אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
נתיבי איילון יפעילו נתיבים מהירים מצפון לתל אביב עבור מכוניות עם טרמפיסטים צילום: יאיר שגיא

נתיבי איילון יפעילו נתיבים מהירים מצפון לתל אביב עבור מכוניות עם טרמפיסטים

החל מה-4 באוקטובר, רכב רב תפוסה יוכל לנסוע בשני נתיבים בלעדיים בינעירוניים, האחד בכביש החוף והשני בהמשכו ולאורך נתיבי איילון. בכביש החוף יוכשר נתיב מיוחד באורך של 22 קילומטרים, בין מחלף נתניה ועד מחלף גלילות, בשני הכיוונים

18.09.2019, 21:17 | ליאור גוטמן
משרד התחבורה מעתיק חלק ממודל ההפעלה של הנתיב המהיר בכניסה המזרחית לתל אביב גם לאזור נתניה, ומתחילת אוקטובר תתאפשר נסיעה של מכוניות בנתיבים ייעודיים ובתנאי שברכב יושב יותר מנוסע אחד. בשני הנתיבים מדובר באפשרות להכנס מהר למטרופולים באם הנהג לקח איתו טרמפיסטים.

במשרד התחבורה קןראים למיזם שלהם "נתיב פלוס" שכולל הקצאת נתיבי תחבורה בלעדיים לרכב רב תפוסה, זאת "במטרה לעודד נסיעה של שני נוסעים ויותר בכלי רכב פרטיים".

קראו עוד בכלכליסט

מנכ"לית משרד התחבורה, קרן טרנר-אייל מנכ"לית משרד התחבורה, קרן טרנר-אייל מנכ"לית משרד התחבורה, קרן טרנר-אייל

לפי מנכ"לית משרד התחבורה, קרן טרנר-אייל מדובר ב"חלופה ראויה למי שלא יסע ברכב הפרטי לבדו, מעניק יתרון משמעותי לנסיעה בתחבורה הציבורית ולנסיעה משותפת ומקצר את זמן הנסיעה. היענות ציבור הנהגים למיזם תפחית את מספר כלי הרכב הפרטיים הנעים בכבישים בשעות העומס, תקל על הגודש ותתרום לצמצום זיהום האוויר", אמרה. לפי נתוהי המשרד, ממוצע הנוסעים בכלי רכב פרטיים (מקדם המילוי) בישראל עומד כיום על 1.2 נוסעים בלבד, כך שהעלאת תפוסת הנוסעים בכלי הרכב "עשויה להביא לשיפור משמעותי של עשרות אחוזים במהירות הנסיעה הממוצעת ולצמצום מספר כלי הרכב בכבישים".

אז איך העסק יעבוד? בשלב הראשון שיחל ב-4 באוקטובר, רכב רב תפוסה יוכל לנסוע בשני נתיבים בלעדיים בינעירוניים, האחד בכביש החוף (כביש 2) והשני בהמשכו ולאורך נתיבי איילון (כביש 20). בכביש 2 (כביש החוף) יוכשר נתיב מיוחד באורך של 22 קילומטרים, בין מחלף נתניה ועד מחלף גלילות, בשני הכיוונים. הכשרת הנתיבים מבוצעת על ידי חברות נתיבי ישראל ונתיבי איילון כאשר בנתיב ייעודי זה, תותר הנסיעה לכלי רכב בהם שני נוסעים לפחות (נהג ונוסע לפחות) ולתחבורה ציבורית

לעומתו, בכביש 20 (נתיבי איילון) בקטע שבין מחלף מבוא איילון ועד מחלף קיבוץ גלויות לכיוון צפון בלבד, יוכלו כלי רכב פרטיים עם שלושה נוסעים לפחות (נהג ושני נוסעים) לנסוע בנתיב התחבורה הציבורית (נת"צ) הקיים כיום, שיוארך במסגרת הפרויקט עד מחלף קיבוץ גלויות.

מי שיאכוף את המיזם הוא אגף התנועה במשטרת ישראל, שהתגייס לפרויקט ויאכוף נסיעה בלתי חוקית בנתיב, באמצעות יחידת האופנועים. משרד התחבורה, חברת נתיבי איילון וחברת נתיבי ישראל יחלו בימים הקרובים במסע הסברה נרחב בנושא, באמצעי התקשורת השונים.

ועד שהגל יצא לדרך הלילה בחצות (ד') יחלו העבודות להכשרת הנתיבים החדשים, בקטע שבין מחלף נתניה-צפון לגשר השלום בנתניה. סימון הנתיבים והצבת השילוט לאורך הנתיב עד למחלף גלילות, יסתיימו עד לפתיחתם ב-4 באוקטובר. במסגרת זאת יסומן על הכביש מספר הנוסעים המותר בנתיב. אכיפת הנסיעה בנתיב תיעשה רק החל מ-4 באוקטובר.משרד התחבורה יעמיד לרשות הנוסעים בכבישים 2 ו-20 לתל אביב וממנה, עשרות קווי אוטובוס ישירים ומהירים, שיסיעו את הנוסעים בנתיבי התחבורה הציבורית ובנתיב פלוס. מדובר בקווים לרחובות, הוד השרון, ראשון לציון, נתניה, הרצליה, רעננה, כפר סבא, ואשדוד, שרבים מהם תוגברו בשנה האחרונה. כמו כן, בחודשים הקרובים יופעלו קווי שירות חדשים לרמלה, יבנה, ראשון לציון, כפר סבא והשרון, וכן יתוגברו קווים נוספים מאשקלון, רחובות וראשון לציון.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

17 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

16.
הפתרון היעיל הזול והמהיר לכל בעיות התחבורה
הפתרון היעיל הזול והמהיר לכל בעיות התחבורה למי שחשוב/ת לו העתיד של הילדים, הסביבה , והמחר יבחרו לנסוע אתנו בנסיעה המשותפת. מאתנו שנוסעים באותה הדרך עם SAM-WAY אנחנו הרי נוסעים כולנו ביחד "באותה הדרך" בעזרת אפליקציית SAM-.WAY אנחנו מודעים לסביבה, לעתיד ילדינו ,ולגודש בכבישים אז מהיום לא רק מדברים אלה עשים ומורידים את אפליקציית שיתוף התחבורה ומשתמשים בפתרון הכולל והחינמי לנסיעה משותפת לאנשים, וסחורות. קדימה לנסיעה משותפת
אכפטניק  |  25.09.19
15.
אנחנו סובלים מפקקי ענק בגלל הנתיב הארור הזה
אפילו במדינות עולם שלישי יש יותר מ2 נתיבים בכביש בין עירוני מתנצל שאלו שעובדים איתי לא שכנים שלי ולכן אני לא יכול להסיע אותם לעבודה. גם ככה אני סובל משעתיים ביום נסיעה בכביש כדי לממן את המיסים הגבוהים, מעדיף עבודה ליד הבית - אבל אין. ניסיתי רכבת + אוטובוס, יצא שכמעט 3 וחצי שעות ביליתי בדרכים. מדינה דפוקה
הצילו  |  25.09.19
13.
רעיון מעולה עובד בחו"ל כבר המון זמן
סוף סוף רעיון מעולה להורדת העומס בכבישים לצד זה יש רעיונות אחרים שיגבירו את העומס בכבישים וזה גם מוכח. הכנסה של אפליקציות להסעת נוסעים כמו הובר אשר אין עיקרן להורדת העומסים בכביש אלא למעשה הצטרפות של אלפי מכוניות שעד היום עמדו בצד הכביש ללא יצירת עומסים מיותרים... מרגע כניסת אפליקציה כזו אותם אלפי רכבים "רדומים" יהפכו לרכבים בעלי יכולת הכנסה והם יצטרפו ויגבירו את העומסים בכבישים לאין שעור. זה אומנם יחסוך כמה שקלים למשתמשים בשרות אבל אתם יכולים לדמיין מה יקרה מבחינת עומסי התנועה?
איציק  |  21.09.19
לכל התגובות