אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
החל מהבוקר - קנס של 500 שקל לנוסעים לבדם בנתיב הקארפול צילום: ynet

החל מהבוקר - קנס של 500 שקל לנוסעים לבדם בנתיב הקארפול

ממדידות שנעשו הבוקר ונמסרו למשרד התחבורה עולה שרכב שיצא בשעה 06:37 מאזור נתניה הגיע לכניסה לתל אביב ב- 07:20. מנגד, רכב שנסע בנתיבים ה"רגילים", ויצא מאותה שעה מאזור נתניה, הגיע לכניסה הצפונית של תל אביב סביב 07:30. במשרד התחבורה ינטרו אחר הנסיעות במהלך היום כדי לבדוק את השפעת הקנס על הרגלי הנסיעה של האזרחים

03.11.2019, 08:36 | ליאור גוטמן

משטרת ישראל תחל לאכוף מהבוקר (א') את האיסור לנוע בנתיב התחבורה השיתופית (נתיב פלוס) שנמתח מאזור נתניה דרומה לתל אביב ולאורך נתיבי איילון צפונה. עד היום משטרת ישראל הסתפקה במתן אזהרות בלבד, אולם מהבוקר כאמור התנועה בנתיב החדש החלה רשמית ומי שייסע בנתיב שלא בהתאם להוראות ייקנס ב-500 שקל.

קראו עוד בכלכליסט

כזכור, נתיב פלוס הוא אחד ממיזמי התחבורה החדשים שכולל הפעלת נתיב נסיעה ייעודי למכוניות פרטיות שמסיעות יותר מנוסע אחד. המיזם הוכרז לפני כחודש וחצי ובמסגרתו בכביש 2 (כביש החוף) הוכשר נתיב מיוחד באורך של 22 קילומטרים, בין מחלף נתניה ועד מחלף גלילות, בשני הכיוונים, שם תותר נסיעה לתחבורה ציבורית ולכלי רכב בהם שני נוסעים לפחות (נהג ושני נוסעים). במקביל, בכביש 20 (נתיבי איילון) הוכשר נתיב מיוחד לתחבורה ציבורית וכלי רכב פרטיים עם שני נוסעים לפחות (נהג ונוסע), בקטע שבין מחלף מבוא איילון ועד מחלף קיבוץ גלויות לכיוון צפון בלבד.

נתיב הקארפול, צילום: שאול גולן נתיב הקארפול | צילום: שאול גולן נתיב הקארפול, צילום: שאול גולן

מנתוני משרד התחבורה עולה כי ממוצע הנוסעים בכלי רכב פרטיים (מקדם המילוי) בישראל עומד כיום על 1.2 נוסעים לרכב בלבד. לטענתם, העלאת תפוסת הנוסעים בכלי הרכב עשויה להביא לשיפור משמעותי של עשרות אחוזים במהירות הנסיעה הממוצעת ולצמצום מספר כלי הרכב בכבישים.

התנועה בנתיב החדש יצרה בימים הראשונים פקקי תנועה כבדים באזור נתניה ועד למצב בו זמן הנסיעה העמוס ממילא סיפח לעצמו "תוספת פקק" של חצי שעה עד שעה. במשרד התחבורה הציגו מספר פתרונות ובראשם הפעלת נתיב נוסף רק עבור אוטובוסים שיעבוד על השוליים הימניים ורק בשעות העומס בבוקר. הנתיב החדש יפעל מסוף 2019. במקביל הכריזו על קווי תחבורה ציבורית חדשים כמו גם הפעלת מתחם חנייה חדש של כ-2,000 מקומות עבור אנשים שיבחרו לוותר על הרכב שימוקם במרכז המסחרי בצומת אולגה.

ממדידות שנעשו הבוקר ונמסרו למשרד התחבורה עולה שרכב שיצא בשעה 06:37 מאזור נתניה הגיע לכניסה לתל אביב (צומת גלילות) בסביבות 07:20, כלומר קצת יותר מ-40 דקות נסיעה. מנגד, רכב שנסע בנתיבים ה"רגילים", ויצא מאותה שעה מאזור נתניה, הגיע לכניסה הצפונית של תל אביב סביב 07:30, כלומר קצת יותר מ-50 דקות נסיעה. במשרד התחבורה ינטרו אחר הנסיעות במהלך היום כדי לבדוק את השפעת הקנס על הרגלי הנסיעה של האזרחים.

ממדידות זמן מאוחרות יותר במהלך היום שבוצעו על ידי גורמים ממשלתיים עולה שזמן הנסיעה בנתיב הקארפול התקצר לעומת זמן הנסיעה בנתיב הרגיל. כך למשל רכב שיצא בשעה 08:00 מנתניה לכיוון תל אביב השלים את נסיעתו עד למחלף גלילות בפרק זמן של כ-44 דקות. לעומתו, רכב שנסע בנתיב ה"רגיל" השלים את הנסיעה בתוך כשעה ועשר דקות, והוא הגיע למבואותיה הצפוניים של העיר בסביבות 09:10 בבוקר.

 

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



12 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

12.
הראש היהודי
1. סמוטריץ' גר בקדומים, הכביש המוביל אליו הוא כביש 55, ב 19 אוקטובר 2018 פורסמה הידיעה בערוץ 7 כי הכביש יורחב ל 4 מסלולים, זו העדיפות הלאומית של הליכוד והעומד בראשה. כביש החוף הוא כביש מספר 2 לא הורחב ברובו קרוב ל 30 שנה. 2. נראה כי הראש היהודי ממציא לנו חידושים, ככל שחיפשתי לא מצאתי נתיב מהיר בעולם הכולל אוטובוס בנתיב הימני ביותר, להיפך הנתיב המהיר כולל אוטובוס שזה רכב כבד עם עדיפות למהירות בנתיב השמאלי ביותר כי אין עצירה בתחנות, המסלול הימני ביותר למשאיות והמסלולים האמצעים לרכב פרטי.
בן הימין  |  06.11.19
8.
הזוי לחלוטין!
לפי הכתבה כול שנחסך הוא כ- 10 דקות "רווח" ואני שואל בשביל זה כול המערך וההשקעה הכספית וכוח האדם... במקום לתת למשטרה לטפל בדברים חשובים הם צריכים להתעסק עם עברייני נתיב נסיעה שהיא כשלעצמה אינה עבירה על חוקי התעבורה? כתוצאה משינויי הנתיב אני נאלץ להסתכן הן ביציאה מנתניה והן ביציאה מתחנת הדלק "גלילות", ביציאה מגלילות אני חייב במאה המטרים הראשונים להשתלב בנתיב האמצעי ומאה מטר לאחר מכן אני צריך לחזור כדי לעלות על הגשר... מסוכן, מיותר ואם אקבל דו"ח גם יהיה מרגיז! ביציאה מנתניה אני נאלץ להאיץ כדי להשתלב בנתיב המרכזי (שלא תמיד נותנים לי להיכנס), הדבר גרר מידי יום בשריפת דלק מיותרת כתוצאה פעולה זו. בואו נעשה חשבון... האוטובוס אפשר להושיב 54 נוסעים (54 מכוניות פחות) אך כדי שהדבר ישתלם בכביש ניאלץ להוריד אולי 300~ 500 מכוניות בכול רגע נתון בין השעות 6:30 ל-09:00 ואילו הדבר יצליח הוא יהווה תוספת של כ- 10 אוטובוסים בכל רגע נתון וזה כשלעצמו יצור פקק כי הם יצטרכו לנוסע בנתיב המרכזי והשמאלי.
נאיבי  |  03.11.19
לכל התגובות