אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
נטפליקס תנצל את היתרון שגדל במגפה ותשקיע בתכנים צילום: רויטרס

נטפליקס תנצל את היתרון שגדל במגפה ותשקיע בתכנים

ענקית הסטרימינג נהנית מעלייה במספר המנויים וחמקה מהפגיעה הכלכלית שאורבת למתחרות המסתמכות על פרסומות. תוכני המקור יתרבו ב־2021

15.09.2020, 08:18 | שירות כלכליסט

ענקית הסטרימינג האמריקאית נטפליקס צפויה להוציא השנה 13.6 מיליארד דולר על סדרות וסרטים שיוצעו בפלטפורמה שלה, סכום העולה על ההוצאות של מתחרותיה בסעיף זה. כך עולה מנתוני חברת המחקר אמפר שהובאו בדיווח של "פייננשל טיימס".

קראו עוד בכלכליסט

ViacomCBS תקצה 13.5 מיליארד דולר לתכנים שיוצגו למנויים, בעוד שירותי הסטרימינג של דיסני ו־NBCUniversal ירכשו תכנים ב־11 מיליארד דולר ו־9.5 מיליארד דולר בהתאמה.

נתונים אלה יירשמו על רקע פגיעה בתקציבי פלטפורמות סטרימינג אירופיות, שנסמכות במידה רבה על הכנסות מפרסומות. בצל מגפת הקורונה העולמית והירידה בהיקפי הפרסום, הוצאותיהן של חברות שידור כמו RTL, ITV ו־Mediaset על תכנים יצטמצמו השנה או ישמרו על ההיקף שהושקע בשנה שעברה.

על פי נתוני אמפר, 4.4 מיליארד דולר מהתקציב השנתי של נטפליקס יופנו לתוכני מקור, בעוד שאר הסכום יושקע ברכישת תכנים. "לצרכנים לא באמת אכפת איך אנחנו עושים את זה", אמר החודש ל"יאהו פייננס" מנכ"ל נטפליקס ריד הייסטינגס. "אכפת להם שיש לנו כמה מהסדרות והסרטים הטובים ביותר שיוצרו אי פעם. לנו אכפת מהאפשרויות שאנחנו מציעים, ופחות משנה איך ומי מייצרים אותן", הוסיף.

 

 

בראיון למגזין "The Verge" אמר הייסטינגס, כי נטפליקס תפיץ ב־2021 יותר תוכני מקור מאשר ב־2020, זאת למרות אתגרי המגפה. במחצית הראשונה של השנה נוספו 26 מיליון מנויים לנטפליקס, שמספרם כעת מגיע ל־193 מיליון.

מנכ"ל נטפליקס ריד הייסטינגס, צילום: רויטרס מנכ"ל נטפליקס ריד הייסטינגס | צילום: רויטרס מנכ"ל נטפליקס ריד הייסטינגס, צילום: רויטרס

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות