אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מנכ"ל קטאר איירווייז מזהיר: "הגרוע מכל בתחום התעופה עוד לא מאחורינו"

מנכ"ל קטאר איירווייז מזהיר: "הגרוע מכל בתחום התעופה עוד לא מאחורינו"

אכבר אל באקר המכהן גם כיו"ר איגוד התעופה האזרחית AITA מעריך כי "השלכות הגל הנוסף של הקורונה יהיו חמורות יותר מאשר בגל הראשון". לפי הערכות איגוד התעופה התעשייה תפסיד במחצית השנייה של השנה 77 מיליארד דולר, ובכל חודש בשנה הבאה תפסיד כ-5 מיליארד דולר נוספים, זאת בשל ההתאוששות האיטית הצפויה. מאז תחילת השנה 43 חברות תעופה הודיעו על פשיטת רגל

09.10.2020, 09:33 | שירות כלכליסט
האופק של תעשיית התעופה ממשיך להיות קודר, עד כדי כך שמנכ"ל קטאר איירווייז אכבר אל באקר המכהן גם כיו"ר איגוד התעופה האזרחית AITA  מזהיר מההשלכות ההרסניות של גל נוסף של קורונה בחורף הקרוב.

"הגרוע מכל עוד לא מאחורינו, לא רק לקטאר איירווייז", אמר אל באקר בריאיון ל-CNBC.

קראו עוד בכלכליסט

לדברי אל באקר "צפויים עוד חילוצים של חברות באירופה, יהיו עוד קריסות ברחבי העולם. בגלל הגל הנוסף אני חושש שההשלכות יהיו חמורות יותר מאשר בגל הראשון".

מנכ"ל קטאר איירווייז אכבר אל באקר. "יהיו עוד קריסות ברחבי העולם", צילום: בלומברג מנכ"ל קטאר איירווייז אכבר אל באקר. "יהיו עוד קריסות ברחבי העולם" | צילום: בלומברג מנכ"ל קטאר איירווייז אכבר אל באקר. "יהיו עוד קריסות ברחבי העולם", צילום: בלומברג

מאז תחילת השנה 43 חברות תעופה הודיעו על פשיטת רגל, זאת לאחר שתעשיות התעופה והתיירות נפגעו בצורה הקשה ביותר מהשלכות המגיפה והצעדים שננקטו כדי לבלום אותה. הפגיעה הגיעה לאחר עשור של התרחבות בתעשייה, שהפעילות שלה הוכפלה בתקופה הזו.

בדומה למומחים נוספים, גם אל באקר מעריך כי צפויות עוד פשיטות רגל בתעשייה. "אני חושב שתהיה ירידה נוספת בתפוסה, ובמובנים רבים זה לא טוב לציבור הנוסעים כי זה ייצור מצב מונופוליסטי לחלק מחברות התעופה שהיו מעוניינות שזה יקרה", הסביר.

קטאר איירווייז, הנחשבת לאחת מחברות התעופה הטובות בעולם, כבר דיווחה על הפסד שיא של 1.9 מיליארד דולר עבור השנה הפיסקאלית האחרונה, על רקע המגיפה והחרם המתמשך על קטאר מצד מדינות המפרץ הערבי בהובלת סעודיה. קטאר איירווייז קיבלה חבילת חילוץ של 2 מיליארד דולר מקטאר.

"אני חייב לומר שההפסדים שלנו ימשיכו להצטבר כי כל חברת תעופה בעולם תמשיך להפסיד כסף כי אין נוסעים להטיס", אמר אל באקר. "גם כשיש הרבה נוסעים להטיס, מדובר בטיסה לכיוון אחד בלבד כי מרבית המדינות סגרו את הגבולות".

לפי הערכות איגוד התעופה הבינלאומי (IATA) שפורסמו השבוע, התעשייה תפסיד במחצית השנייה של השנה 77 מיליארד דולר, ובכל חודש בשנה הבאה תפסיד בסביבות 5-6 מיליארד דולר נוספים, זאת בשל ההתאוששות האיטית הצפויה.

אל באקר טוען כי ההחלטה של מדינות רבות להשאיר את שדות התעופה סגורים היא "מטופשת ביותר". "זה בסדר שאתם לא רוצים לייבא אנשים, אבל אנשים רוצים לעזוב את המדינה, וצריך לאפשר להם לעשות זאת. זה לא קורה. הרעיון הזה של יצירת בועות תיירות הוא בעיני שטות".

שדה תעופה (נתב"ג) סגור. אל באקר: "החלטת הסגירה  היא מטופשת ביותר", צילום: ענר גרין שדה תעופה (נתב"ג) סגור. אל באקר: "החלטת הסגירה היא מטופשת ביותר" | צילום: ענר גרין שדה תעופה (נתב"ג) סגור. אל באקר: "החלטת הסגירה  היא מטופשת ביותר", צילום: ענר גרין

עוד הוסיף כי ממשלות חייבות להעניק סיוע לחברות התעופה, שכן הן מעסיקות עובדים רבים ולכן חיוניות לכלכלות. "חברות תעופה צריכות לקבל סיוע מהממשלות לעת עתה, זאת אם הממשלות רוצות שהן ישרדו", הסביר.

לדברי אל באקר "כל מדינה בעולם תלויה בחברת התעופה הלאומית שלה כדי שתשרת את האינטרסים הכלכליים של המדינה. לכן זה חשוב ביותר שהממשלות יעמדו לצד חברות התעופה. איני יודע אם התשובה היא הלאמה כי הן מממנות חברות פרטיות גדולות".  

תגיות