אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הקונים הסתערו - ורכישות הבגדים בכרטיסי אשראי זינקו ב-60% בשבוע האחרון

הקונים הסתערו - ורכישות הבגדים בכרטיסי אשראי זינקו ב-60% בשבוע האחרון

פתיחת החנויות הקפיצה את הרכישות בעיקר בתחום האופנה לממוצע יומי של 32 מיליון שקל; שיפור קל נרשם גם ברכישות של מוצרי חשמל ודלק, ואילו במסעדות הנתונים עדיין חלשים - ונמוכים ב-40% מימי טרום המשבר

11.11.2020, 12:13 | עירית אבישר

פתיחת החנויות בתחילת השבוע לוותה בתורי ענק במקומות רבים, בעיקר בשל השילוב עם המעבר החד במזג האוויר, שהפך בשבוע האחרון לחורפי יותר. ההמולה סביב החנויות משתקפת בנתוני השימוש בכרטיסי אשראי מהשבוע האחרון, שפרסם היום (ד') בנק ישראל.

קראו עוד בכלכליסט

מהנתונים עולה כי פתיחת החנויות השפיעה בעיקר על הרכישות בענף האופנה - היקף הרכישות היומי זינק בשבוע האחרון ב-60% לעומת השבוע שקדם לו לממוצע יומי של 32 מיליון שקל, כאשר ביומיים האחרונים הנתונים אף הגיעו למעל 40 מיליון שקל ליום. גם בתחום הרכישות של מוצרי החשמל נרשמה עלייה, אך מתונה יותר של 7% לממוצע יומי של 46 מיליון שקל, כאשר נתוני היומיים האחרונים אף הגיעו ל-50 מיליון שקל ליום.

על אף הנתונים החזקים, מדובר עדיין בנתונים נמוכים יותר ב-17% לעומת נתוני טרום המשבר (תחילת שנת 2020), זאת ככל הנראה בשל העובדה שהקניונים עדיין סגורים, ושהמשק בכל זאת נמצא במיתון.

תור מחוץ לחנות באור יהודה, השבוע תור מחוץ לחנות באור יהודה, השבוע תור מחוץ לחנות באור יהודה, השבוע

עוד עולה מהנתונים כי נמשך השיפור בשימוש בכרטיסי אשראי בתחום הדלק והתחבורה, היות ונרשמו הקלות נוספות שהגדילו את פתיחת המשק. היקף השימוש בכרטיסי אשראי באפיק זה היה נמוך ב-16% לעומת נתוני טרום המשבר, וזאת בעוד לפני שבועיים הנתון היה נמוך ב-20% לעומת תקופת השגרה.

בתחום המסעדות נמשכת יציבות בנתונים, שמשקפת את עומק המשבר בענף: היקף השימוש בכרטיסי אשראי במסעדות הוסיף גם השבוע להיות נמוך ב-40% לעומת תקופת טרום המשבר, ובדומה לנתונים מהשבועיים שקדמו לו.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות