אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
וילי פוד מציגה תוצאות שיא ברבעון השלישי; הרווח הנקי זינק ב-110% צילום: עומר וידר

וילי פוד מציגה תוצאות שיא ברבעון השלישי; הרווח הנקי זינק ב-110%

משבר הקורונה סייע במכירות יבואנית המזון שצמחו ברבעון השלישי ב-17.4% ל- 111.9 מיליון שקל; וילי פוד צימצמה את ההפסדים בתיק ניירות הערך שלה; הרווח הנקי ניתר ל-12.4 מיליון שקל; הוצאות המכירה והשיווק עלו ב-17.8%, בין היתר בשל מגבלות הריחוק החברתי

10.11.2020, 13:00 | נורית קדוש

תוצאות וילי פוד: למרות אבדן המכירות לשוק המוסדי שנסגר ברובו בשל משבר הקורונה, חתמה ויבואנית המזון את הרבעון השלישי עם תוצאות שיא. מכירות וילי פוד בניהולה של עינת פלד שפירא ובשליטת האחים צביקה ויוסי ויליגר, צמחו ברבעון השלישי ב-17.4% ל- 111.9 מיליון שקל.

קראו עוד בכלכליסט

ההתאוששות בשווקים אפשרה לוילי פוד לצמצם את ההפסדים שרשם תיק ניירות הערך שלה, בשיא משבר הקורונה, וסייעה לחברה לחתום את הרבעון השלישי עם זינוק של 110% ברווח הנקי שהסתכם ב- 12.4 מיליון שקל.

מנכ"לית וילי פוד, עינת פלד שפירא, צילום: עומר וידר מנכ"לית וילי פוד, עינת פלד שפירא | צילום: עומר וידר מנכ"לית וילי פוד, עינת פלד שפירא, צילום: עומר וידר

העלייה במכירות, שנבעה מזינוק בביקושים של רשתות השיווק כתוצאה ממשבר הקורונה ומהרחבת מגוון המוצרים, באה לידי ביטוי בשורת הרווח הגולמי שצמח ברבעון ב- 14% ל- 34 מיליון שקל. הצמיחה בשיעור נמוך מזה של המכירות, הובילה לשחיקת הרווחיות הגולמית ל- 30.4% מהמכירות לעומת 31.3% בתקופה המקבילה אשתקד.

וילי פוד, שאיבדה לפני כשנתיים את מותג הדגל "לורפק", לטובת שטראוס, התגברה באופן מלא על הפגיעה ומציגה, בשנה החולפת, על פי נתוני סטורנקסט, צמיחה בשיעור 26.6%, בעוד השוק צמח בכ-9%.

מגבלות הריחוק החברתי, שהוטלו בעקבות משבר הקורונה, הובילו לעלייה בהוצאות המכירה של החברה, שנדרשה לבצע התאמות שכללו הפרדת משמרות העובדים לקפסולות. זאת, לצד עלייה בהוצאות הפרסום והפצת הסחורה בהיקפים גדולים יותר. על רקע זה, עלו הוצאות המכירה והשיווק ברבעון השלישי ב-17.8% ביחס לרבעון המקביל אשתקד והסתכמו ב-14.5 מיליון שקל.

העלייה בהוצאות באה לידי ביטוי ברווח התפעולי שעלה ב-11.4% ל- 13.6 מיליון שקל, אך שיעורו מהמכירות נשחק ל-12.2% לעומת 12.8% ברבעון המקביל אשתקד.

במהלך תשעת החודשים הראשונים של השנה, צמחו מכירות החברה ב-17.7% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד והסתכמו ב-345 מיליון שקל. הצמיחה הושגה בעיקר מעלייה בביקוש למוצרי החברה ברשתות השיווק.

לצד העלייה במכירות לשוק הקמעונאי, נרשמה ירידה חדה במכירות לשוק המוסדי הכולל מלונות וקייטרינג. על רקע זה, קיבלה החברה פניות רבות מלקוחותיה בשוק המוסדי, לדחיית תשלומים או לפריסת חובות, כתוצאה מאי יכולתם לעמוד בתשלומים בשל צמצום או הפסקת פעילותם העסקית.

החברה מציינת כי הגיעה להסכמות עם לקוחותיה ומרבית חובותיהם מבוטחים בביטוח אשראי או באמצעות פיקדונות שונים, כך שההשפעה של דחיית התשלומים או פריסת החובות על תוצאותיה הכספיות של החברה אינה מהותית.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות