אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אלקטרה תבצע עבודות לחיבור קו הרכבת מראשל"צ לירושלים תמורת 385 מיליון שקל צילום: דוברות רכבת ישראל

אלקטרה תבצע עבודות לחיבור קו הרכבת מראשל"צ לירושלים תמורת 385 מיליון שקל

החברה דיווחה על זכייה של החברה הבת אלקטרה תשתיות בפרויקט של עבודות תשתית, גישור ומנהור למסילת 431; הפרויקט באורך 5.5 ק"מ בין מחלף נס ציונה למחלף רמלה דרום; צפי הביצוע לפרויקט הוא 30 חודשים

10.09.2019, 13:05 | אורי גלאור וליאור גוטמן

קבוצת אלקטרה הודיעה היום (ג') שזכתה במכרז של רכבת ישראל בהיקף 385 מיליון שקל. מדובר במרכז לביצוע תשתיות, גישור ומנהור למסילת 431, המחברת את תחנת הרכבת ראשון לציון הראשונים עם תחנות מודיעין וקו הרכבת המהיר לירושלים. מדובר באחד מפרוייקטי הענק של הרכבת, שהיקפו הכולל עומד על כ-3.2 מיליארד שקל.  

קראו עוד בכלכליסט

אלקטרה תשתיות, חברה בת של אלקטרה, תבצע את הפרויקט, המשתרע על פני 5.5 ק"מ במפרדת כביש 431 - תוואי צר ברוחב 22 מטר בין כבישים פעילים - בין מחלף נס ציונה למחלף רמלה דרום. לפי החברה, תקופת הביצוע של הפרויקט היא כ-30 חודשים.  

איתמר דויטשר, מנכ"ל אלקטרה איתמר דויטשר, מנכ"ל אלקטרה איתמר דויטשר, מנכ"ל אלקטרה

הקטע שתבצע אלקטרה יהיה הראשון מבין עשרה קטעים המרכיבים את הפרויקט כולו. הפרויקט הגדול כולל כ-30 ק"מ של מסילות חשמליות, גשרים באורך כולל של כ-6 ק"מ ובהם גשר הרכבת הארוך בארץ באורך 3.5 ק"מ ומנהרות באורך כולל של כקילומטר, זאת במטרה לחבר את אזור המרכז והשפלה לקו החשמלי של ירושלים.

ברכבת טוענים שעם סיום העבודות שצפוי להיות בשנת 2026, יתקצר משמעותית זמן הנסיעה בין ראשל"צ משה דיין למודיעין בכחצי שעה, וכן יקוצר זמן הנסיעה בין ראשל"צ משה דיין לירושלים יצחק נבון בכ-45 דקות.

 

תוואי פרויקט 431 של רכבת ישראל, דוברות רכבת ישראל תוואי פרויקט 431 של רכבת ישראל | דוברות רכבת ישראל תוואי פרויקט 431 של רכבת ישראל, דוברות רכבת ישראל

 

הפרויקט מתווסף למספר פרויקטים שבהם זכתה אלקטרה לאחרונה, בהם הרחבת מתקן השפד"ן תמורת 605 מיליון שקל, הוספת נתיב בכביש 20 בהיקף של 430 מיליון שקל ובניית קמפוס אמדוקס ברעננה תמורת 330 מיליון שקל.

אלקטרה מנוהלת על ידי איתמר דויטשר ונמצאת בשליטת אלקו (52.2%) שבשליטת האחים דניאל ומיכאל (דני ומייקי) זלקינד (65.3%). החברה סיימה את הרבעון השני של 2019 עם צמיחה של 14.3% בהכנסות ל-1.72 מיליארד שקל. עיקר העלייה נבעה מרכישת 51% של שתי חברות קבלניות ניו יורקיות בסוף 2018. הרווח התפעולי עלה ב-29% ל-90 מיליון שקל, אך הרווח הנקי ירד ב-11% ל-41.6 מיליון שקל.

המנכ"ל דויטשר אמר כי "אנו שמחים על זכייתנו בפרויקט משמעותי של רכבת ישראל. הזכייה ממחישה את יכולותיה של אלקטרה תשתיות לספק פתרונות כוללים לפרוייקטים מורכבים במסגרת התוכניות ארוכות הטווח של ממשלת ישראל להרחבת תשתיות התחבורה ברחבי המדינה". 

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות