אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מצנח הזהב של מנכ"ל בואינג המודח: מעל ל-60 מיליון דולר צילום: רויטרס

מצנח הזהב של מנכ"ל בואינג המודח: מעל ל-60 מיליון דולר

דניס מילנברג השאיר מאחוריו רשימה ארוכה של בעיות, והסכום המדויק אותו יקבל תלוי גם בהגדרה שתיתן החברה לעזיבתו - אך כבר כעת ברור כי יזכה לחבילת פרישה נדיבה למדי, הכוללת חבילת הטבות השווה יותר מ-30 מיליון דולר, תשלומי פיצויים בסך 7 מיליון דולר וחבילת פנסיה בסכום כולל של 11 מיליון דולר

25.12.2019, 12:50 | שירות כלכליסט

המנכ"ל המודח של בואינג, דניס מילנברג, השאיר מאחוריו רשימה ארוכה של בעיות, אך הוא עוזב את החברה עם מצנח זהב גדול למדי - מעל ל-60 מיליון דולר. הסכום המדויק אותו יקבל מילנברג עדיין לא ברור, והוא יהיה תלוי במשא ומתן שינהל עם בואינג, בין היתר על התווית אותה שמה החברה על עזיבתו - למשל, האם הוא יצא לגמלאות? האם פרש? האם פוטר?

קראו עוד בכלכליסט

מנכ"ל בואינג המודח, דניס מילנברג, צילום: רויטרס מנכ"ל בואינג המודח, דניס מילנברג | צילום: רויטרס מנכ"ל בואינג המודח, דניס מילנברג, צילום: רויטרס

עם זאת, דיווחים פנימיים מראים שמילנברג עשוי להיות זכאי לחבילת הטבות השווה יותר מ-30 מיליון דולר ותשלומי פיצויים בסך 7 מיליון דולר. בנוסף, ברשותו של מילנברג מניות קבועות בסך 20 מיליון דולר, וחבילת פנסיה בסכום כולל של עד 11 מיליון דולר.

מילינברג, בן 55, הפך למנכ"ל בואינג, החברה האווירית הגדולה בעולם, ב-2015, אחרי ששירת במהלך 34 השנים בהם עבד בחברה במספר תפקידים בכירים אחרים, ביניהם מנהל תפעול ראשי ומנכ"ל מחלקת הגנת המרחב והביטחון.

עזיבתו את החברה מגיע בתקופה בה היא שקועה בבעיות ושערוריות, ביניהן שתי התרסקויות קטלניות והבעיות הרבות שצצו במטוסי ה-737 מקס של החברה. בואינג נאבקה להעלות את המטוס, המוצר הכי חשוב שלה, בחזרה לאוויר. ה-737 מקס, שהיה רב המכר של החברה לטיסות מסחריות, קורקע בכל העולם במרץ 2019 אחרי ההתרסקויות, בהן נהרגו 346 בני אדם. המטוס עדיין לא חזר לפעולה, למרות מאמציה של החברה לתקן באג בתוכנה.

הוועד המנהל של החברה קבע כי "בכדי לשקם את האמון בחברה, ולהתקדם קדימה תוך תיקון מערכות היחסים עם פקחי אוויר, לקוחות ובעלי המניות, דרוש שינוי בהנהלה", נמסר בהודעה מבואינג.

החברה הודיעה מוקדם יותר החודש כי היא משעה את ייצור ה-737 מקס החל מינואר. בואינג המשיכה בייצור המטוס גם בזמן שהיה מקורקע, אך אי ודאות לגבי התאריך בו פקחים פדרליים יאשרו למטוס לחזור לשימוש הפכה את הייצור ללא משתלם. בואינג שינתה את לוחות הזמנים של חזרתו של ה-737 מקס מספר פעמים במהלך השנה, כאשר הבינה כי היא מתקשה להפיג את חששותיהם של פקחי האוויר לגבי בטיחות המטוס.

סמנכ"ל הכספים של בואינג יכהן כמנכ"ל לתקופת ביניים, עד שדייב קלהון, יושב ראש הדירקטוריון הנוכחי, ייכנס לתפקידו כמנכ"ל ב-13 בינואר 2020.

תגיות