אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
להמציא את הגלגל: איך לשפר משמעותית את מהירות הרכיבה צילום: Getty Images

להמציא את הגלגל: איך לשפר משמעותית את מהירות הרכיבה

לבוש צמוד, תנוחה שפופה והיצמדות לרוכב שלפנינו ישפרו את האווירודינמיות ויאפשרו לנו לרכוב מהר בהרבה

09.07.2019, 08:16 | ארי תדהר

כמו בכל ענף ספורט, גם ברכיבה על אופניים הביצועים שלנו תלויים בכושר הגופני. אולם ישנם אמצעים רבים שלא ידרשו מאיתנו מאמץ גדול ויכולים לשפר משמעותית את מהירות הרכיבה.

קראו עוד בכלכליסט

אחד הגורמים הפשוטים בהאצת הרכיבה הוא הבגדים שנלבש. חולצת רכיבה או מעיל רוח שגדולים עלינו או פתוחים לרווחה עלולים ליצור התנגדות גדולה מאוד של אוויר ולהתנהג ממש כמו מפרש. הקפדה על ביגוד צמוד משפרת משמעותית את האווירודינמיות שלנו.

היצמדות לרוכב שלפנינו. חסימת התנגדות הרוח חוסכת מאמץ רב, צילום: Getty Images היצמדות לרוכב שלפנינו. חסימת התנגדות הרוח חוסכת מאמץ רב | צילום: Getty Images היצמדות לרוכב שלפנינו. חסימת התנגדות הרוח חוסכת מאמץ רב, צילום: Getty Images

גם תנוחת הרכיבה משפיעה מאוד על המהירות. ככל שנשב שפופים יותר על האופניים, נקטין את חתימת האוויר שלנו (שטח הפנים אל מול הרוח). אפילו הורדת סנטימטר אחד של ראשנו מטה תשפיע. באופני כביש נאחז בחלקו התחתון של הכידון (הדרופים), וכך למעשה נשב בתנוחה קרבית יותר, ובאופני הרים ננמיך את פלג הגוף העליון. מובן שחשוב שתנוחת הרכיבה לא תבוא על חשבון הנוחות.

נושא נוסף שמשפיע על האווירודינמיות שלנו הוא הדראפטינג - ההיצמדות לרוכב שלפנינו, כך שהוא חוסם חלק גדול מהתנגדות הרוח. פעולה זו תחסוך מאמץ רב ותאפשר לנו לרכוב בקצב של רוכבים חזקים בהרבה מאיתנו. שימו לב: יש תחרויות (כמו חלק מהטריאתלונים) שבהן דראפטינג אסור.

מי שיקפיד על הנקודות הללו יוכל לרכוב מהר יותר במאמץ מינימלי.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות