אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
יאנגו תחייב את נהגי המוניות להפעיל מונה, ושירות FIX ייהפך לחוקי צילום: אלירן אביטל

פרסום ראשון

יאנגו תחייב את נהגי המוניות להפעיל מונה, ושירות FIX ייהפך לחוקי

אפליקציית המוניות משנה את אופי ההפעלה של השירות שמבטיח מחיר ידוע מראש לנסיעה, כפשרה עם משרד התחבורה שקבע כי השירות במתכונתו הקודמת אינה חוקית

03.02.2021, 16:43 | אודי עציון

אפליקציית המוניות יאנגו הודיעה היום (ד') לנהגיה על שינוי באופן הפעלת שירות היאנגו FIX, שמציג לנוסעים מראש את מחיר הנסיעה המתוכננת, וסיבך אותה עם משרד התחבורה.

קראו עוד בכלכליסט

עד עכשיו הפעילו הנהגים מצב "תפוס" אך לא הפעילו מונה כפי שדורש משרד התחבורה, ובסיום הנסיעה חייבו את הנהג בסכום שהציגה האפליקציה. אופן הפעולה הזה הביא את הרגולוטור של הענף לזמן נהגי יאנגו לחקירה, לקבוע כי מדובר בשירות שאינו חוקי, ואנשי המקצוע במשרד דרשו לאסור על יאנגו להפעילו, מהלך שסיכלה שרת התחבורה מירי רגב.

בעקבות שיחות עם המשרד הודיע היום יוחאי עבאדי, מנהלת פעילות יאנגו בישראל, על שינוי באופן הפעלת השירות מצד הנהג, מבלי לשנות את שיטת חישוב מחיר הנסיעה, שלוקחת בחשבון את עומסי התנועה הצפויים.

יוחאי עבאדי, מנהל פעילות יאנגו ישראל, צילום: יח"צ יוחאי עבאדי, מנהל פעילות יאנגו ישראל | צילום: יח"צ יוחאי עבאדי, מנהל פעילות יאנגו ישראל, צילום: יח"צ

בעבר, תוכנית FIX היתה זמינה רק למשתמשים אשר אישרו הסכם מיוחד. כעת, ה-FIX יהיה זמין כברירת מחדל לכל משתמשי האפליקציה. הנהגים יחויבו להפעיל את המונה בכל נסיעה על מצב רגיל (מצב מונה רץ), ובסיום כל נסיעה הם יעניקו הנחה לנוסע בשיעור שתביא את מחיר הנסיעה לזה שהציגה האפליקציה. תקנות התעבורה מחייבות הפעלת מונה בכל נסיעת מונה, אך מתירות לנהג להעניק הנחה לנוסע, כך שכעת ההפעלה תתבצע בהתאם לחוק.

לפי נתוני יאנגו, 93% ממשתמשי האפליקציה העדיפו לנסוע במתכונת ה-FIX. במקרה שמחיר הנסיעה אכן יהיה נמוך ממחיר המונה הרגיל, מבטיחה יאנגו לפצות את הנהגים באמצעות תוכניות התגמול, שהיא מפעילה, אך מחייבת אותם להיות זמינים לשירותה, לקבל ציונים גבוהים מהנוסעים, ועוד.

יצוין כי משרד התחבורה אמנם אישר ברפורמת המוניות האחרונה תעריף מחירים שלישי, ללילות חמישי, שישי ושבת, אך עדיין אינו מאפשר ליאנגו ולגט להפעיל תוכניות תשלום לפי ביקוש, להעלות משמעותית את מחיר הנסיעה בשעות העומס, ולהורידו משמעותית בשעות חוסר הביקוש, שניתן להפעילן כיום בקלות. תקנות התעבורה הנוכחיות בתחום המוניות נקבעו ב-1961 כאשר נקבע חובת הכנסת מונה, אך לא עברו מאז שינויים משמעותיים.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות