כמעט כל האפליקציות באפסטור של אפל עוקבות אחרי משתמשים
בוול סטריט ג'ורנל בדקו 80 אפליקציות ומצאו שכמעט כולן עוקבות אחרי משתמשים לצורכי שיווק, פרסום ואנליטיקה ושולחות מידע למפתחים. המצב בגוגל פליי, כך מסתבר, לעתים יותר גרוע
קראו עוד בכלכליסט
בשבועות האחרונים בדק העיתון 80 אפליקציות, שרובם קודמו בחנות על ידי אפל עצמה. כל האפליקציות, פרט לאחת, השתמשו בשירותי צד ג' כדי לאסוף מידע על פעילות המשתמשים. לפי הדיווח, חלק מהאפליקציות שולחות מידע אישי מבלי ליידע את המשתמשים על מדיניות הפרטיות שלהן. רבות מהן גם שולחות מידע לחברות אחרות, כולל גוגל, מסיבות שאינן ברורות.
האפליקציה של רשת הקוסמטיקה Sephora, למשל, מפעילה עשרה אמצעי ניטור שונים, ששולחים מידע על פעילות האפליקציה לחברות שיווק, פרסום ואנליטיקה. האפליקציה של קמעונאית הנעליים המקוונת Zappos מפעילה חמישה אמצעי ניטור, ששולחים מידע כמו רמת הבהירות של המכשיר ורמת הסוללה.
מקור בעל ידע בנושא אמר שאפל מתכננת להגביל את המעקב של אפליקציות שמיועדות לילדים. בוול סטריט ג'ורנל מציינים שאפליקציות בחנות פליי של גוגל משתמשות בטכניקות דומות, ושהמצב שם לפעמים גרוע יותר, אך בחרו להתמקד באפסטור בגלל המיקוד של אפל בפרטיות.
מאפל נמסר בתגובה: "מסיבות פרטיות ואבטחה אפל לא רואה איזה מידע משתמשים משתפים עם מפתחים, ואנחנו לא יכולים לראות מה מפתחים עושים בשרתים שלהם. כחלק מהמאמצים המתמשכים שלנו להפוך את מידע המשתמשים למאובטח יותר, נמשיך להתמודד עם האתגר של שיפור השקיפות וסיוע למשתמשים לקבל הגנות פרטיות ובטיחות חזקות יותר על המידע שהם בוחרים לשתף".
3 תגובות לכתיבת תגובה