אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

מבחן רכב

סקודה סופרב נמתחת מעבר לקבוצת מכוניות המנהלים

החידוש העיקרי בסופרב המחודשת הוא החלפת מנוע - שכעת מפיק 190 כוחות סוס. גם מערכות הבטיחות שלה שודרגו. הסופרב זו מכונית שעליה לשדר מאסיביות, כבדות, תחושה של התנהלות מהירה בדממה. את זה היא עושה היטב

21.08.2019, 07:45 | תומר הדר

סקודה סופרב נחשבת לדגם בעל חשיבות גבוהה מאוד עבור היצרנית הצ'כית, וגם עבור שוק הרכב הישראלי: מדובר במכונית הראשונה של סקודה שמתחרה בפלח שוק מאוד מוגדר, של מכוניות מנהלים, אך גם מצליחה לפרוץ את גבולות הקבוצה, כלומר יש לה גם ניחוח של עממיות.

קראו עוד בכלכליסט

לסקודה סופרב היו בישראל "אויבים טבעיים" - מכוניות מנהלים היברידיות, למשל יונדאי סונטה, אך ברשות המיסים הוחלט לבטל את הטבת המס לרכב היברידי גדול, וכך סופרב נותרה כמעט ללא אויבים, מה שהופך אותה, כמעט בעל כורחה, לרכב הבולט בקטגוריה.

סקודה סופרב החדשה 2019 סקודה סופרב החדשה 2019 סקודה סופרב החדשה 2019

בפועל, עם היברידי או בלי היברידי, זה עובד: כבר לא מעט שנים שגם חברי כנסת וגם שרים בישראל בוחרים בסקודה סופרב כדי לשדר תדמית עממית, אך גם ליהנות ממרווח נאה לרגליים. כעת הגיע הזמן לרענן את סופרב שמאז הצגתה חלפו לא מעט שנים.

כמו תמיד בסקודה, הרענון מבוצע תוך התחשבות מלאה בחברים לקבוצה, כלומר במותגי הרכב האחרים של קבוצת פולקסווגן. אם לדייק: כדי לא לפגוע בהם מחד ולהמשיך ולשמר את הנישה של סקודה מאידך. חיצונית, בסקודה נזהרים מלהשתולל אך מקפידים לקחת את סופרב למקום מעט גבוה יותר: במקום סמל מאחור, כעת יש כיתוב מודגש. במקום פנסים רגילים מקדימה, יש כעת פנסי LED. סופר המחודשת גם ארוכה יותר: שמונה מילימטרים תוספת, אך בסיס הגלגלים המכובד נותר זהה.

סקודה מבטיחה גרסת כלאיים, כזו שמסוגלת לנסוע מעל 50 קילומטרים בכוח חשמל אך לעת עתה, היא מסתפקת בהחלפה של המנועים הקיימים, זכר כואב לתקנות איכות הסביבה האירופיות שנכנסו לתוקף אשתקד. תא הנוסעים מהווה עבור סקודה נקודת דילמה: עם מה שעובד לא מתעסקים, אך את מה שעובד חייבים לחדש.

המתכון מוכר: יותר מסכים, המסכים יותר גדולים, מערכות הבטיחות משתדרגות כך שכעת ניתן לגרור קרוואן בבטחה, אם מישהו עם סופרב יבחר לגרור קרוואן. יש גם מערכת בקרת שיט אדפטיבית שעובדת עם מערכת הניווט, כלומר היא יודעת לאן המכונית נוסעת ואיזו מהירות לקבוע מראש. ספק אם מערכת כזו תהיה רלוונטית לישראל. השינוי העיקרי הוא במנועים: מנוע ה-1.4 הישן נחשב כעת מזהם, לכן הוא ישודך בעתיד למערכת הנעה חשמלית.

