אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
טבעוני על האש: ביונד מיט פרסמה דו"חות וזינקה ב-39%

טבעוני על האש: ביונד מיט פרסמה דו"חות וזינקה ב-39%

מניית יצרנית תחליפי הבשר כבר שווה כמעט 8 מיליארד דולר בעקבות דו"חותיה לרבעון הראשון; החברה שהונפקה רק לפני חודש דיווחה על זינוק של 215% בהכנסות, וסיפקה תחזית אופטימית ל-2019: הכנסות של 210 מיליון דולר לפחות - זינוק של 140% לעומת השנה שעברה

08.06.2019, 11:54 | שירות כלכליסט

לעדכונים שוטפים בערוץ הטלגרם של מדור שוק ההון בכלכליסט לחצו כאן

מניות חברת ביונד מיט עלו אתמול (ו') במסחר בוול סטריט ביותר מ-39% (138.65 דולר למניה) והעלו בכך את שווי החברה לכמעט 8 מיליארד דולר. זאת לאחר שדיווחה על תוצאותיה התפעוליות לרבעון הראשון של השנה. המשקיעים חיכו בקוצר רוח לעדכון האחרון לגבי תחזית הצמיחה של החברה שיצאה להנפקה ציבורית ראשונה בחודש מאי – והיא אכן סיפקה את הסחורה.

קראו עוד בכלכליסט

הכנסותיה של יצרנית תחליפי הבשר זינקו ב-215% לרמה של 40.2 מיליון דולר הודות לעלייה מסיבית בערוצי ההפצה של מוצריה למסעדות, מה שעזר לרווח הגולמי שלה לעלות ב-424%. החברה השיגה שולי רווח של 25% ברבעון הראשון של 2019. ובעוד המשקיעים מאמינים שיהיה לה קשה לשמר את הקצב הזה, ציפיות הנהלת החברה מהמשך השנה נראות אופטימיות במיוחד.

המבורגר של ביונד מיט, צילום: איי פי אי המבורגר של ביונד מיט | צילום: איי פי אי המבורגר של ביונד מיט, צילום: איי פי אי

לפי ההנהלה, היא צופה השנה הכנסות של לפחות 210 מיליון דולר, מה שיהווה צמיחה של 140% לעומת השנה שעברה וישקף לה ערך של פי 38 יותר מהמכירות. מדובר בנתון מרשים בהתחשב בעובדה שביונד מיט הכניסה רק 16.2 מיליון דולר ב-2016.

לשם השוואה, חברת המזון Tyson Foods נסחרת לפי שווי של פי 0.8 המכירות שלה, ו-Whole Foods Market נרכשה ע"י אמזון לפי מכפלה של 0.85 על מכירותיה. ובעוד יותר ויותר מוצרי חלבון שאינם מן החי נכנסים לשוק, המסעדות צפויות ליהנות מיותר מרחב תמרון במשא ומתן לגבי שותפויות עם חברות המזון הללו, מה שצפוי לשחוק גם את שולי הרווח של ביונד מיט.

ביונד מיט היא אחת החברות הצומחות ביותר בשווקים הציבוריים נכון להיום, אבל משקיעיה ירצו לקחת בחשבון את השאלה כמה תוכל לצמוח לפני שהתחרות בשוק תחליפי הבשר תתלהט עוד יותר.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



14 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

13.
טעמתי את המוצר בשבוע שעבר בפסטיבל טבעונות בת"א
ראו רשמים ותמונה בפורום בורסה ושוק ההון בתפוז. המוצר הרגיש לי כמו המבורגר דיאט. הוא טוב מאשר המבורגר סויה של טבעול, אך לא משתווה, מבחינתי כקרניבור, להמבורגר בשרי. לכן לדעתי זה מוצר נישה. מוצר נישה טוב, אך עדיין, נישה. תמחור bynd מתקרב לתמחור של... טבע! ביונד צפויה למכור השנה ב 200M$. טבע מוכרת קרוב ל 20 מיליארד. פי 100. לטבע יש מוצר אוסטדו צומח, שהוא לבדו מוכר יותר מכל ביונד מיט. סביר שביונד מיט יצמחו יותר ממנו אך לא בטוח אם יותר ממוצר הצמיחה העיקרי של טבע לעשור הקרוב שזה אג'ובי. ביונד מיט זו חברת צמיחה, אולם תמחורה לפי 8B$ די מפולפל.
dw  |  13.06.19
לכל התגובות