שפיר הנדסה: הרווח הנקי זינק ברבעון ב-69% ל-99 מיליון שקל
החברה הציגה עלייה של 74% ברווח התפעולי, הודות להסכם פשרה שלפיו רכבת ישראל תשלם לה 122 מיליון שקל על עבודות שביצעה שפיר ב-2015; תחום המגורים היה היחיד מארבעת מגזרי הפעילות של החברה שבו נחלש שיעור הרווח
הצטרפו לעדכונים שוטפים בערוץ הטלגרם של מדור שוק ההון בכלכליסט
הסכם פשרה עם רכבת ישראל סייע לחברת התשתיות שפיר הנדסה לסכם את הרבעון הראשון של 2019 עם זינוק חד בשיעור הרווח הגולמי.
קראו עוד בכלכליסט
החברה פירסמה אתמול (ד') את דוחות הרבעון עם עלייה של 74% ברווח התפעולי שעמד על 148 מיליון שקל. הרווח הנקי זינק ב-69% ל-99 מיליון שקל. השיפור ברווחיות הושג למרות שההכנסות נחלשו ב-10% לעומת הרבעון המקביל ב-2018, והסתכמו ב-719 מיליון שקל.
בשנת 2015 ביצעה שפיר ביחד עם החברה האיטלקית פיצרוטי עבודות עבור רכבת ישראל, וב-2016 הגישה חשבון סופי. בין חברות התשתיות לבין רכבת ישראל נוצרה מחלוקת בנוגע להקמת קו הרכבת לירושלים ולכשלים וסדקים שהתגלו במנהרות שהוקמו בקו. בחודש מרץ השנה הגיעו שפיר והשותפה להסכם פשרה עם הרכבת, שלפיו היא תשלם לשתי החברות 244 מיליון שקל - 122 מיליון שקל לכל אחת. ההסכם סייע להזניק את שיעור הרווח של מגזר פעילות התשתיות של החברה מ-7% ברבעון הראשון של 2018 ל-36% ברבעון שחלף.
חברת שפיר פועלת בארבעה מגזרי פעילות. בנוסף לתחום התשתיות, היא פועלת בתחומי התעשייה, הזכיינות וייזום הנדל"ן למגורים. תחום המגורים היה היחיד שבו ירד שיעור הרווח, שעמד על 8% בסיכום הרבעון הראשון לעומת 17% ברבעון המקביל בשנה הקודמת.
בדומה לתחום התשתיות, גם מגזר הזכיינות רשם עלייה חדה בשיעור הרווח, מ-13% ב-2018 ל-40% השנה. מגזר התעשייה הציג שיעור רווח של 20%, בדומה לרבעון המקביל.
שיעור הרווח הגולמי הכולל קפץ מ-14.7% ברבעון הראשון אשתקד ל-26.3% בזה הנוכחי. ב-2018 כולה עמד על 17.8%.
החברה הודיעה אתמול לאחר פרסום הדוחות כי תפתח בתוכנית רכישה עצמית של מניות בהיקף של עד 45 מיליון שקל. סמנכ"ל הכספים עמית בירמן ציין כי שפיר פתחה לאחרונה לתנועה את כביש 6 צפון והוסיף כי "התחלנו את העבודות בפרויקט בנמל אשדוד החדש ואנחנו על סף סגירה פיננסית של פרויקט הזכיינות כביש 16".
2 תגובות לכתיבת תגובה