אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
חברת נת"ע: הבידוד של העובדים עלול לדחות את השקת הרכבת בתל אביב צילום: אוראל כהן

חברת נת"ע: הבידוד של העובדים עלול לדחות את השקת הרכבת בתל אביב

על פי החברה, "ישנם מס' עובדים שנמצאים בבידוד. חלקם שבו מחו"ל, האחרים נבדקים אם נחשפו לנגיף בארץ. החברה נערכת למצב שבו חלק מהעובדים יעבדו מביתם וזאת על מנת לדלל את המשרדים"

12.03.2020, 18:48 | ליאור גוטמן
חברת נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים), שאחראית על הקמת מערך הרכבות בתל אביב, עדכנה הערב (ה') לגבי השפעת משבר נגיף הקורונה על פעילות החברה. כזכור, חברות סיניות חפרו את התוואי התת קרקעי, אחרות אמורות לספק מערכות שונות וחברה ממשלתית סינית שלישית היא המפעילה המיועדת.

קראו עוד בכלכליסט

בחברה טוענים שהם הקימו צוות הנהלה שמבצע הערכת מצב יומית. "ישנם מס' עובדים שנמצאים בבידוד. חלקם שבו מחו"ל, האחרים נבדקים אם נחשפו לנגיף בארץ. החברה נערכת למצב שבו חלק מהעובדים יעבדו מביתם וזאת על מנת לדלל את המשרדים, ולמנוע מצב של הדבקות כללית, שתביא להשבתת החברה", אומרים שם.

קרונות רכבת קלה (ארכיון), צילום: נתע קרונות רכבת קלה (ארכיון) | צילום: נתע קרונות רכבת קלה (ארכיון), צילום: נתע

עוד מחדדים שהעובדים תרגלו התחברות מרחוק ושיחות ועידה מקוונות. "בנוגע לפועלים מסין, החברה ממתינה לתגובה סינית למתווה הבידוד שהוצע, 14 יום בידוד בסין מלווה ברופאים, ולאחר מכן 14 ימי בידוד בארץ תחת פיקוח מקומי. מדובר בכמה מאות עובדים חיוניים לשלב התקנת המערכות בקו האדום, והחשש הוא שעיכוב הגעתם, ולאחר מכן הבידוד הכפוי בארץ עלול לגרור דחייה בלוחות הזמנים של הקו האדום", אומרים שם.

לגבי הקמת הקרונות, עדיין קיים חשש באספקה השוטפת שלהם: כפי שפורסם בכלכליסט המפעל שהיה אמור לייצר את הקרונות עבר משלוש משמרות ייצור ביום לאחת בלבד, ובחברה מודעים שכרגע לא ידוע קצה ההתקדמות המדויק. לטענתם הסינים מבטיחים שהם מאיצים את הייצור, אולם מפעלים אחרים שמספקים חומרי גלם וחלפים עדיין מושבתים. באפריל יגיעו עוד 4 קרונות לבחינה בישראל.

חברת נת"ע מסרה שהיא "פועלת מתוך אחריות, ועושה מאמץ כביר למול האתגרים הגדולים כדי לעמוד במועדים ובתוכנית העבודה שהציגה".

תגיות