אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
התעשייה האווירית נערכת לפיטורי מאות עובדים צילום: אבי מועלם

התעשייה האווירית נערכת לפיטורי מאות עובדים

במסגרת משא ומתן המתנהל מול ארגון העובדים, במטרה לגבש הסכם צמיחה חדש לחברה, דורשת הנהלת תע"א כי יפוטרו מאות עובדים ויוקפאו דירוגים של עובדים ותיקים - עובדה שתמנע מהם קבלת תוספות שכר; במהלך אוגוסט יפוג תוקפו של הסכם הצמיחה שנחתם בחברה ב-2016

21.07.2019, 18:40 | אמיתי גזית

מגעים בין הנהלת התעשייה האווירית לבין ארגון העובדים במטרה לגבש הסכם צמיחה חדש, במסגרתו דורשת ההנהלה כי יפוטרו מאות עובדים ויוקפאו דירוגים של עובדים ותיקים - עובדה שתמנע מהם תוספות שכר.

קראו עוד בכלכליסט

מנכ"ל התעשייה האווירית, נמרוד שפר, צילום: כפיר זיו מנכ"ל התעשייה האווירית, נמרוד שפר | צילום: כפיר זיו מנכ"ל התעשייה האווירית, נמרוד שפר, צילום: כפיר זיו

השיחות מתקיימות משום שבמהלך אוגוסט יפוג תוקפו של הסכם צמיחה שנחתם ב-2016, בתקופה בה כיהן יוסי וייס כמנכ"ל תע"א. ההסכם שנחתם אז כלל פרישה של 830 עובדים, הורדת שכר בשיעור של 4% ודחייה ב־3 שנים של דירוגי המחקר של עובדי החברה, המגלמים תוספות שכר של אלפי שקלים. עוד נכללה בו דחייה בת שלוש שנים ביישום הסכם השכר במגזר הציבורי שנחתם באפריל 2016, בין יו"ר ההסתדרות לשר האוצר, שהבטיח העלאת שכר ומענקים כספיים. התוכנית הובילה לשיפור דרמטי במאזני החברה ולחיסכון של 2.5 מיליארד שקל.

החשש הוא שאם יפוג ההסכם ללא חתימת הסכם חדש, מצבה של תע"א יתדרדר. נזכיר כי תע"א סיימה את 2018 עם הפסד של 47 מיליון דולר, ואת הרבעון הראשון של 2019 סיימה עם צניחה של 41% ברווח התפעולי, ל-20 מיליון דולר, ותזרים מזומנים שלילי של 91 מיליון דולר. זאת, למרות עלייה של 13% בהכנסות, ל-1 מיליארד דולר.

הכניסה לקמפוס התעשייה האווירית, צילום: אבי מועלם הכניסה לקמפוס התעשייה האווירית | צילום: אבי מועלם הכניסה לקמפוס התעשייה האווירית, צילום: אבי מועלם

תע"א כבר מצויה בעיצומו של הליך התייעלות דרמטי, במסגרתו אוחדו שלוש חטיבות לחטיבה אחת, בשם חטיבת תעופה. התהליך כלל גם עזיבה של 200 עובדים (בפרשיה או בניוד) את החטיבה המאוחדת.

מהנהלת התעשייה האווירית נמסר בתגובה כי "התעשייה האווירית מתמודדת בעולם עסקי גלובאלי רווי סיכונים ואתגרים. על מנת לעמוד בתוכנית העסקית והאסטרטגית של התעשייה האווירית בצורה מהירה, עלינו לבצע התאמות ושינויים. חלק מהשינויים מצריכים דיון אמיתי וכן עם ארגון העובדים, ואנו אכן מנהלים משא ומתן כזה".

מארגון העובדים נמסר כי "הארגון יילחם על זכויות ותנאי העובדים ויעשה הכל בכדי למנוע המשך פגיעה בעובדי התע"א, הנכס המשמעותי של החברה. עובדי התע"א שותפים למפעל ציוני שכל יום מגדיר מחדש את המושג 'פריצה טכנולוגית', והם ימשיכו במסורת זו".

תגיות

29 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

29.
למגיב 13
מציאות בעולם בכלל ובארץ בפרט ועד עובדים לא מגן על העובדים הטובים, הוא מגן על עצמו, מקורבים וקרובי משפחה. תראה את הועד של רשות שדות התעופה , עם יושב ראש שמתגאה בזה ומספר את זה ישירות למצלמה. תראה את העובדים של דור א בחברת החשמל, מזכירה בשכר של פרופסור לכל החיים רק בגלל שהיא קרובת משפחה של איש ועד ולא תוכל לפטר אותה כל עוד החברה קיימת. נמל אשדוד.... יש מספיק דוגמאות איך מתנהל ועד עובדים. דמי חבר שמשלמים לועד הם השקעה מועילה רק אם אתה מקורב, אם לא - הועד יקריב אותך בכיף במקרה הצורך.
יוסי  |  21.08.19
26.
חברים יקרים
אז מי שזוכר אותי אני הוא אותו יעקב ממפעל בדק,שחברי הועד קברו אותו במשך שנים יחד רמי הנבלה, חיים האפס. ועוד אחרים...שאחרי המון שנים כעובד לא בעייתי,נזרק החוצה רק בשל שהעזתי להתלונן למבקר הפנים יעקב נוס,שהנני נמצא במחלקת המתנה,כאשר עבדתי במסירות יתרה,שבועיים אחרי פנייתי אני מקבל זימון לשימוע. גם בתביעה שלי נוכח הפיטורים לצערי לא זכיתי,כיוון שידו של המנוול מגיעה לכ מקום..היום הנני עובד בחרה הוגנת ישרה. ,אל תחששו אם אתם נקלעים לאותו סיטואציה
יעקב  |  24.07.19
לכל התגובות