אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
וויבו הסינית הובילה השקעה של 3.5 מיליון דולר בסטארט-אפ Y-platform צילום: INNONATION

פרסום ראשון

וויבו הסינית הובילה השקעה של 3.5 מיליון דולר בסטארט-אפ Y-platform

גיוס בזמן קורונה: רשת ערוצי הווידיאו Y-platform שהוקמה על ידי רז גל-אור הישראלי בסבב גיוס ראשון. ההון שגויס ישמש להשבחת תכני הרשת, הרחבת פעילות המסחר האלקטרוני וכניסה לשוקי חו"ל

23.03.2020, 11:16 | מאיר אורבך
החיים בסין מתחילים לאט לאט לחזור למסלולם והיום נחשפת השקעה שהסתיימה בימים האחרונים. רשת ערוצי הווידיאו Y-platform שהוקמה על ידי משפחת גל-אור הישראלית ושותפים סינים, גייסה 3.5 מיליוני דולרים בסבב גיוס ראשון (בסה"כ גייסה Y-platform 5 מיל' ד' מהקמתה). את הגיוס הובילה חברת Weibo הסינית (טוויטר הסינית עם קרוב ל-500 מיליון מנויים) והשתתפה בו חברת Kunlun Wanwei (חברת גיימינג מהגדולות בסין). ההון שגויס ישמש להשבחת תכני הרשת, הרחבת פעילות המסחר האלקטרוני וכניסה לשוקי חו"ל.  

קראו עוד בכלכליסט

Y-platform נוסדה בשנת 2017 בבייג'ינג על ידי רז גל-אור, המשמש כנשיא החברה וכאחראי על עסקיה הגלובאליים, ואביו אמיר גל-אור המכהן כיו"ר החברה. בנוסף לשני הישראלים, להקמת החברה היו שותפים הסינים פאנג יידון המשמש כמנכ"ל, ז'אנג שימאן המשמשת כמנהלת תפעול ואחראית על המסחר האלקטרוני, ושיאוצ'י ליאו.

Y-platform החלה את דרכה במיזם הווידיאו Ychina שנועד לחשוף את החיים בסין בפני קהלים ברחבי העולם, זאת באמצעות תכני ווידיאו מקוריים בכיכובם של ידוענים מקומיים בתחומי תרבותה של סין, סגנון החיים, בידור וחדשנות. התכנים משודרים בפלטפורמות ווידיאו סיניות וביניהם Weibo, Bilbili, Tiktok, WeChat ועוד וכן ביוטיוב, פייסבוק ואינסטגרם. מיזם זה צבר 70 מיליון מנויים עם 300 מיליון דפים נצפים בחודש וסך הכל למעלה מ-5 מיליארד צפיות בסרטוני הווידיאו עד היום.

אפליקציית Weibo, צילום: itunes אפליקציית Weibo | צילום: itunes אפליקציית Weibo, צילום: itunes

במיזם תוכן ווידיאו נוסף של Y-platform שנועד לחשוף את העולם בפני הציבור בסין משתתפים 40 ידועני תרבות מרחבי העולם המככבים בהפקות ווידיאו שממוקדות בעשרה תחומים וביניהם: תרבות, אופנה, יזמות, תיירות, ספורט ובידור.

ולבסוף, Y-platform פיתחה זרוע לפרסום, מסחר אלקטרוני ושיווק חוצה גבולות תוך שיתוף פעולה עם למעלה מ-300 מותגים מובילים מסין ומרחבי העולם בין המותגים ניתן לציין את גוגל, ג'יפ, ג'נרל אלקטריק, וואווי, טנסנט, עלי באבא, לוריאל, מקדונלדס, ועוד. Y-platform מפיקה עבורם סדרות ווידיאו מקוריות המשודרות בטנסנט ווידיאו (נטפליקס הסינית) באתר התכנים Bilbili וב-CCTV, רשת הווידיאו הגדולה בסין.

צוות עובדי הסטארט-אפ Y-Platform, צילום: INNONATION צוות עובדי הסטארט-אפ Y-Platform | צילום: INNONATION צוות עובדי הסטארט-אפ Y-Platform, צילום: INNONATION

עם פרוץ מגפת הקורונה שימשה Y-platform כפלטפורמה למיזם גלובאלי שבמסגרתו התנדבו 100 רופאים מבתי החולים הגדולים בישראל לספק הדרכות רפואיות מקוונות בווידיאו חי בשורה של נושאים רפואיים למיליוני אנשים שנמצאים בבידוד או חוששים להגיע למרפאות ובתי חולים עקב החשש שיידבקו במחלת הקורונה.

רז גל אור מייסד הסטארט-אפ Y-Platform, צילום: INNONATION רז גל אור מייסד הסטארט-אפ Y-Platform | צילום: INNONATION רז גל אור מייסד הסטארט-אפ Y-Platform, צילום: INNONATION

רז גל-אור, מייסד משותף ונשיא Y-platform: "אנו חותרים להעמיק את ההיכרות של העולם עם התרבות הסינית באמצעות תכני ווידיאו המשלבים את תרבותה ועוצמתה עם האוכלוסיות הצבעוניות שגרות בה". גל-אור הוסיף: "החברה מתכננת להכפיל את צוות העובדים מ-50 ל-100 עובדים תוך התמקדות בגיוס כישרונות בתחומי התוכן והמסחר המקוון וכן החתמת בלוגרים נוספים מסין וממדינות זרות בעלי אופקים גלובליים ויכולת הבעה".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות