אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
דיימלר: "חוזרים למציאות" בנושא הרכב האוטונומי צילום: אתר החברה

דיימלר: "חוזרים למציאות" בנושא הרכב האוטונומי

מנכ"ל החברה האם של מרצדס בנץ, אולה קולוניוס, אמר כי יבצע "התאמות מחדש" לתקציב פיתוח הרכב האוטונומי, כך שהוא יופנה מחדש לפיתוח משאיות אוטונומיות; לדבריו, הכיוון החדש שאליו פונים יצרני רכב רבים - "רובו טקסי", המונית האוטונומית - אינו נחשב להשקעה בטוחה מבחינת דיימלר

15.11.2019, 12:36 | תומר הדר

דיימלר, החברה האם של מרצדס בנץ, "חוזרת למציאות" בכל הקשור בפיתוח רכב אוטונומי - כך אמר אולה קולוניוס, מנכ"ל דיימלר, במהלך מצגת למשקיעים שנערכה אתמול.

קראו עוד בכלכליסט

לדבריו, החברה תבצע "התאמות מחדש" לתקציב פיתוח הרכב האוטונומי שלה, כך שהוא יופנה מחדש לפיתוח משאיות אוטונומיות. עוד הדגיש כי גם הכיוון החדש שאליו פונים יצרני רכב רבים - "רובו טקסי", המונית האוטונומית - אינו נחשב להשקעה בטוחה מבחינת דיימלר.

משאית ללא נהג של דיימלר, צילום: אתר החברה משאית ללא נהג של דיימלר | צילום: אתר החברה משאית ללא נהג של דיימלר, צילום: אתר החברה

לדבריו, "גם אם מרצדס תהפוך את הרובו טקסי האוטונומי לבטוח, הכניסה לפלח שוק כזה עלולה להיחשב בסופו של דבר ללא רווחית, במונחים של ההכנסה שרכב כזה ייצר, לעומת תקציבי הפיתוח שלו".

דיימלר חווה תקופה לא קלה: לאחר שפרסמה השנה שתי אזהרות רווח, והודעה נוספת לפיה תתקשה לעמוד ביעדי הפחתת הזיהום שנכפו עליה על ידי האיחוד באירופי, הודיעה החברה אתמול כי תידרש בשנתיים הקרובות לפיטורים נרחבים, כולל כ-10% מההנהלה. הפיטורים מיועדים בסופו של דבר להביא לקיצוץ עלויות בהיקף של 1.1 מיליארד דולר.

בכך מצטרפת דיימלר לשורה של יצרני רכב שמבצעים "חישוב מסלול מחדש" בכל הקשור להצהרותיהם אודות רכב אוטונומי שיופיע בעולם עד שנת 2025 לכל היותר. יצוין כי פולקסווגן העולמית נמנית על יצרני הרכב שנחושים לפעול בתחום. כפי שפורסם ב"כלכליסט", בעוד כשנתיים תחל פולקסווגן בניסוי רובו-טקסי בתל אביב.
שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



6 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

6.
משאית אוטונומית נשמעת כמעט טריוויאלית
נסיעות ארוכות ומשעממות, בכבישים בין עירוניים, בלי צורך לעצור לעצירות התרעננות או להחלפת נהג. המשאית תסע במהירות הכי בטיחותית ולאורך זמן, בנתיב הימני בלי לבצע עקיפות, עם מינימום זיהום - וכל מה שצריך זה נהג גיבוי לשלבים האחרונים.
אהרל'ה  |  18.11.19
3.
למספר 2- כי יכול להיות שהתוכנה תוכל לפעול בכבישים מהירים בלבד.
ההבדל הגדול בין משאיות לבין מוניות הוא שמשאיות עושות את רוב הנסיעות שלהן בכבישים מהירים מחוץ לערים, בזמן שמוניות עושות את רוב הנסיעות שלהן בתוך הערים. לכן אם יציידו משאית בתוכנה שמאפשרת אוטונומיה רמה 4 (כלומר נהיגה אוטונומית מחוץ לערים)- זה יאפשר חיסכון משמעותי בכוח האדם ועלייה משמעותית בבטיחות הכבישים מחוץ לערים. למה משאירים את תא הנהג? פשוט כדי שהמשאית תוכל לעצור לפני הכניסה לעיר, יעלה עליה שם נהג אנושי ויסיע אותה ליעד.
מישהו  |  16.11.19
לכל התגובות