אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ותודה למורגן פרימן: תדיראן מסכמת רבעון עם צמיחה ברווח ובהכנסות צילום: לנס הפקות

ותודה למורגן פרימן: תדיראן מסכמת רבעון עם צמיחה ברווח ובהכנסות

הגדלת ההשקעה של החברה בשיווק ופרסום נשאה פרי וההכנסות במגזר מיזוג האוויר צמחו ב-5.8% ברבעון השני והסתכמו ב-236.5 מיליון שקל. הרווח הנקי צמח ב-9%

13.08.2019, 13:15 | אורי גלאור

חברת תדיראן הולדינגס הנמצאת בשליטת משה ממרוד (70%) פרסמה היום (ג') את דוחותיה הכספיים לרבעון השני של השנה. החברה מסכמת את הרבעון עם צמיחה בהכנסות של כ-6.4% שהסתכמו ב-249 מיליון שקל. הצמיחה בהכנסות נבעה בעיקר מגידול כמותי במכירות המזגנים שהגיע כתוצאה מהגדלת ההשקעה של החברה בשיווק ופרסום לשם חיזוק המותג. הרווח הגולמי של החברה הסתכם בכ-65.9 מיליון שקל המגלם שיעור רווח גולמי של 26.4% אל מול 60.1 מיליון שקל המגלם שיעור רווח גולמי של 25.6% ברבעון המקביל אשתקד. השיפור ברווח הגולמי נבע בעיקר כתוצאה מגידול בהכנסות והן כתוצאה מפרויקט ההתייעלות האנרגטית.

קראו עוד בכלכליסט

הרווח התפעולי צמח בכ-4.2% והסתכם בכ-28.8 מיליון שקל המגלם שיעור רווח תפעולי של 11.5% אל מול רווח תפעולי של 27.4 מיליון שקל המגלם שיעור רווח תפעולי של 11.7% ברבעון המקביל אשתקד. השיפור הקל ברווח התפעולי נובע בעיקרו ממגזר ההתייעלות האנרגטית שסיכם את הרבעון עם רווח תפעולי של 604 אלף שקל לעומת הפסד של 75 אלף שקל ברבעון המקביל אשתקד. במגזר מיזוג האוויר הרווח התפעולי צמח בכ-1.8% בלבד על אף שהכנסות המגזר צמחו בכ-5.8% והסתכמו ב-236.5 מיליון שקל. שיעור הרווח התפעולי במגזר מיזוג האוויר ירד לרמה של 11.8% מול 12.3% ברבעון המקביל אשתקד וזאת בעיקר עקב גידול בסעיף ההוצאות מכירה ושיווק שנבע מעליה בהוצאות פרסום וקידום מכירות לצורך חיזוק המותג. הוצאות המכירה והשיווק צמחו בכ-15.4% והסתכמו בכ-28.9 מיליון שקל אל מול 25 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

הרווח הנקי בנטרול הוצאות והכנסות חד-פעמיות עמד על כ-18.8 מיליון שקל - צמיחה של 9% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. ברבעון המקביל אשתקד נרשמה הפחתה לירידת ערך בגין השקעה של הקבוצה בגין חברת עין ורד, ומנגד נרשם רווח בגין מכירת זכויות ההפצה של המותג Blomberg, בנוסף החברה רשמה נכס מס בגין הפרשים זמניים אשר תרם לקיטון בהוצאות המס הרבעון.

משה ממרוד ומורגן פרימן, צילום: לנס הפקות משה ממרוד ומורגן פרימן | צילום: לנס הפקות משה ממרוד ומורגן פרימן, צילום: לנס הפקות

בחודש יולי 2019 הודיעה תדיראן על עסקת רכישה אסטרטגית ומשמעותית, החברה תרכוש 70% ממניות קבוצת פח תעש הכוללת את חברת פח תעש (אשקלון) בע"מ וחברת די.אנד.פי חדרים נקיים בע"מ תמורת 100.1 מיליון שקל. הקבוצה עוסקת בטכנולוגיות אוויר לתחומי המסחר, התעשייה והחדרים הנקיים.

יתרת המניות (30%) יוותרו בידי בעלי מניות המיעוט בקבוצה, שימשיכו לנהל אותה בשנים הבאות, כאשר נקבע מנגנון של אופציית PUT ואופציית CALL עבור יתרת המניות.

חברת פח תעש הינה חברה מובילה בישראל בתחום מיזוג וטיפול באוויר במגזר התעשייתי ובין היתר בתחומי הסמיקונדקטור, הפארמה, הבניין והחקלאות. לפח תעש זרוע תכנון, זרוע ייצור וזרוע ביצוע והקמת פרויקטים הכוללים ייצור והרכבה של מערכות מיזוג אוויר מורכבות המותאמות באופן ספציפי לדרישות הלקוח.

חברת די.אנד.פי עוסקת בתחום החדרים הנקיים, כולל תכנון, ייצור והקמה של חדרים נקיים לתעשיות הסמיקונדקטור והפארמה, וכן ייצור מוצרים משלימים עבור חדרים נקיים.

בשנתיים האחרונות קבוצת פח תעש ייצרה הכנסות ממוצעות של כ-160 מיליון שקל בשנה, EBITDA ממוצעת של כ-28 מיליון שקל ורווח נקי ממוצע של כ-21 מיליון שקל לשנה.

משה ממרוד, מנכ"ל החברה ובעל השליטה: "אנו מסכמים רבעון עם צמיחה בכל הפרמטרים התפעוליים. זהו רבעון שלישי ברציפות בו אנו רושמים שיא במכירת מזגנים. אנו ממשיכים לחזק את אחיזתנו בשוק מיזוג האוויר הביתי בישראל ועם הרכישה האסטרטגית של קבוצת פח-תעש עליה הודענו לאחרונה, העמקנו באופן משמעותי את חדירתנו לשוק המיזוג המסחרי והתעשייתי. עסקת פח-תעש מחזקת את מעמדה של תדיראן כשחקן מוביל בכלל מגזרי ומוצרי מיזוג וטיפול באוויר - ביתי, מסחרי ותעשייתי ותומכת בתוכניות הצמיחה שלנו. בעסקה זו גלום פוטנציאל רב שאני בטוח אשר יבוא לידי ביטוי בעתיד. במקביל, אנו ממשיכים בקידום הפעילות הבינלאומית, בה אנו רואים מנוע צמיחה חשוב לעתיד. כמו כן, אנו ערוכים לרבעון השלישי אשר מסורתית הינו הרבעון החזק ביותר בשנה בתחום מיזוג האוויר".
שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות