אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
יאנגו מסתערת על הנהגים של גט צילום: אלירן אביטל

בלעדי לכלכליסט

יאנגו מסתערת על הנהגים של גט

חברת המוניות הרוסית משנה גישה ותציע בקרוב חיבור ישיר לנהגים עצמאיים, ללא תיווך של תחנות מוניות. בכך מגדילה יאנגו את התחרות מול אפליקציית גט הפופולארית, בעלת פריסה גדולה יותר ברחבי הארץ

12.03.2020, 11:45 | מאיר אורבך

חברת יאנגו, חברה־בת של Yandex Taxi הרוסית, תציע לנהגים חיבור ישיר אליה, כך נודע היום (ה') לכלכליסט. עד כה החברה עבדה עם הנהגים רק באמצעות תחנות המוניות שאיתן היא פועלת אבל כעת החליטה החברה על שינוי מהותי ותציע לכל הנהגים העצמאיים, שאינם קשורים לתחנות מוניות, לעבוד ישירות מולה. אחת הסיבות שבכירי יאנגו מציינים שהביאו למהלך הוא חוסר שביעות הרצון של יאנגו ממספר תחנות איתן עבדה החברה. חוסר שביעות הרצון, לדברי אותם בכירים, נובע מעמלות גבוהות שביקשו התחנות מהנהגים מעבר לעמלה המקובלת.

קראו עוד בכלכליסט

בשיחה עם כלכליסט מאשר אראם סרגסיאן את השינוי ומסביר שהחברה הבינה שנושא זה היה מכשול רציני מאוד עבור החברה. "הרבה נהגים עצמאים שרצו להתחבר אלינו לא יכלו בין אם הם עובדים עם החברה המתחרה (גט ) ובין אם הם לא עובדים עם אף תחנה. המסלול הישיר יאפשר להם לעבוד ישירות מולנו עם אותן עמלות ואותו שיטות כמו תחנה. לנהגים שעובדים עם התחנות עדיף להמשיך דרך התחנה כדי לא להפסיד את הקשר איתה. כל נהג שעד עתה שקל לעבור או רק לצרף את העבודה איתנו יוכל לעשות זאת מעתה בקלות רבה".

אראם סרגסיאן. יאנגו, צילום: TROYANKER אראם סרגסיאן. יאנגו | צילום: TROYANKER אראם סרגסיאן. יאנגו, צילום: TROYANKER

כאשר נשאל אראם על השפעת נגיף הקורונה הסביר שבמוסקווה אין את אותה תחושת פניקה כמו שהוא רואה במקומות אחרים בעולם אבל החברות והממשלות עובדות בהפצת תדרוכים למניעת הדבקה. "בציבור הרחב אין הרבה פניקה, אין ריצה לחנויות לקנות מוצרים. ברמת ממשלה והתעשיה מלמדים איך להתנהג. נראה שזה תחת שליטה".

החברה תדרכה את נהגיה בישראל על עבודה תחת נגיף הקורונה ולדברי אראם הם עובדים מול כל הנהגים אישית ועונים לכל בעיה שמתעוררת בנושא. "אנחנו רואים שפחות אנשים רוצים לנסוע בתחבורה ציבורית ובוחרים במוניות מחשש להידבק. כך זה ברוב המקומות שאנחנו פעילים בהם. אמנם נפגענו קצת מהעובדה שפחות אנשים נוסעים לשדה התעופה אבל זו עדיין פגיעה שולית".

מונית יאנגו, צילום: אלירן אביטל מונית יאנגו | צילום: אלירן אביטל מונית יאנגו, צילום: אלירן אביטל

חברת יאנגו נכנסה לשוק בישראל לפני כ-16 חודשים עם הבטחה גדולה להיות המתחרה של גט ששולטת בשוק. אראם אומר שלמרות התחושות שהחברה לא מצליחה בישראל כמו שקיוותה הם מאוד מרוצים. בשבוע שעבר הודיע מנכ"ל החברה בישראל, יניב אלפי, על פרישתו. אראם התייחס לעזיבה: "יניב אלפי יניב בחר לעזוב, אין לזה קשר לביצועים של החברה אלא לצרכיו האישיים. אני מאמין שתוך חודש נמצא לו מחליף".

אחד החוסרים הגדולים של החברה בישראל היא בעית הפריסה שלה. החברה לא מכסה כיום את כל ישראל אך אראם הבהיר שההתרחבות עוד תגיע. "באופן עקרוני אנחנו דווקא מרוצים ממספר המוניות שלנו בארץ. אנו אמנם פועלים רק במספר אזורים בישראל כשגט מכסה יותר ערים מאיתנו, אך אנו עוד נתרחב לערים נוספות והנתון הזה ישתנה משמעותית".

תגיות

9 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

7.
תברחו מגט נצלנים שפלים
גט טקסי מנצלים את הנהגים חבורת מטונפים שאפילו לא מאפשרים לנהג להתקשר כדי לברר דברים רק אם זה במנלך נסיעה של גט. מנכל גט אתה חזיר קפיטליסטי בזמן קורונה כדאין עבודה כדי למזער נזקיך אתה עושה עאלק מבצע ומוריד דמי סדרנות על מי אתה בא לעבוד תיחנק עם ההנחה שלך והלואי ונהכי הגט ינטשוכם לטובת יאנגו אינכם ראויים להם אתם חבורת אשפה.
נהג מונית  |  27.03.20
6.
מאוכזב גט
גט חברה שלא רואה את הנהגים שלה ממטר, מה שמעניין אותה זה רק כסף, הנהג הוא העבד של הנוסע ומאויים בדירוג נמוך מהנוסע, אין שקיפות אמיתית בנסיעות, מעולם לא קיבלתי נסיעה לנהריה או צפת מה בגט אין נסיעות כאלה ? הרי ברור שכל מי שקרוב לעוגה שבע ואנחנו נשארים רעבים, גט חזירים שכמוכם קבלו גט.
נהג מונית  |  20.03.20
לכל התגובות