בינתיים, יש מנוע 1.5 וגם מנוע 2.0 שמחליף את מנוע ה-2.0 הקודם. המנוע החדש מפיק 190 כוחות סוס ומחליף מספר מנועים קודמים. התהליך מבלבל, במיוחד עבור סקודה. לפי היצרנית רק 18% מהלקוחות באירופה הם פרטיים. היתר ציים, חבל לסבך את ציי הרכב עם מגוון גרסאות, אז יש אחת, שמפיקה 190 כוחות סוס.

סופרב המחודשת אינה מכונית ספורט, היא גם לא צריכה להיות. היא צריכה לשדר מאסיביות, כבדות, תחושה של התנהלות מהירה בדממה. את זה היא עושה היטב. גם בסופרב המחודשת עדיין יש את תחושת הניתוק מהכביש והסביבה הודות לבידוד רעשים מעולה ויכולת לספוג מהמורות שגם שר התחבורה העתידי של מדינת ישראל לא יצליח לתקן. המחיר הוא רכות מעט מוגזמת בסיבובים. עם זה אפשר לחיות. בסופו של דבר, סופרב החדשה תגיע לישראל בקרוב ותציע ללקוחות את אותו הדבר, קצת יותר טוב.

סקודה סופרב

מנוע: בנזין, נפח 1995 סמ"ק, הספק מרבי 190 כ"ס, מומנט מרבי 32.6 קג"מ.

ביצועים: מהירות מרבית 230 קמ"ש, זינוק ל 100 קמ"ש 9.7 שניות

צריכת דלק: נתוני יצרן 13 ק"מ לליטר.

בטיחות: 7 כריות אוויר, 5 כוכבים במבחן ריסוק פומבי. סייען בלימה, בקרת שיוט אדפטיבית

מחיר: טרם נקבע

אהבנו: מרווחת, נאה

אהבנו פחות: רכה מדי

מתחרות: ניסאן אלטימה

לסיכום: עם מה שעובד לא מתעסקים. סופרב עובדת

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



29 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

28.
בעיה כללית בכול רכבי סקודה
קניתי קודיאק חדשה מהדגם המפואר ביותר ויש בעיה בטיחותית רצינית שעדיין אין לה מענה, חברת גיל קאר מתקינה מערכת שנקראת connect על המערכת המקורית של היצרן והיא משתלטת על התצוגה ולא ניתן לראות את התראות הבטיחות של הרכב וגם כשלוחצים על כפתורים כמו מצלמות 360 או נסיעת שטח ומוד נסיעה לא רואים את התצוגה שלהם כאשר נמצאים במסך האינטרנט לצורך הפעלת אפליקציות כמו וויז. פניתי עשרות פעמים גם לחברת גיל קארד וגם לשרות צ׳מפיון מוטורס ובכול פעם ״מנפנפים אותי״ ולא פותרים את הבעיה. פשוט אכזבה גדולה.
אילן  |  25.08.19
27.
חבל שהכתב מתעלם מתקלות הגיר. היה צריך לחשוב ולהגן על הצרכנים (או שיש הסכם עם היבואן)
נהגי מוניות שדיברתי איתם סיפרו לי שלפני תום האחריות לגיר הם ממהרים להתפטר מהמכונית הזו ( ולמעשה מכל מכונית עם הטכנולוגיה של DSG5-6-7 ). החתן שלי רכש ייטי, וחודש אחרי תום האחריות הגיר התקלקל, תיקון שעלותו 8,000 שח. חשוב לציין שבאו לקראתו וחייבו אותו ב- 2,000 שח בלבד.
הגיון בריא  |  23.08.19
25.
סופרב 1.8 אמבישן בליסינג
היה לי את הרכב עד לפני שבועיים, 150,000 קמ בלי שום תקלה, נוסע ירושלים - אשדוד כל יום הרכב מגהץ את הכביש טס בעליות ונדבק לכביש בסיבובים. עכשיו החלפתי ל-1.5 מודל 2019, סוחבת טיפה פחות טוב - מורגש בעיקר בתאוצות ביניים, אבל מע' בטיחות השתפרו - סטייה מנתיב, מצלמת רוורס וקרוז קונטרול אדפטיבי. רכב פשוט ממכר
סתם אחד  |  23.08.19
לכל התגובות