אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
עשרה דולרים, 31 משחקים: גוגל תשיק בנובמבר את שירות הגיימינג Stadia צילום: צילום מסך שידור חי של גוגל

עשרה דולרים, 31 משחקים: גוגל תשיק בנובמבר את שירות הגיימינג Stadia

החברה חשפה פרטים חדשים על שירות הזרמת המשחקים שלה, שמאפשר הפעלת משחקי תלת ממד איכותיים על טלוויזיות, מחשבים ומכשירי מובייל: בין השאר, הודיעה שהשלט הייעודי שלו יעלה 70 דולר, ושהשירות יוצע במודל מנוי אך המשחקים יירכשו בנפרד. כמו כן, הציגה כמה מהכותרים שיהיו זמינים עבורו

06.06.2019, 20:09 | רפאל קאהאן

גוגל חשפה פרטים חדשים על Stadia, שירות סטרימינג המשחקים שהציגה במרץ האחרון בכנס GDC; בשידור שהעלתה לקראת תערוכת ה-E3 חשפה את עלויות סטדיה וכמה מהכותרים שיהיו זמינים עבורו.  מנוי יעלה כ-10 דולר בארה"ב וקנדה וכ-10 יורו באירופה. גוגל הבטיחה לאפשר גם חיבור בחינם למשחקים ספציפיים החל מ-2020, עם זאת היא לא הרחיבה לגבי ההיצע. המנוי אינו מאפשר לקבל גישה למשחקים באופן שוטף; למעשה, השחקן ירכוש אותם כפי שהוא רוכש אותם מחנות Steam, אקסבוקס או פלייסטיישן.

קראו עוד בכלכליסט

החיבור יתבצע דרך חיבור אינטרנט של לפחות 10 מגה-ביט, עם זאת כדי לקבל איכות הזרמה טובה נדרש חיבור של לפחות כ-20 עד 35 מגה-ביט. השירות יתמוך ברזולוציית תצוגה של עד 4K והסאונד - בדולבי סראונד 5.1. מדובר על איכות שידור גבוהה למדי, ונותר לראות כיצד גוגל תצליח להתמודד עם עומסים כמו גם עם זמינות גבוהה של המשחקים.

שירות Stadia, צילום: צילום מסך שידור חי של גוגל שירות Stadia | צילום: צילום מסך שידור חי של גוגל שירות Stadia, צילום: צילום מסך שידור חי של גוגל

לא ניתן בשלב הראשון להתחבר לשירות ללא הג'ויסטיק הייעודי שלה. הוא יימכר בכ-70 דולר ויהווה למעשה את פיסת החומרה היחידה לה יזדקק המנוי כדי להתחבר. השלט מגיע בצבעים לבן, שחור וירוק בהיר שבגוגל מכנים ווסאבי. בהמשך, ניתן יהיה לשחק גם באמצעות בקרים אחרים או מקלדת ועכבר.

השלט הייעודי של סטדיה, צילום: צילום מסך שידור חי של גוגל השלט הייעודי של סטדיה | צילום: צילום מסך שידור חי של גוגל השלט הייעודי של סטדיה, צילום: צילום מסך שידור חי של גוגל

סטדיה יושק בנובמבר הקרוב ב-14 מדינות, ביניהן ארה"ב, בריטניה, איטליה, צרפת, קנדה ונורבגיה. גוגל הבטיחה להרחיב את זמינות השירות במדינות נוספות במהלך השנה הבאה. בשלב הראשון יוצעו כ-31 משחקים בלבד; מאמצים מוקדמים יזכו לקבל חבילת הרשמה מיוחדת שכוללת שלט גיימינג, כרומקאסט אולטרה לחיבור לטלוויזיה, שלושה חודשים מנוי פרו ואפשרות לספק מנוי במתנה למישהו כדי לשחק ביחד.

גוגל הדגימה מספר כותרים חדשים שיושקו בשיתוף עם הפלטפורמה שלה. אחד הבולטים הוא כותר חדש בסדרת משחקי התפקידים הוותיקה Baldur's Gate. הוא יפותח בידי חברת Larian Studios הבלגית, שבנתה את סדרת משחקי Divinity: Original Sin המוצלחת. כותר מעניין נוסף הוא עוד משחק בסדרת Ghost Recon שמבוססת בצורה רופפת על ספרי טום קלאנסי. הכותר החדש, BreakPoint, צפוי לכלול משחקיות שנשענת על עבודת צוות בשטח פתוח, מארבים ועוד. בנוסף, הציגה גוגל תמיכה במשחקים נוספים ביניהם ההרחבה הבאה של Destiny 2 - משחק זירת קרב המונית מסדרה שזכתה להצלחה בעבר, אך קרנה ירד קצת עם עליית להיטים כפורטנייט ובעיקר PUBG.

אחד הכותרים שהציגה גוגל עבור סטדיה, Ghost Recon Breakpoint, צילום: צילום מסך שידור חי של גוגל אחד הכותרים שהציגה גוגל עבור סטדיה, Ghost Recon Breakpoint | צילום: צילום מסך שידור חי של גוגל אחד הכותרים שהציגה גוגל עבור סטדיה, Ghost Recon Breakpoint, צילום: צילום מסך שידור חי של גוגל

הפרטים החדשים מגלים שמודל השירות אינו כשל נטפליקס או פלטפורמת סטרימינג של תוכן מסוג אחר: המנוי מספק גישה לשירות שמזרים משחקים על פלטפורמות שונות ושומר את ההתקדמות בהם, אך לא מאפשר להעלות אליו משחקים לפי בחירה. אפשר להבין את גוגל, סטרימינג של משחקי וידאו הוא אתגר טכני עצום. ברוב העולם הגישה עדיין לא מספיק מהירה או יציבה כדי לאפשר זאת, בטח כשאין התאמה מיוחדת של התוכן עצמו.

בחודשים הקרובים צפויים להיחשף גם השירותים המקבילים של מיקרוסופט, סוני ואמזון. אלה מהווים תחרות קשה עבור גוגל; מיקרוסופט כבר חתמה עם סוני והאחרונה תפעיל את שירות הסטרימינג שלה דרך הענן של היריבה, מה שמעיד אולי על היכולת הטכנית של מיקרוסופט. אמזון מנגד כבר עובדת זמן מה על שירות דומה שכנראה יתבסס על השליטה שלה בשירות הגיימינג טוויץ' שבבעלותה. בנוסף לא ברור כיצד החיבור לשירותים המתחרים יתבצע; כרגע ההערכות מדברות על קונסולה קלה עבור מיקרוסופט וסוני וסטרימר פייר עבור אמזון.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



5 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

2.
נראה שהכתב קצת פספס את הקונספט...
כל הרעיון שעומד מאחורי Stadia ומתחרותיה הוא העובדה שכיום ברוב העולם המפותח יש אינטרנט טוב מספיק כדי לשדר תוכן באיכות של 1080p עם 60fps באופן רציף, וגוגל עושה את זה כבר שנים עם youtube. אז במקום שאנשים ירכשו בעצמם קונסולה ש-90% מהזמן תעמוד על המדף ותצבור אבק- גוגל יכולה להחזיק חומרה שמדמה קונסולה ב-datacenter-ים ברחבי הגלובוס, להשכיר אותה למשתמשים לפי דרישה- ופשוט לשדר למסך של המשתמש את התוכן. לכאורה כולם מרוויחים: המשתמשים לא צריכים להשקיע בקופסה גדולה שתופסת מקום ודורשת שדרוג כל כמה שנים, גוגל יכולה להשכיר לאנשים חומרה במחיר גבוה ממה שהיא עולה להם. האתגר העיקרי כאן הוא עיכוב בהעברת המידע (שבמקום להגיע מהשלט של המשתמש עד לקונסולה שנמצאת בבית, מעבדת את הנתונים ומשדרת אותם למסך שנמצא מעליה- צריך להיות משודר מהשלט עד לשרתים של גוגל, לעבור שם עיבוד, ולהיות משודר מהשרתים בחזרה למסך), אבל כנראה שבגוגל הגיעו למסקנה שיש להם תשתית טובה מספיק כדי שהבעיה לא תהיה משמעותית.
מישהו  |  07.06.19