אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בואינג מודה: "היתה בעיה בתוכנה של ה־737 מקס" צילום: בלומברג

בואינג מודה: "היתה בעיה בתוכנה של ה־737 מקס"

יצרנית המטוסים שדרגה את התוכנה של הסימולטורים, אך נדרשת עדיין לאישור הרגולטור לפני שהדגם יוכל לשוב לפעילות מלאה

19.05.2019, 23:40 | שירות כלכליסט

ענקית התעופה בואינג הודיעה בסוף השבוע כי השלימה סדרה של שדרוגים בסימולטורים של מטוסי 737 מקס. זאת, בעקבות שתי תאונות קטלניות של דגם זה בחברות התעופה אתיופיאן איירליינס וליון אייר, שהביאו למותם של 346 נוסעים ואנשי צוות. על כך דיווח ה"ג'פאן טיימס".

קראו עוד בכלכליסט

זו הפעם הראשונה שבואינג מודה בקיומן של בעיות בתוכנה הקשורה ל־737 מקס. עד כה התאמנו טייסי בואינג 737 מקס בסימולטורים המתאימים לדגם NG 737, גרסה קודמת של המקס.

לפי דיווח של חברת התעופה האמריקאית סאות'ווסט איירליינס, בואינג טענה להבדלים קלים בלבד בין הדגמים. עוד אמרה בואינג, כי באמצעות אימונים מקוונים פשוטים יוכלו הטייסים לחפות על כך. לטענתה, רשות התעופה הפדרלית (FAA) ומקבילותיה האירופית והקנדית אישרו בשעתן את ההמלצות.

"ערכנו תיקונים בתוכנת סימולטור 737 מקס וסיפקנו מידע נוסף למפעיליהם כדי להבטיח שחוויית הסימולטור תואמת מצבי טיסה שונים", מסרה עתה בואינג. עם זאת, החברה לא דיווחה מתי הבינה לראשונה כי קיימים ליקויים בסימולטור. "בואינג פועלת בצמוד עם יצרני הסימולטורים ועם הרגולטורים על השיפורים כדי להבטיח הכשרה תקינה ללקוחות".

סאות'ווסט איירליינס, מהלקוחות הגדולות של 737 מקס, עם 34 מטוסים מהדגם בצי, אמרה לסוכנות אי.אף.פי כי היא צפויה לקבל את הסימולטור המשודרג הראשון "בהמשך השנה". אמריקן איירליינס, שבצי שלה 24 מטוסים מהדגם, מסרה כי הסימולטור יחל לפעול בדצמבר.

737 מקס, צילום: בלומברג 737 מקס | צילום: בלומברג 737 מקס, צילום: בלומברג

בעקבות התרסקות מטוס בואינג 737 מקס של חברת אתיופיאן איירליינס לפני כחודשיים, חברות תעופה קרקעו את הדגם עד לבירור הליקויים ותיקונם.

בשבוע שעבר הודיעה בואינג כי השלימה גם עדכונים בתוכנה של המטוס. עם זאת, הרגולטורים יצטרכו לאשר את השיפורים בטרם יוכלו המטוסים לחזור לשירות מלא. על פי הערכות חברות תעופה בארה"ב, הטיסות בבואינג 737 מקס יתחדשו באוגוסט.

ברקע מהלכי בואינג תתקיים ביום חמישי בטקסס ועידה בינלאומית של רגולטורים בתחום התעופה, כאשר במוקד הדיונים צפויה לעמוד סוגיית הכשרת הטייסים באמצעות סימולטורים. 

תגיות

7 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

7.
אני כבר רואה את הכותרות עם הרכב האוטונומי
יצרנית הרכב X מודה כי היה באג בעדכון האחרון שיצא לחמישה דגמים שלה. לאחר העדכון, אותו עדכנו מאות אלפי כלי רכב עד כה, נצפתה תופעה של שיבוש בקריאת החיישנים בצד ימין שגרם לחלק מהרכבים לסטות שמאלה בחדות תוך התעלמות מסכנות. תקלה זו גרמה לפחות ל-622 הרוגים ב-23 מדינות. יצרנית הרכב הוציאה תיקון לבאג לאחר 3 ימים אך היה זה מאוחר מדי עבור נפגעי התאונות. סוכנויות הידיעות מדווחות כי אולמות התצוגה של חברת X שוממים מאז החלו התאונות. בהצלחה עם הרכב האוטונומי ושרק ינסו להסביר לי שזה בטוח יותר.
יגאל  |  23.05.19
6.
העיקר לחסוך בכסף - שינו את מרכז הכובד בגלל התקנת מנועים חדשים וכבדים ומסתמכים על תוכנה שתתקן
את נטיית המטוס להיזדקרות. יש לחייב אותם לא להפעיל מטוס שמרכז הכובד שלו פגום - אם היו מתכננים את אותו מטוס מחדש עם מנועים חדשים אז מיקום הכנפיים היה שונה ואז לא היו צריכים ליבנות שהתוכנה תציל חיי אדם. אני מקווה שאף חברת תעופה לא תקנה יותר את המטוס הזה למרות "התיקון" של התוכנה...
יוסי  |  21.05.19
לכל התגובות