אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

הוועידה הכלכלית

מנכ"לית ליברה: "בזכותנו פרמיות ביטוחי הרכב ירדו באלף שקל תוך שנה"

אתי אלישקוב אמרה את הדברים בוועידה הכלכלית הלאומית של "כלכליסט". "מתי ראיתם בעבר חברות כמו הפניקס, הראל, כלל ומנורה מפרסמות בטלוויזיה ומבצעות תמחור אישי? שינינו את השוק"

02.09.2019, 13:34 | רחלי בינדמן

"אני אתי אלישקוב, מייסדת ומנכ"לית ליברה, חברת הביטוח שאתם לא מפסיקים לשמוע עליה. אני רוצה להציג לכם איך עושים שיבוש כמו שעשינו בליברה. כשהתחלנו רציתי לדעת מה אנשים חושבים, וגיליתי שיש חוסר שקיפות וחוסר הוגנות - ואפילו הצדקה לרמות. אנחנו מאמינים שביטוח צריך ויכול להיראות אחרת". כך אמרה היום (ב') מנכ"לית ליברה אתי אלישקוב, בוועידה הכלכלית הלאומית של "כלכליסט" בשיתוף בנק לאומי.

קראו עוד בכלכליסט

אתי אלישקוב, צילום: עמית שעל אתי אלישקוב | צילום: עמית שעל אתי אלישקוב, צילום: עמית שעל

לדבריה, "דווקא שיחה עם רשות שוק ההון גרמה לי להבין שאפשר לעשות דברים אחרת. הבנתי שלא מספיק לקחת חברה ולהפוך אותה מחברת סוכנים לחברה ישירה", עקצה אלישקוב את המתחרות הגדולות שעבדו שנים עם סוכני ביטוח והגבירו לאחרונה את השיווק הישיר. רווח אינו חזות הכל. אנחנו בנינו מנגנון של שותפות ברווחים עם הלקוח. בנינו ארנק דיגיטלי שמחזיר ללקוח ליברות כשאנחנו מרוויחים, שאפשר להמיר במזומן".

אלישקוב הוסיפה: "בכל הקשור למוצר הבנו שאפשר גם לתמחר אחרת. אבא שלי בקושי נוסע. גם אני שעות במשרד ובקושי נוסעת, אנחנו לא דומים חוץ מזה אז למה לא לכלול פרמטר של היקף נסיעה?".

"אם הייתה לי תביעה, מיד הפרמיה שלי עולה - אבל אם עשור קודם לא הייתה לי תביעה?" שאלה אלישקוב. "אז אצלנו צוברים כסף לאורך השנים בהן לא היו תביעות. אם למשל הייתה תאונת פגע וברח כשהאוטו חונה, למה ישר להעלות פרמיה? אנחנו מאמינים ללקוח".

"השיווק גם צריך לשבש את הקיים", אמרה אלישקוב. "השקנו באוקטובר שעבר את הפעילות. לא לקחנו פרזנטור מארץ נהדרת ולא התכוונו לשעשע. דיברנו ישיר, הצגנו מה עושים. גם הטיימינג היה נכון. שנים לא קמה פה חברת ביטוח חדשה. בנימה אישית, הכי חשוב הוא האומץ. אם אספר לכם כמה 'לא' קיבלתי בתחילת הדרך, 'לא אין לך מספיק כסף', 'לא המודל לא יחזיק מים', 'לא המתחרים יאכלו אותך'. המשקיעים שלי התקשרו למתחרים ושאלו אותם עלי וענו להם שעדיף למלא חישגד. איך זה שאין אצלי אף משקיע מתחום הביטוח? ההפסד כולו שלהם. החיבור למותג שלנו הוא זה שיצליח לאורך זמן".

"אני בסוף רואת חשבון ואדבר במספרים", סיכמה אלישקוב. "מעל ל-100 אלף גולשים בחודש, 70 מיליון שקל בפרמיות, תשלום תביעות תוך 48 שעות, 2 מיליון שקל ליברות שנחלק כרווחים. לא חייבים להיות הכי גדולים כדי להיות סמן ימני. ראיתם בעבר את הפניקס, הראל, כלל ומנורה בטלוויזיה? פתאום הם מפרסמים, פתאום הם מתמחרים אחרת. התוצאה: הפחתה של 1,000 שקל בשנה מהמחיר הממוצע של ביטוח הרכב בענף כולו".

תגיות

23 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

22.
הדבר הכי טוב שקרה לביטוח בישראל
סוף סוף שוק הביטוח בישראל נשבר, התנהלות הכלכלית של חברות הביטוח גבלה לקרטל עד שהגיעה אישה אמיצה שלא מקבלת לא כתשובה ונלחמה בהם בכל בכוח. המלחמה שלה היא בשבילנו האזרחים הקטנים. לא מובן לי למה אנשים מעוניינים בלדעת כמה היא מרוויחה?? זאת חברה שלה! היא זאת שהקימה אותה! מאפס! לבד! מדוע אדם לא יכול לתגמל את עצמו במשכורת? לא מדובר בחברה ממשלתית שהציבור ממן אותה, אלא בחברה פרטית הממנת את עצמה, על כן אין שום עניין בהגבלה על שכרה.
חן  |  04.09.19
20.
אתם די טובים
התמחורים שלכם מעולים. העברתי אליכם את הביטוח שלי לרכב ועשיתי ביטוח לבית. למה לא עוד אנשים עוברים אליכם? כי אנשים מפחדים לשנות את מה שקיים. כי אנשים לא יודעים איך תגיבו. האמת שאני גם לא יודע איך תגיבו. מעולם לא תבעתי את הביטוח שלי רק שילמתי להם כסף.. הסוכן שלי היה מאוד מופתע שאמרתי לו שהשנה אני עוזב אותו.
מנחם  |  03.09.19
לכל התגובות