אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אתי אלישקוב על ליברה: מכרנו מאז ההקמה 40 אלף פוליסות, נהיה רווחים ב-2020 צילום: אבי מועלם

אתי אלישקוב על ליברה: מכרנו מאז ההקמה 40 אלף פוליסות, נהיה רווחים ב-2020

חברת הביטוח החדשה שמאיימת על שוק הביטוח המסורתי מסיימת את הרבעון השני, עדיין עם הפסד של 1.36 מיליון שקל, כתוצאה מהמשך הוצאות הקמה ושיווק. הפרמיות שנגבו במחצית הסתכמו בכמעט 40 מיליון שקל

21.08.2019, 11:56 | רחלי בינדמן

חברת הביטוח הדיגיטלית החדשה, ליברה של אתי אלישקוב, שהחלה את פעילותה באופן רשמי באוקטובר אשתקד, מסיימת את הרבעון השני של 2019 עם הפסד של 1.36 מיליון שקל על פרמיות בהיקף של 11.9 מיליון שקל לעומת פרמיות בהיקף 7.2 מיליון שקל שהורווחו ברבעון הראשון של השנה. במחצית השנה של 2019 גבתה ליברה הפועלת בתחום ביטוחי הרכב והחלה באוגוסט השקה שקטה של ביטוחי דירה, פרמיות בהיקף של 19.1 מיליון שקל. יצויין כי רוב סיכוני הפעילות של ליברה מגולגלים היום למבטחי משנה כך שמתוך פרמיות של 11.9 מיליון שקל, ליברה נותרה עם פרמיות של 3.7 מיליון שקל מעבר למה שהועבר למבטחי המשנה. השבוע הזרימה אתי אלישקוב, מנכ"לית ומייסדת החברה סכום של 4.6 מיליון שקל לתוך ליברה, סכום שהביאה בזכות מכירת מניותיה בחברת הכשרה ביטוח.

קראו עוד בכלכליסט

הפרמיות ברוטו (הפרמיות שנגבו ברבעון בלי קשר לחלק היחסי הרלוונטי לרבעון) הסתכמו במחצית ב-39.4 מיליון שקל וברבעון השני ב-16.8 מיליון שקל לעומת 22.6 מיליון שקל ברבעון הראשון של השנה. הירידה נובעת מעונתיות בשוק הביטוח, כך שהפרמיה הנמכרת ברבעון הראשון גבוהה מיתר הרבעונים והוא נחשב לרבעון שיא, דבר המשליך גם על מכירות ביטוחי הרכב.

אתי אלישקוב מייסדת ומנכ"לית ליברה, צילום: אבי מועלם אתי אלישקוב מייסדת ומנכ"לית ליברה | צילום: אבי מועלם אתי אלישקוב מייסדת ומנכ"לית ליברה, צילום: אבי מועלם

הוצאות ההנהלה והכלליות של ליברה הסתכמו ברבעון ב-843 אלף שקל ומתחילת השנה ב-1.67 מיליון שקל. ההפסד ברבעון ומתחילת השנה נובע מהוצאות קבועות והוצאות משתנות העולות על ההכנסות, כמצופה מחברה בראשית דרכה עם השקעות משמעותיות בעיקר בפרסום וכמובן הוצאות בגין טיפול בתביעות כאשר במחצית הראשונה הסתכמו כל ההוצאות האלה בהיקף של 12.3 מיליון שקל.

בתחום ביטוח רכב מקיף עמד היחס בין התביעות לפרמיות שנגבו במחצית על 99.7% ועל 138.1% כולל הוצאות, קרי על כל שקל פרמיה שהחברה גובה בתחום היא מפסידה 38 אגורות. ברבעון השני נרשם שיפור ביחס הזה והיחס ירד ל-92.4% או 133.7% כולל הוצאות.

ליברה מעדכנת כי שפר אבלסון, דירקטור חיצוני בחברה התפטר על רקע ניגוד עניינים צפוי. אבלסון מכהן גם כמנכ"ל חברת פתרונות האבטחה Crusoe Security. עזיבתו היא על רקע מינויו למנכ"ל החברה הטכנולוגית של חברת הביטוח פספורטכארד.

אלישקוב אמרה בעקבות הדו"ח: "תוצאות המחצית הראשונה של שנת 2019 מצביעות על המשך מגמת הצמיחה המואצת בהיקף הפעילות של ליברה, העולה על כל התחזיות המוקדמות. בשבועות האחרונים הרחבנו את סל המוצרים שלנו והשקנו ביטוחי דירה, ואנו מעריכים כי נקצור את פירות המהלך במחצית השנייה. מאז השקתה באוקטובר 2018 מכרה ליברה למעלה מ-40 אלף פוליסות, ועל פי קצב הצמיחה עד כה, אנו מעריכים כי החברה תעבור לרווחיות כבר בשנת 2020".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות