אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
משרד התחבורה יאפשר לייבא רכב עם הגה בצד ימין, ויעניק הקלות לייבוא המקביל

פרסום ראשון

משרד התחבורה יאפשר לייבא רכב עם הגה בצד ימין, ויעניק הקלות לייבוא המקביל

המשרד נערך להפיץ תיקון לתקנות התעבורה, לפיו יהיה אפשר לייבא מכוניות כאלה כל עוד יוצרו לפני 1960, במטרה לעודד רכישת רכבי אספנות; עוד עולה מנוסח התקנות כי יבואנים מקבילים יקבלו תוספת מיוחדת של ארבעה חודשים למועד בו עליהם למכור את הרכב

08.12.2020, 11:01 | תומר הדר

משרד התחבורה יאפשר יבוא של מכוניות עם הגה בצד ימין, כל עוד אלה יוצרו לפני 1960. כך עולה מתיקון מיוחד לתקנות התעבורה שנערך משרד התחבורה להפיץ.

קראו עוד בכלכליסט

התיקון של משרד התחבורה נובע מן הצורך לעודד יבוא של רכבי אספנות, שחלק ניכר מהם יוצר בשנות החמישים והשישים עם הגה ימני. לפי משרד התחבורה, יבוא של מכוניות כאלה לא יגרום לסכנה בכבישים בגלל המספר המועט והעובדה שרכבים כאלה בקושי נוסעים בכבישים.

מזראטי מ-1928, צילום: מזראטי מזראטי מ-1928 | צילום: מזראטי מזראטי מ-1928, צילום: מזראטי

עוד עולה מהתיקון כי משרד התחבורה נערך לקראת הגדלה של היצע הרכבים אשר יגיעו מאמריקה, כך עולה מתוכן שורה של תיקונים לתקנות התעבורה אשר יפורסמו בקרוב. התיקון העיקרי לתקנות התעבורה יאפשר יבוא של רכבים בתקינת M2 מקנדה. רכבים בתקינת  M2 הם רכבים אשר מיועדים להסעת שמונה נוסעים אשר משקלם הוא מתחת לחמש טונות, כלומר בעיקר אוטובוסים קטנים.

יש לציין כי כיום מותר לייבא רכבים כאלה מארה"ב – אבל יצרני הרכב אשר משווקים בארה"ב מכוניות אשר מיועדות לשוק האמריקאי לא בהכרח מייצרים רכבים אשר מתאימים לשוק הרכב הישראלי. הבעיה העיקרית שניצבת בפני מי שמעוניין לייבא רכבים כאלה לישראל טמונה במידות: ברכב בתקינה אמריקאית הספידומטר מכויל במיילים ואילו יחידות המידה במד הדלק נמדדות בגאלונים, מה שמונע יבוא של הרכב לישראל אשר פועלת לפי השיטה המטרית (כלומר ליטרים וקילומטרים).

לעומת ארה"ב – בקנדה שחלקים ממנה היו בעבר בשליטה צרפתית מודדים במטרים, קילומטרים וליטרים, כלומר רכבים אשר מיועדים לשוק הרכב הקנדי כן יכולים להימכר בישראל. רכבים מתוצרת יצרני הרכב האמריקאים אשר מיועדים להסעת נוסעים, כלומר פורד ושברולט כן משווקים בישראל לאור העובדה שהיצרנים כן מציידים את הרכבים ביחידות מידה מטריות – אבל יצרני הרכב היפנים אשר משווקים בארה"ב רכבים כאלה לא מגיעים כיום לישראל. מהלך כזה של היתר ליבוא של רכבים כאלה בתקינה הקנדית יאפשר ליבואני הרכב בישראל לייבא ארצה רכבים להסעת נוסעים של יצרנים יפנים בתקינה הקנדית.

Bespoke Rallies Bespoke Rallies Bespoke Rallies

סעיף נוסף אשר מקדם משרד התחבורה נוגע לרישום של רכבי משא, כלומר טנדרים כבדים, רכבי הסעות וכל רכב שמשקלו למעשה מעל 3.5 טונות. על פי עיקרי השינוי, רכבים אלה יקבלו הארכה מיוחדת של מועד הרישום. כיום במדינת ישראל יש לרשום רכב שמשקלו הוא פחות משמונה טונות לתנועה לאחר שנה ממועד ייצורו. אם כי בגלל הקורונה נרשמו לאחרונה מספר מקרים חריגים בהם יבואני הרכב קיבלו הארכות.

ואולם לסעיף זה יש חריג: כאשר מדובר ברכב אשר דורש התקנות מיוחדות מוארך התוקף לשנתיים. כעת, לפי משרד התחבורה, כאשר מדובר ברכב במשקל של מעל 3.5 טונות יאושר רישום של הרכב רק לאחר שנתיים. כלומר, טנדרים כבדים מסוגם של דודג' ראם ושברולט סילבראדו יוכלו להמתין שנתיים ממועד יצורם עד שירשמו לתנועה בישראל.

עוד עולה מנוסח התקנות כי יבואנים מקבילים צפויים לקבל "מתנה" ממשרד התחבורה. כאמור, בזמן שמכונית רגילה שמיובאת על ידי יבואן רכב ישיר חייבת להימכר ללקוח תוך שנה ממועד הגעתה לישראל (או להירשם כמשומשת) ביבוא מקביל מוצעת תוספת מיוחדת של ארבעה חודשים, אשר נובעת מפרק הזמן הממושך יותר, לפי משרד התחבורה, אשר נדרש לשיווק הרכב ורישומו.
שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות