אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אחרי אפריל השחור רשת מריוט מדווחת על ניצני התאוששות צילום: איי פי

אחרי אפריל השחור רשת מריוט מדווחת על ניצני התאוששות

רשת בתי המלון הגדולה בעולם פתחה מחדש כ־75% מנכסיה ובונה על מועדון הלקוחות כדי למשוך תנועה עתידית. מנכ"ל הרשת ארנה סורנסון: "נראה שהביקושים ברוב העולם התייצבו, גם אם מדובר ברמות נמוכות"

12.05.2020, 22:59 | שירות כלכליסט

בעוד מדינות מסירות אט אט את הסגר, בתי המלון מתחילים להיפתח מחדש ושיעורי התפוסה מראים סימני התאוששות, כך לפי מנכ"ל מריוט, רשת בתי המלון הגדולה בעולם לפי מספר חדרים, שצוטט ב"וול סטריט ג'ורנל".

קראו עוד בכלכליסט

"נראה שחודש אפריל היה התחתית, וכשאנחנו בודקים את נתוני השבועיים האחרונים, לא נרשמו שינויים משמעותיים במספר בתי המלון הסגורים, אבל ברוב הימים נפתחו מחדש מלון אחד, שניים או שלושה", אמר שלשום המנכ"ל ארנה סורנסון בשיחה עם משקיעים. לדבריו, כרבע מכ־7,200 הנכסים של מריוט עדיין סגורים.

הביקושים רשמו שיפור בסין, שם הגיעה תפוסת בתי המלון של הרשת ל־25% באפריל, לעומת פחות מ־10% באמצע פברואר, ציין סורנסון. "כשאנחנו בוחנים את נתוני התפוסה וההזמנות שלנו, נראה שהביקושים ברוב האזורים בעולם התייצבו, גם אם מדובר ברמות נמוכות מאוד". בשלושת השבועות האחרונים עמדה התפוסה בצפון אמריקה על כ־20% בבתי מלון שמציעים כעת היקף שירותים מוגבל.

מגפת הקורונה העולמית הביאה לקריסה של תעשיית התיירות, לאחר שממשלות הטילו סגר, חברות הקפיאו נסיעות עסקים, כנסים בוטלו ותוכניות לנופשים נדחו. הצניחה בהזמנות בבתי מלון מחקה בתוך שבועות רווחים שחברות רבות צברו בשנים האחרונות.

ברבעון הראשון התפוסה של רשת מריוט עמדה על 53.6%, ירידה של 14.5% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. בסין, שם המשבר נחשף בינואר, התפוסה נפלה ב־37.1% לעומת ירידה של 18.4% במקומות אחרים באזור אסיה־פסיפיק. התפוסה בצפון אמריקה ירדה ב־12.4% ברבעון, כך לפי נתוני החברה. עבור אירופה נרשמה ירידה של 15.3%.

ההכנסות בחישוב לחדר פנוי (RevPAR), מדד מרכזי בתעשייה, נפלו ב־22.5% בחישוב רבעוני, כאשר באפריל, החודש הגרוע ביותר, צנח המדד בכ־90%. "אין ספק שזה היה המשבר המשמעותי ביותר שפגע אי פעם בתעשייה שלנו", אמר סורנסון.

עם הפתיחה ההדרגתית, מריוט בונה על מועדון הלקוחות שלה וקידומי מכירות כדי לדאוג לתפוסה עתידית. כך, למשל, הרשת משווקת שוברי מתנה לשהייה בבתי המלון של הרשת בהנחה של 20%.

 

בהתאם לפרוטוקול ההיגיינה החדש, בכוונת מריוט להציג שירותי צ'ק־אין ניידים ושירות חדרים ללא מגע. אתמול דיווחה הרשת על רווח נקי של 31 מיליון דולר לרבעון הראשון לעומת 375 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. ההכנסות נפלו ב־6.6% ל־4.68 מיליארד דולר, גבוה מתחזיות אנליסטים שעמדו על 4.14 מיליארד דולר. מניית מריוט נחלשה שלשום ב־5.6% ל־82.31 דולר והשלימה צניחה של 46% מתחילת השנה.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות