אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אחרי כל האישורים: הקו הכחול ברכבת הקלה בי־ם ייבחן שוב הדמיה: צוות תוכנית אב לתחבורה

בלעדי

אחרי כל האישורים: הקו הכחול ברכבת הקלה בי־ם ייבחן שוב

בעלי עסקים בעמק רפאים ממשיכים להילחם במעבר הקו ברחוב. החשש: עוד עיכוב בתחילת העבודות

17.09.2019, 09:09 | אודי עציון

ראש עיריית ירושלים משה ליאון החליט לבחון מחדש את ההחלטה להעביר את הקו הכחול העתידי של הרכבת הקלה בירושלים, דרך רחוב עמק רפאים. זאת, אף שהתוואי אושר בכל מוסדות התכנון, אחרי בדיקות חוזרות, וזוכה לתמיכת אנשי המקצוע במשרדי התחבורה, האוצר ותוכנית־אב לתחבורה בבירה.

קראו עוד בכלכליסט

קבוצה של אנשי עסקים, בעלי נכסים ותושבי המושבה הגרמנית שבה עובר הרחוב מנהלים מאבק ארוך להעברת הקו דרך פארק המסילה הסמוך, בטענה שעבודות ברחוב יפגעו בגישה לרכב ובבתי העסק. אך יועצים ששכרה המדינה קבעו כי חלופה כזו תפגע קשות בפארק הפופולרי, תייקר את הבנייה ותאריך את העבודות.

מדובר בשלוחה של הקו שתשרת את אזור הקטמונים, אזור התעשייה בתלפיות, אצטדיוני הכדורגל והכדורסל במלחה ושכונת מלחה והקניון. בתחילת השנה הודיע ליאון, שנבחר אחרי אישור התוואי, כי יסכים לבחינה נוספת של ההחלטה, אם בממשלה לא יתנגדו. שר האוצר כחלון ושרת השיכון שאשא־ביטון כתבו לו כבר במארס שאינם מתנגדים, אף שכיהנו בממשלת מעבר – שלא אמורה לקבל החלטות ארוכות טווח. שר התחבורה דאז ישראל כץ סירב לחתום על מכתב דומה, אך סמוטריץ', שהחליפו, שלח הסכמה לבדיקה, שוב – בתקופת בחירות וממשלת מעבר.

הדמיית הרכבת הקלה בעמק רפאים, הדמיה: צוות תוכנית אב לתחבורה הדמיית הרכבת הקלה בעמק רפאים | הדמיה: צוות תוכנית אב לתחבורה הדמיית הרכבת הקלה בעמק רפאים, הדמיה: צוות תוכנית אב לתחבורה

לפי נתוני משרד התחבורה הוציאה תוכנית־אב לתחבורה המשותפת למשרד ולעירייה מעל 4 מיליון שקל על בחינת חלופות למעבר הרכבת ברחוב וסביבותיו, בעזרת כמה חברות ייעוץ, לפני שבחרה באפשרות הנוכחית. אבל המתנגדים דורשים בדיקה "אובייקטיבית". התארכות האישור כבר הביאה לכך שהקו הכחול עוד לא יצא למכרז, וכעת ייתכן עיכוב נוסף - שיפגע בעשרות אלפי תושבים.

מלשכת סמוטריץ' נמסר כי הוא "קיבל את פניית ראש העיר לבחון את הנושא שוב, ואינו מתנגד לכך אם הדבר לא ייצור עיכוב בביצוע הפרויקט". מלשכת שרת השיכון נמסר כי היא "בעד מיצוי השיח בין הצדדים, כדי שיוכלו להגיע להסכמות". מעיריית ירושלים נמסר כי "הקו נמצא בתכנון שעתיד להסתיים ב־2023, ובדיקה נוספת לא צפויה לעכב את העבודות, שכיום מתוכננות ל־2024. אנחנו עושים הכל כדי לקצר את לוחות הזמנים בכל פרויקט תשתית בעיר". מלשכת כחלון לא נמסרה תגובה עד סגירת הגיליון.

תגיות

7 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

7.
נא לדייק, לא "תושבי המושבה הגרמנית" אלא "תושבים מהמושבה הגרמנית"
יש לא מעט תושבים מהמושבה הגרמנית שתומכים ורוצים את מעבר הרכבת בעמק רפאים, הם פשוט הרבה פחות רועשים. זו פשוט הזיה שאחרי כל הבדיקות פותחים את הנושא מחדש. טוב, למה כבר אפשר לצפות ממי שהכי מעניין אותו זה להוסיף כמה שיותר חניה ובחינם.
סנופי  |  17.09.19
6.
הקו הכחול יהרוס את עמק רפאים וסביבותיו
זו לא בעייה רק של הסוחרים. מדובר בנרס בלתי הפיך של המושבה הגרמנית והיונית. הקו מיותר וכל ההליך לאישורו היה בלתי תקין ובניגוד לשכל הישר. הועדה התעלמה מדברי התושבים ומעדויות מומחים. המתנגדים מנסים להציל את המושבות ואת הפארק שיפגע גם כן. לא הציעו קו בפארק. אמרו דאם חייבים את הקו אז רק מתחת לפארק במנהרה עם פתח קטן וגם הציגו של מומחים. הקו מיותר בכל מקרה כי מדובר התחנה אחת בין צ אורנים לתחנה הישנה. זו כפילות כי קו מקביל יעבור מצ אורנים לתחנה הישנה דרך דרך חברון.
אפרת אסף  |  17.09.19
לכל התגובות