אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
"אני לא יכול לתת לך העלאה כרגע" - המשמעות האמיתית של משפטים שבוסים אומרים צילום: שאטרסטוק

"אני לא יכול לתת לך העלאה כרגע" - המשמעות האמיתית של משפטים שבוסים אומרים

"שעות נוספות אינן הנורמה פה", "אני יודע שיש הרבה עומס אבל.." או "תודה על התובנות, אני אשקול את ההצעות שלך" - יש משפטים שמנהלים אומרים אך בעצם מתכוונים לומר משהו אחר לגמרי

09.06.2019, 08:24 | שירות כלכליסט
כולם כבר יודעים שלא תמיד פשוט להיות הבוס. לעיתים בניסיון להיחלץ ממצבים מביכים מנהלים מוצאים עצמם זורקים הבטחות ריקות מתוכן או משתמשים בביטויים משומשים מדי. באתר theladders מצאו את 10 המשפטים השכיחים ביותר של מנהלים ופירשו למה בעצם הם מתכוונים.

1. זה פשוט לא אפשרי לתת לך בשלב הזה העלאה בשכר

ברוב המקרים למשפט הזה נלווה תירוץ קלאסי. גרסה אחרת של המשפט היא "הייתי מאד רוצה להעלות לך את השכר אבל..." לכן במקרים האלה עדיף לברר מה הסיבה הקונקרטית מאחורי הסירוב. האם החברה בקשיים? או שהמנהל מנסה לקבל את האישור להעלאה? השאלות הללו יאלצו את המנהל להסביר כמו שצריך את העמדה שלו, וככל הנראה שיעניקו לכם הזדמנות שנייה לקבל את העלאת השכר.

2. תמיד עשינו את זה בצורה הזו

האם כל ההצעות שאתם מעלים נדחים על ידי הבוס בלי הסבר? לרוב מנהלים משתמשים במשפט הזה בניסיון לשמור על המצב הקיים. אך, אם אתם מעוניינים להזרים קצת דם חדש בחברה, המנהל אמור לתמוך ביוזמות שלכם, או לפחות להסביר מדוע לא לקח ברצינות את ההצעות שלכם. הדרך הטובה ביותר להתמודד עם התשובה הזו, היא להמשיך לנסות ולהראות להנהלה שאינכם מוותרים בקלות.

"תודה על התובנות, נשקול את הצעתך" - למעשה, המשמעות היא תודה על התובנות אך אין סיכוי שנשקול את ההצעות, צילום: שאטרסטוק "תודה על התובנות, נשקול את הצעתך" - למעשה, המשמעות היא תודה על התובנות אך אין סיכוי שנשקול את ההצעות | צילום: שאטרסטוק "תודה על התובנות, נשקול את הצעתך" - למעשה, המשמעות היא תודה על התובנות אך אין סיכוי שנשקול את ההצעות, צילום: שאטרסטוק

 

 

3. בעתיד נרצה להיות ממוקדים יותר בתוצאות ולשפר את הביצועים

לרוב פירוש הדבר שמצפים שתעבדו יותר שעות אבל בלי לקבל יותר שכר על כך. בדרך כלל ההנהלה משתמשת בתירוץ הזה ואחרים הדומים לו כדי להעביר את המסר שהם רוצים שהעובדים ישקיעו יותר, וכדי להבהיר שיש יעדים שניתן להשיג רק על ידי השקעה של שעות נוספות בעבודה.

4. שעות נוספות אינן הנורמה פה

התוספת שלא נאמרה היא - אלא אם אתם רוצים להתקדם. על אף הנאמר, השעות הנוספות שהעובדים משקיעים עדיין נתפסות על ידי חלק מהמנהלים כמדד לביצועים ולמוטיבציה של העובדים. למרות זאת, יש דרכים להימנע משעות נוספות ולהירגע בבית מבלי שזה יפגע באיכות העבודה.

5. במצב הנוכחי, תגיד תודה שבכלל יש לך עבודה

למען האמת, אף מנהל לא צריך לומר כזה משפט באף סיטואציה. לא התקבלתם בטעות לעבודה הזו, אלא בזכות הכישורים והיכולות שלכם והבוס שלכם צריך להעריך זאת. המטרה היחידה של המשפט הזה היא להחדיר בעובד פחד, אז אל תתנו להם לאיים עליכם.

6. תמשיך להתמיד בזה, אני מאמין בכישורים שלך

האם אתם תקועים במעגל אינסופי של דדליינים ורשימת מטלות שלעולם לא מסתיימת? בסיטואציות מסוג זה, חשוב שהמנהלים ינסו להחדיר בכם מוטיבציה ומשפטים מסוג זה נתפסים כדרך לעודד את העובדים להמשיך ולא לוותר. בדומה, הם נוהגים לומר "אני יודע שיש הרבה עומס..." הכוונה היא למעשה "לא באמת איכפת לי איך תעשה את זה, העיקר שזה יבוצע".

7. תודה על התובנות, אני אשקול את ההצעות שלך

 זה דווקא נשמע משפט נחמד בבסיסו, אך בפועל הכוונה היא תודה על ההצעות, אין שום סיכוי שנשקול אותן. במצבים מסוג זה עדיף לפנות שוב למנהל ולברר מה מפריע ליישום הרעיון שלכם. אם הם לא משתכנעים, נסו להבין עם מי כדאי לדבר כדי לקדם את הנושא.

8. הוצאנו למיקור חוץ חלק מהתהליכים מסיבות אסטרטגיות

 מובן מאליו שלא חייב להיות מומחה לכל דבר בתוך החברה עצמה. אך ייתכן שהמשמעות מאחורי המשפט הזה היא שהעבודות נשלחות למיקור חוץ כדי לחסוך בעובדים. נסו לגלות מה הכוונה האמיתית לפני שתיכנסו ללחץ, בררו מה המשימות שנשלחו למיקור חוץ ומדוע. אם אין סיבה לדאגה, הבוס ישמח לענות לכם.

9. תתקדם עם זה עד כמה שאתה יכול

כשמנהל אומר משפט מסוג זה יש לו בדרך כלל סיבה ספציפית. אף שבתחילה זה עלול להישמע כאילו הוא מנסה להוריד את הלחץ, לרוב ההשפעה של המשפט הזה היא הפוכה. מנהלים אמורים לעודד את העובדים לעשות כמיטב יכולתם, והמשפט הזה אומר למעשה "העיקר שתעשו משהו". צריך להיזהר ממשפטים מסוג זה, בעיקר מכיוון שהם לא כוללים בתוכם מה בדיוק מצפים שתעשו, לכן עדיף לברר עוד על המשימה שהוטלה עליכם כמו תאריכי יעד שיש לעמוד בהם.

10. זו בעצם הזדמנות עבורך

כשאתם שומעים את הביטוי הזה, הכוונה היא לרוב ששינוי עומד להתרחש, ומכיוון ששינויים אינם דבר קל המשפט הזה כמעט ונשמע הגיוני. אך אל תתנו להצהרות סתומות להוליך אתכם שולל, אלא דברו עם המנהל שלכם על מה שעומד להתרחש, מה השינויים שעומדים לקרות וכיצד הם ישפיעו עלייך ועל שאר העובדים. ייתכן ויתברר שאכן יש פה הזדמנות עבורכם.

לכל המשפטים האלה יש מכנה משותף אחד – הם לא נשמעים כל כך גרועים בהתחלה ואפילו עלולים להיתפס כחיוביים. אך אל תתנו לרושם הראשוני לבלבל אתכם. העצה הטובה ביותר היא לא להתבשיי לנהל את השיחות הקשות , והקפידו להעלות בפני המנהל את כל מה שמטריד אתכם. אחרי הכל, מנהל טוב אמור להיות מסוגל לתקשר עם העובדים שלו בצורה פתוחה ושקופה.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



21 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

21.
כמנהל - לא ממליץ פה על כלום
יש לי בצוות אנשים שאני לא סובל, בין היתר חיפשו לבצע דברים שהיו מנוגדים לתפיסתי או שניסו לעקוף אותי ויש לי בצוות אנשים שמאוד ממושמעים ומשקיעים בכיוונים אליהם אני מכוון במשימות היום יום...עם מי נראה לכם שאני מסתדר טוב יותר? מי לדעתכם מועמד טוב יותר לבונוסים וקידום מבחינתי? זו דעתי, מאחל לכולם הצלחה
Wq  |  12.06.19
19.
בישראל לנהל עסק פרטי הוא כמו לוח מטרה לחיצי כולם
העלויות הורגות האשראי מצומצם בריבית רצח העובדים תמיד מתלוננים הבעלים תמיד מתלוננים הרשויות מוחצות אותך לקיר. בקיצור לך תהיה עובד מדינה,צהל, עיריה. וגם השכר עלוב ולא מפצה על העבודה הקשה השעות הרבות
העובדים המקופקים הם המנהלים  |  10.06.19
לכל התגובות