אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

FINTECH 2019

כיצד מתחבר עולם הפינטק עם תחום טכנולוגיות התיירות?

ערן שוסט, מנכ"ל ומייסד חברת Splitty, סיפר בוועידת הפינטק של כלכליסט על ההזדמנויות בהן מתחברים שני התחומים - והדגמים דרך פלטפורמת החברה, שמאפשרת להוזיל עלויות לינה במלונות ברחבי העולם

24.06.2019, 12:50 | עומר כביר

"יש חיבור מיוחד בין תחום הטראוולטק לפינטק, ובתעשיית התיירות תמיד נראה חדשנות בכל הנוגע למודלים עסקיים או מודלים פיננסיים" – כך אמר מייסד ומנכ"ל ספליטי (Splitty), ערן שוסט, בוועידת הפינטק של כלכליסט שנערכת היום (ב') בת"א.

קראו עוד בכלכליסט

ספליטי פיתחה שירות שמאפשר להוזיל את עלויות הלינה במלון, באמצעות פיצול ההזמנה לכמה הזמנות נפרדות באותו מלון ומינוף מבצעים ודילים ממקורות שונים. שוסט ציין בפתח דבריו שב-2018 עמד התוצר הגלובלי בתחום התיירות על 8.8 טירליון דולר.

ערן שוסט, צילום: עמית שעל ערן שוסט | צילום: עמית שעל ערן שוסט, צילום: עמית שעל

לדבריו, המודלים העסקיים היחודיים קיימים מראשית ימי הטראוולטק. "פרייסליין השיקה בסוף המאה ה-20 פתרון שמאפשר למשתמשים לנקוב במחיר המבוקש שלהם, והיא מאחורי הקלעים מבצעת את ההזמנה בהתאם למחיר והלקוח מקבל מלון בהפתעה. ב-2006 בוקינג.קום היו מיוחדים בצורה אחרת: אצלם אתה מזמין עכשיו אבל משלם אח"כ, כשהמלון הוא זה שמבצע את החיוב בצ'ק-אין.

"מאז 2015, אנחנו בספליטי מסתכלים על הזמנת מלונות בצורה אחרת. כשמחפשים חמישה לילות בניו יורק אנחנו מנסים להביא מחיר טוב יותר באמצעות פיצול ההזמנה. למשל יומיים ראשונים לקחת מספק א' ושלושת האחרים מספק ב'. זה אותו מלון, אבל מאפשר לחסוך עד 50% מהמחיר הממוצע. אנחנו מייצרים המון הזדמנויות ללקוחות. חישבו גם על פיצול בין חדרים, כמו יומיים ראשונים בחדר רגיל ועוד שלושה ימים בחדר יוקרה. או רק חלק מהימים עם ארוחת בוקר. מדיניות הביטול יכולה להיות גמישה.

"בתוך עולם התיירות, וזה נכון לכל שחקן, יש המון נקודות ממשק עם פינטק – מסים, המרת מטבע ועוד. ניקח שתי דוגמאות: נגיד לקוח ישראלי רוצה לנסוע לטוקיו. הוא רוצה לשלם בשקלים. אני עובד עם ספק בינלאומי שעובד עם דולרים. יש לי פה המרת מטבע ראשונה. אבל לא סיימנו פה; המלון בכלל עובד עם ין, וצריך להמיר את הכסף שוב. זה עוד מקום שצריך לקחת בו שיקולים פיננסיים.

"דוגמה נוספת: הונאות. זו בעיה קשה בעולמות התיירות. תחשוב על עסקה שנכנסת ואני צריך לדעת אם מדובר בגנב או בהאקר. אנחנו משתמשים במנגנונים קיימים שעוזרים למניעת הונאה בעת ביצוע ההזמנה. אבל אם יש כאלו שזלגו את המסננת ועברו חודשיים והלקוח מערער על העסקה בחברת האשראי. האם זו היתה הונאה שעברה את המסננת או אול לקוח שהתכחש לעסקה שלא בצדק, גם זה קורה".

שוסט הוסיף שבפעילות של ספליטי, כל הבעיות הללו הופכות למורכבות יותר: "תחשבו על פיצולים, כשכל עסקה מחולקת לכמה שברים. אנחנו צריכים להיות מדויקים. יכול להיות ששני לילות אני משלם לספק בדולרים ובאחרים ביורו. יכול להיות שחלק תשלום מראש וחלק תשלום במלון, ויש גם הבדל במועד שבו אני מקבל העמלה שלי. הדברים יותר מורכבים".

תגיות