רכבת ישראל

כמעט התנגשות: נבדק אירוע חמור ברכבת ישראל

שתי רכבות היו רחוקות מאות מטרים מהתנגשות באזור תל אביב. נהג רכבת שנסע צפונה עבר ברמזור אדום ראשון בשעה שרכבת אחרת נסעה באותו הכיוון. פקחי הרכבת הבחינו בכך והורו לשתי הרכבות לבלום. בוועד העובדים מאשימים את ההנהלה, שמשיבה: "הנושא בבדיקה"

31.03.2019, 22:20 | רועי רובינשטיין, ynet
אירוע חמור ברכבת ישראל: שתי רכבות היו רחוקות הבוקר (א') מאות מטרים מהתנגשות על אותה המסילה. אחד הנהגים שנסע עם רכבת ריקה לכיוון צפון חצה באור אדום ועמד להתנגש ברכבת אחרת שנסעה אף היא צפונה על אותה המסילה. ערנותם של הפקחים מנעה אסון, והם הורו לשני נהגי הקטר לבלום לפני שנהג הרכבת חצה עוד רמזור באור אדום.

קראו עוד בכלכליסט

רכבת בתל אביב רכבת בתל אביב רכבת בתל אביב

נהגים וכן גורמים בהנהלת הרכבת אישרו כי שתי הרכבות היו במרחק של כמה מאות מטרים מהתנגשות ורק ערנותם של אנשי חדר הבקרה של רכבת ישראל מנעה את ההתנגשות. "מדובר באירוע חמור ונדיר", טען גורם בכיר ברכבת ישראל ואילו בוועד העובדים אמרו כי "זהו בדיוק תסריט הבלהות שממנו אנחנו מתריעים למעלה מחודש".

מפרטי האירוע שנמצאים כעת בחקירת רכבת ישראל, עולה כי נהג רכבת שסיים קו בין נהריה לתחנת ההגנה בתל אביב התכוון לנסוע צפונה אל אזור התפעול של הרכבת ויצא בסביבות השעה 09:50 כשהרכבת ריקה מתחנת ההגנה. במקביל יצאה רכבת לכיוון צפון עם נוסעים מאחת מתחנות תל אביב.

מקטעי הרכבת בנויים כך שנהגים מקבלים אור ירוק לעבור בקטע, ואור אדום לחכות על המסילה כדי שרכבת אחרת תעבור. כמה מאות מטרים לפני כל רמזור שכזה, קיים סימן שמתריע בפני נהגים אם יהיה להם אור ירוק או אדום ברמזור עצמו.

מהעדויות עולה שכאשר נהג הרכבת הריקה יצא לדרכו, הוא קיבל סימן אור אדום במטרה לאפשר לרכבת הנוסעים לעבור למסלול שלו ולהקדים אותו. מסיבה שעדיין לא ברורה, שבוועד העובדים מייחסים לעייפות, עבר הנהג את סימן האור האדום והיה במרחק של מאות מטרים מהתנגשות ברכבת המלאה בנוסעים. רק ערנותם של פקחי הרכבת בחדר הבקרה מנעה את האסון כאשר הם ציוו על שתי הרכבות לעצור.

בהנהלת הרכבת ציינו הערב כי על אף שהם מתייחסים לאירוע בחומרה, התנגשות הייתה מתרחשת רק אם נהג הרכבת שחצה את הרמזור האדום הראשון היה חוצה את הרמזור השני באדום ועולה על המסוט.

מרכבת ישראל נמסר בתגובה כי "נהג של רכבת ריקה מנוסעים לא ציית לרמזור האיתות והנושא נמצא בתהליך בדיקה. ברכבת ישראל קיימים מספר מעגלי בטיחות, אוטונומיות לצד אנושיות, וכבר בשלב זה של החקירה ברור כי מערכות הבטיחות, יחד עם אנשי הפיקוד והבקרה, פעלו כנדרש".

מוועד עובדי הרכבת נמסר: "אנחנו מתריעים כבר שבועות ארוכים על סידור העבודה המסוכן. וכשאנחנו מדברים על סכנה - בדיוק מהתרחיש הזה אנחנו חוששים. זו תוצאה של הנהלה חסרת אחריות שמשחקת משחקי כוח עם העובדים שלה על הגב של הציבור, עוברת על כל כללי הבטיחות ומזלזלת בחיי אדם, ממש כך! היינו היום מרחק שניות מאסון בסדר גודל בלתי נתפש! שום משחקי מילים וכתבי טענות לבית הדין לא יועילו כשיקרה אסון כזה. צריך לעצור את הפארסה ולבלום את הנהלת הרכבת לפני שיקרה האסון".
שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



6 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

6.
מדוע נהגי קטרים ביפן עובדים משמרות ארוכות ואין תאונות
לעייפות יש פוטנציאל גדול לגרימת תאונות אבל משמרות קצרות, לא מבטיחות עובדים ערניים. במקומות עבודה בהם ניסו משמרות מאוד קצרות, ערנות עובדים ועייפות חמורים ממקומות בהם משמרות של 8 שעות ומעלה. יש לתופעה סיבות רבות כמו שיעמום, עבודות נוספות ועיסוקים שהעובדים לוקחים על עצמם, מטלות נוספות בבית, השמנה ועודף סוכרים בדם כתוצאה משעות רבות של המתנה וחוסר מעש וכד'. רכבת ישראל צריכה תוכנית הדרכה והשגחה על העובדים במקצועות פיקוח ונהיגה, בתחום הבריאות הפיזית והנפשית וכן הדרכה . ותזכורת מתמדת לשמירה על שעות שינה נאותות.
בומבה  |  01.04.19
לכל התגובות