אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
תסתכלו על התחבורה הציבורית: הנתונים שחושפים את הבלוף של הסגר השלישי צילום: יובל חן

בלעדי לכלכליסט

תסתכלו על התחבורה הציבורית: הנתונים שחושפים את הבלוף של הסגר השלישי

נתוני אפליקציית מוביט חושפים שבשבוע האחרון ירד השימוש בארץ בתחבורה ציבורית רק ב-42%, בזמן שהמוטציה הבריטית כבר השאירה את העולם בבית: ירידה של 74% בסן פרנסיסקו, 71% במינכן ו-67% בלונדון וברומא

07.01.2021, 08:10 | אודי עציון

הסגר השלישי נסע באוטובוס: במהלכו ירד השימוש בתחבורה הציבורית בארץ רק ב-42%, לעומת ירידה של עד 92% בסגר הראשון ו-67% בסגר השני.

קראו עוד בכלכליסט

זאת ועוד: מנתוני מוביט, שפועלת גם בעשרות ערים מרכזיות ברחבי העולם, עולה כי בערים מרכזיות במערב ירד בשבוע האחרון השימוש בתח"צ בשיעור גבוה מהרבה מאשר בישראל: בסן פרנסיסקו נרשמה ירידה בשיעור של 74%, במינכן של 71%, בלונדון וברומא של 67%.

אוטובוס אוטובוס אוטובוס

שלושה שבועות אחרי השקת חמש אפליקציות התשלום בתחבורה הציבורית בישראל, עולה שהשימוש בהן בקרב אזרחים ותיקים גבוה מההערכות הראשוניות, שהעלו חשש כי הם עלולים להתקשות להשתמש בהן. במוביט, שפועלת לצידה של רב פס, הופ און, ANYWAY הפרטיות, והתחנה של משאד התחבורה, מדווחים כי 8.5% מהמשתמשים אצלם באפליקציה הם אזרחים ותיקים, מעט פחות מחלקם באוכלוסיה (11%).

70% מהמתקפים הינם מבוגרים מעל גיל 21 ו-10.5% הינם סטודנטים. 7.1% בני נוער - נתון נמוך יחסית שככל הנראה נובע מסגירת מוסדות החינוך.

השימוש בשירות בולט בעיקר במטרופולינים תל-אביב, ירושלים וחיפה, ואחריהם באר-שבע. מרבית התיקופים מתבצעים באוטובוסים של דן ואגד, ואחריהן חברות מטרופולין, קווים ואפיקים.

עם זאת, גם באזורי הפריפריה, בערים כמו עפולה, נצרת, טבריה, אשדוד וקריית גת ישנה התעוררות בשימוש בשירות החדש. זאת לאחר השינויים בתעריפי האפליקציות שהובילה שרת התחבורה מירי רגב, עיכבו את השקתן, אבל הביאו לתמחור דומה לשימוש בהן לעומת הרב קו.

האופציה לשלם על נסיעה באמצעות אפליקציה זמינה כעת באוטובוסים בלבד, ובהמשך, בסוף הרבעון הראשון של 2021, תתאפשר גם ברכבת ישראל ובכרמלית. בעתיד ייתכן שיתווספו לשירות אמצעי תחבורה ציבורית נוספים.  

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות