אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
חיסיון? לא אצלנו: עובדי פייסבוק מקבלים פסיכולוגים, החברה מנטרת את הפגישות צילום: רויטרס

חיסיון? לא אצלנו: עובדי פייסבוק מקבלים פסיכולוגים, החברה מנטרת את הפגישות

חברת Accenture, שמפעילה עבור הרשת החברתית בוחני תוכן שנחשפים לפרסומי זוועה מטרידים, מעניקה להם ייעוץ פסיכולוגי בחינם. ואולם, פרטי הפגישות נאספים על אף קיומו של חיסיון רפואי. פייסבוק: אין כאן פגיעה בפרטיות

18.08.2019, 10:30 | שירות כלכליסט

בוחני התוכן של פייסבוק - עובדים שבודקים תלונות גולשים על תוכן בעייתי ואגב כך, נחשפים לפדופיליה, תמונות גרוטסקיות וכיו"ב - מחויבים לקבל ייעוץ פסיכולוגי קבוע. עתה נודע שפרטי הפגישות חשופים עבור פייסבוק ושותפה שלה, על אף הגדרות חיסיון רפואי.

לפי דיווח של the Intercept, מדובר בכ-1,500 בוחני תוכן שמעסיקה חברת הקבלן Accenture, וסובלים לא פעם מטראומות, דיכאון, ונזקים נפשיים אחרים - תוצאה מובנת של החשיפה היומיומית לתוכן זוועתי. המקרים הללו נחשפו בשורת תחקירים בארה"ב, ששחקו אף יותר את תדמית פייסבוק.

קראו עוד בכלכליסט

מארק צוקרברג, צילום: בלומברג מארק צוקרברג | צילום: בלומברג מארק צוקרברג, צילום: בלומברג

כדי להתמודד עם העניין, נשכרו פסיכולוגים לטפל בבודקי התוכן: הם מכונים "מאמני בריאות" ומשימתם היא לצמצם נזקים נפשיים בקרב העובדים, ואיתם - לצמצם סיכוי לתלונות ותביעות. מקורות האינטרספט באקסנצ'ר חשפו שההנהלה מקבלת גישה לסיכומי הפגישות בין העובדים ומטפליהם. זאת, גם כשאינם מעוניינים בכך: "הובא לידיעתנו שמנהל של אקסנצ'ר לחץ על מטפל מוסמך של WeCare לחשוף את תוכן פגישתו עם עובד של החברה", מסר מקור לאינטרספט. כמו כן, ידוע שלפחות מטפל אחד התפטר לאחר שהתבקש לחשוף תוכן של פגישה שקיים עם בוחן תוכן.

הרשת החברתית, מצידה, טענה שהיא מנסה רק לדאוג לנפשם של העובדים האמורים, ושלא פגעה בפרטיותם, לראייתה.

דובר פייסבוק מסר בתגובה: "כל שותפותינו מחויבות לספק לנו תכנית עמידות שנסקרת ומאושרת ע"י פייסבוק. הדבר כולל גישה הוליסטית לבריאות העובדים ולעמידותם, ששמה את צרכיהם במקום הראשון. כל מנהיגי ומאמני הבריאות מקבלים הכשרה לגבי סוג העובדים האלה, ובעוד אנו לא מאמינים שהייתה הפרת פרטיות במקרה הזה, השתמשנו בהזדמנות כדי להדגיש שוב את הנושא לרוחב הארגון".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



9 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

6.
החברה השטנית הזאת חיה ומתגלגלת בזכות..
פרסומות ואיסוף מידע, ניתוחו ושימושו לטובתם. המשתמשים והעובדים הם המוצר. מלבד טכנולוגיות כמו react, החברה הזו עושה יותר נזק מתועלת, מאחורי הקלעים כמובן. בקדמת הבמה היא מאפשרת התבטאות ומהפכות מבורכות. זאב בעור של כבש - זה נאמר על פייסבוק בימינו.
היורק על ספר-הפרצופים  |  18.08.19
לכל התגובות