ועידת התחזיות
יו"ר נמל אשדוד: "אם ניתן שירות טוב - הלקוחות יישארו"
אורנה הוזמן-בכור התייחסה בוועידת התחזיות בשיחה עם ענת רואה לתחרות מצד הנמלים החדשים: "אם נעשה את ההשקעות הנכונות ונדע לתת פייט, כמובן ברגולציה שוויונית בין כל הנמלים - נצליח"
"תחרות היא תמיד הזדמנות. קיבלנו הזדמנות שקורית אחת לחמישים שנה ואני חושבת שאם נעשה את ההשקעות הנכונות ונדע לתת פייט, כמובן ברגולציה שוויונית בין כל הנמלים - נצליח", כך אומרת יו"ר נמל אשדוד, אורנה הוזמן-בכור בוועידת התחזיות בשיחה עם ענת רואה מכלכליסט.
קראו עוד בכלכליסט
הוזמן-בכור התייחסה להיערכותו של נמל אשדוד הוותיק לנמל הפרטי החדש שמוקם לצידו וצפוי להתחיל להתחרות בו כבר בהמשך השנה: "אנחנו נערכים בכמה כיוונים שונים לתחרות. השקענו 2.5 מיליארד שקל בתשתיות ברציפים ואני מקווה שלקראת סוף שנה הבאה רציף 21, שהוא הרציף המרכזי שלנו, יהיה ערוך ומוכן. אנחנו מאריכים את הרציף ומעמיקים אותו בכדי שהמגה אוניות יוכלו להיכנס לרציף. זה נקרא רציף מים עמוקים, בדיוק כמו שיש למתחרים שלנו מעבר לשובר גלים וכמו שיהיה בנמל החדש בחיפה".
לדברי הוזמן-בכור, דירקטוריון החברה בראשותה נערך בראש ובראשונה לשיפור השירות ללקוחות הנמל: "שירות, שירות, שירות – זה מה שחרטנו על דגלנו בדירקטוריון ובזה נתמקד לקראת התחרות, והלקוחות יבחנו אותנו. זו משימה לא פשוטה, אבל העובדים שלנו שהם מקצוענים וחרוצים, מבינים שהלקוחות צריכים להישאר בנמל אשדוד. אם ניתן שירות טוב - הם יישארו איתנו. לא ניתן שירות - יעזבו אותנו. ראינו מה קרה לפני שנים בבזק שעברה את השינוי הזה ובשקם. זו יריית הפתיחה לדבר הבא".
במקביל לשיפור התחרות, נמל אשדוד נערך להרחיב את תחומי הפעילות ומקורות ההכנסה שלו: "לפני שנתיים וחצי עשיתי סיור בנמלים בעולם וראיתי שהתחום מאוד מסורתי ואין בו הרבה שינויים", אומרת הוזמן-בכור. "הייתי גם ברוטרדם וראיתי איך בדברים קטנים הם הכניסו חדשנות ואיך אפשר להכניס שינויים בתחום. למשל, חשש לתקיפת מנופים בתקיפת סייבר, פתחנו את הדלת לחברות סטארט אפ שנכנסו ועובדות אצלנו בנמל ועושות את כל הניסויים שלהם בנמל".
הוזמן בכור אמרה כי אחת המטרות תהיה למכור את הטכנולוגיה לנמלים אחרים בעולם: "יש לנו אפשרות לעשות זאת, כי התקבלה החלטה בממשלה שאנו נוכל להשקיע בהון בחברות שלנו, במסורה כמובן. ומה יש לנו בעצם? אנחנו מוכרים ידע. החברה שלנו טובה, המנופאים שלנו הם מקצוענים, ואת הידע שלנו נוכל למכור לנמלים בעולם. פרויקט החדשנות הוא פרויקט הדגל של הדירקטוריון בשנתיים האחרונות, נתנו לזה הרבה מאוד כסף ואנחנו הולכים ומפתחים".
מה קורה עם שני רציפי העבודה 24 ו-25, ולמה התנגדתם לכך שיעברו לידי מפעיל פרטי?
"מצטרפים עוד שני נמלים חדשים, יהיו 6 נמלים במדינת ישראל. כמה נמלים עוד אפשר שיהיה כאן? כל רציף זה נמל בפני עצמו. לכן, להכניס עוד מפעילים זו לא היתה כוונת המשורר. מה שכן, מצאו כאן הצעת פשרה שחנ"י (חברת נמלי ישראל) תפרסם את המכרז לתעשיית הגז ל-15 שנה ועוד 15 שנה אני מקווה שכבר תהיה הפרטה ומי שיכנס יוכל להשקיע ולפתח את הרציפים".