אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
למרות התחרות והקורונה: עליייה חדה ברווחי פרטנר ברבעון הראשון צילום: תומי הרפז

למרות התחרות והקורונה: עליייה חדה ברווחי פרטנר ברבעון הראשון

הרווח הנקי של פרטנר זינק ב-400% ל-10 מיליון שקל, הרווח התפעולי קפץ ב-300% והסתכם ב-36 מיליון שקל; הכנסה חדה פעמית של 20 מיליון שקל מבזק תרמה לקפיצה ברווח; החברה גייסה 12 אלף מנויי טלוויזיה ו-19 אלף מנויי סלולר - התשלום החודשי הממוצע למשתמש סלולר ירד ב-3 שקלים ועמד על 53 שקלים

27.05.2020, 10:05 | אביאור אבו

פרטנר מסכמת את הרבעון הראשון של 2020 עם עלייה של 400% ברווח ל-10 מיליון שקל, לצד קפיצה מרשימה לא פחות בשורת הרווח התפעולי. לשם השוואה, חברת סלקום המתחרה סיימה את הרבעון עם הפסד של 43 מיליון שקל.

קראו עוד בכלכליסט

חברת התקשורת בניהולו של איציק בנבנישתי מסיימת את תקופת הדוח עם רווח תפעולי של 36 מיליון שקל, זינוק של 300% בהשוואה לרבעון המקביל, שמיוחסת בעיקר לצמצום הפחת וההפחתות הקשורות לרישיון הסלולר של החברה. ה-EBITDA עלה ב-9% ל-215 מיליון שקל - לעלייה בשורת ה-EBITDA תרם החזר של כ-20 מיליון שקל בגין תשלומים עודפים ששולמו לבזק במהלך השנים 2019-2017 בגין גישה לתשתית אינטרנט סיטונאית.

הכנסות החברה עלו ב-2% והסתכמו ב-807 מיליון שקל, בהשוואה לרבעון הראשון של 2019. משבר הקורונה שהוביל לסגירת מרכזי הסחר והקניונים לא פגע מהותית בהכנסות מציוד קצה (כדוגמת מכשירים סלולריים ונתבי אינטרנט) שעלו ב-5% והסתכמו ב-178 מיליון שקל. ההכנסות משירותים עלו ב-1% והסתכמו ב-629 מיליון שקל. 

בה בעת, ההכנסות משירותים במגזר הסלולרי ירדו ב-4% ועמדו על 423 מיליון שקל, לאור הפגיעה בשירותי נדידה (חבילות חו"ל) ותיירות פנים עקב סגירת הגבולות ממשבר הקורונה. ההכנסות משירותים במגזר הקווי עלו ב-9% והסתכמו ב-245 מיליון שקל, ולראשונה מהוות יותר משליש מההכנסות הכלליות משירותים.  

ההכנסות ממגזר הסלולר רשמו ירידה של 2% והסתכמו ב-569 מיליון שקל, בהשוואה לתקופה המקבילה. ההכנסות מהמגזר הנייח (טלוויזיה, טלפוניה ואינטרנט) עמדו על 277 מיליון שקל – עלייה של 10% לעומת רבעון מקביל.

התזרים מפעילות שוטפת ירד ב-4% והסתכם ב-204 מיליון שקל, תזרים המזומנים החופשי הסתכם ב-10 מיליון שקל לעומת תזרים שלילי של 11 מיליון שקל ברבעון מקביל. התזרים הושפע מירידה של 18% בהשקעות, שהסתכמו ב-151 מיליון שקל. עיקר ההשקעות היו ברשת הסיבים האופטיים, שנגישים כיום ליותר מ-625 אלף משקי בית, שהם כ-30% מבתי האב בישראל. פרטנר לא מציינת כמות לקוחות מחוברים.

החוב נטו הסתכם בסוף הרבעון ב-673 מיליון שקל, מול 977 מיליון שקל ברבעון המקביל. הירידה בחוב נבעה בעיקר מגיוס הון בהיקף של כ-276 מיליון שקל שביצעה החברה בינואר.

איציק בנבנישתי מנכ"ל פרטנר
איציק בנבנישתי מנכ"ל פרטנר צילום: עמית שעל

ה-ARPU בסלולר נשחק ל-53 שקל עקב משבר הקורונה

בתחום הסלולר גייסה פרטנר 19 אלף מנויים ברבעון, כך שהמצבה עמדה בסופו על 2.68 מיליון. מדובר על חוסר יציבות בקצב גיוס המנויים, שכן ברבעון הקודם גייסה החברה 6 אלף מנויים ורבעון לפניו 35 אלף מנויים. סלקום ופלאפון לעומתה, גייסו 3 אלף ו-31 אלף מנויים בהתאמה. בכך, שומרת פרטנר על היותה חברת הסלולר השנייה בגודלה בישראל אחרי סלקום, עם נתח שוק של כ-25%. שיעור הנטישה עמד על 7.5%, לעומת 8.5% ברבעון המקביל. ההכנסה החודשית הממוצעת למנוי (ARPU) עמדה על 53 שקלים, לעומת 56 שקלים, בעיקר כתוצאה מהשפעת משבר הקורונה על ההכנסות משירותי נדידה והשפעה עונתית.

בתחום הטלוויזיה גייסה החברה 12 אלף מנויים ברבעון, ומדווחת כי נכון לצאת הדו"ח מספרם עמד על 210 אלף. מדובר על יציבות בקצב גיוס המנויים, שכן ברבעון הקודם הצטרפו לפרטנר TV כ-12 אלף מנויים וברבעון לפניו 16 אלף. סלקום TV לעומתה, גייסה אלפיים מנויים בלבד, כך שמספר לקוחותיה עמד בסוף הרבעון על 246 אלף. פרטנר לא מציגה נתונים על כמות מנויי האינטרנט.

במהלך הרבעון הגישה HOT הצעה לרכישת פרטנר תמורת כ-3.6 מיליארד שקל, אך לאחר כחודש משכה אותה לאור מה שטענו בפרטנר כקושי של HOT לקבל מימון בנקאי לעסקה. כמו כן, עם תחילת משבר הקורונה, הוציאה פרטנר כ-950 עובדים לחל"ת ובשבוע שעבר החזירה את כולם לעבודה סדירה. בימים אלה נבחן במשרד התקשורת ובגופי הביטחון היתר השליטה לו מחכה תאגיד האצ'יסון מהונג-קונג, שקיבל חזרה את מניותיו (30%) של בעל השליטה הקודם חיים סבן, להן מונה לבינתיים כונס נכסים.

מנכ"ל פרטנר, איציק בנבנישתי, מסר: "בזכות האיתנות הפיננסית ויחד עם ניהול אחראי של ההוצאות, המשך צמצום החוב נטו עם גיוס הון מוצלח בתחילת הרבעון והגמישות הארגונית שאפשרה מעבר מהיר לעבודה מהבית, הגענו ערוכים היטב למשבר שפוקד את המשק. תשתית סיבים אופטיים הוכחה כתשתית חיונית ברמה הלאומית, כפי שבא לידי ביטוי באופן משמעותי בימי הגבלות התנועה בשל הקורונה. בתקופה זו צריכת האינטרנט זינקה בעשרות אחוזים. פרטנר ערוכה ליום שאחרי, תוך התאמת החברה למציאות החדשה".

סמנכ"ל הכספים, תמיר אמר, מסר: "משבר הקורונה החל להשפיע באופן שלילי על המצב העסקי מתחילת מרץ. ההקפאה הכמעט מוחלטת של טיסות בינלאומיות גרמה לירידה משמעותית בהכנסות משירותי נדידה. סגירת הקניונים השפיעה לרעה על היקף מכירות הציוד והצפי לעלייה בחובות האבודים בעקבות המשבר גרם לגידול בהוצאות בגין חובות מסופקים. בהסתכלות קדימה, חברה לא צופה שלמשבר הקורונה תהיה השפעה שלילית משמעותית על הרווח לרבעון השני של 2020. הפגיעה בשירותי הנדידה צפויה להימשך במידה רבה אל תוך הרבעון השני, אך ההשפעה השלילית צפויה להיות ממותנת על ידי צמצום הוצאות שהחברה מיישמת".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות