אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

מבחן רכב

הכסף החדש מדבר: הג’נסיס 80G מגיעה לישראל בעיתוי המושלם

אלפי ישראלים רק מחפשים שימוש לעודף של מאה אלף שקל בבנק בגלל הקורונה: ג'נסיס 80G הקוריאנית הענקית כוללת אגזוזים מגודלים, מסך מגע אימתני ובקרת אקלים נפלאה. בניגוד למקבילותיה הגרמניות, המנוע נדרש להתאמץ ולשתות הרבה דלק

07.03.2021, 23:20 | תומר הדר

שנת 2021 היא שנה נפלאה להחדרת מותגי יוקרה חדשים לשוק הרכב הישראלי. לצד מאות אלפי ישראלים אשר נאנקים תחת נטל הקורונה, ניתן למצוא אלפי ישראלים שרק מחפשים שימוש לעודף של מאה אלף שקל בחשבון הבנק לחופשה המשפחתית שלא תהיה.

קראו עוד בכלכליסט

במקביל קיים עוד תהליך מעניין: הנאמנות המותגית בישראל נשחקת. קל מאוד לעבור ממרצדס ליגואר, מיגואר ללקסוס ובחזרה לקדילאק. שם המשחק כיום הוא חדשנות, שירות ותדמית.

כך, בזמן שמותגי היוקרה הגרמניים הלכו והתרחקו מן הקהל העממי נוצר בשוק מצב מעניין: את הנישה שמתחת למותגי היוקרה הגרמניים תפסו מותגים אחרים, אחד מהם הוא יונדאי הקוריאנית.

ג’נסיס 80G Luxury. מבט מבפנים, צילום: עמית שעל ג’נסיס 80G Luxury. מבט מבפנים | צילום: עמית שעל ג’נסיס 80G Luxury. מבט מבפנים, צילום: עמית שעל

ג'נסיס G80 הענקית היא מסוג מכוניות היוקרה של אם כבר אז כבר. היא משתרעת על 4,995 מילימטרים של מדרכה מצוחצחת בהרצליה פיתוח, יש לה גריל כרום ענק מקדימה, שבכה כסופה גסה וענקית, כלוב של כסף למנוע, תיבת הילוכים ומערכות היגוי. יש לה סמל בולט על מכסה המנוע, סמל שמזכיר יותר מכל את מכוניות בנטלי. ג'נסיס נמצאת במקום שבו לקסוס נמצאה לפני עשור, מקום בו נמצאה גם אינפינטי, תהליך של השגת לגיטימציה כאמצעי לחדירה לשוויים רווחיים. יצרני רכב מהמזרח עברו ברובם את אותו תהליך של הבשלה: ממוצר נחות בשנות השבעים למוצר קיטשי בשנות השמונים והתשעים, משם להצלחה בעשור הקודם ואז גם להבנה שאם המותג חזק במערב אז ניתן לעשות ממנו אפילו יותר כסף באמצעות חדירה לשוק היוקרה.

במקרה של ג'נסיס זה החל בדרום קוריאה, מדינה שתרבות הרכב שלה שזורה בלאומנות ורגשי פטריוטיות אשר ממלאים את רחובות סיאול כמעט באופן בלעדי במכוניות מתוצרת יונדאי וקיה. ואם כבר קוריאני יוקרתי, אז שיהיה כמה שיותר מוחצן. ג'נסיס 80G עובדת על כל החושים: חלון אחורי משתפל בזווית חדה, אגזוזים מגודלים, חישוקי גלגלים ענקיים ומוטיב חוזר של שימוש בפסים כפולים לאיתותים, לפנסים, לדלת תא המטען. לא כל לקוח יאהב את העיצוב המוחצן, אך יש בהחלט לקוחות שאלמנט ההפתעה של המכונית המוחצנת יעשה להם שמח.

עשו שיעורי בית

בג'נסיס עשו הרבה שיעורי בית בעיצובי תא נוסעים. לקחו מכוניות של לקסוס והגדילו את מה שאפשר להגדיל. לקחו מכוניות של מרצדס ולמדו את מה שאפשר ללמוד. עבור מותג שגילו אינו מגיע אפילו לחצי מגילה של לקסוס, מדובר בעבודה מרשימה. חלקו העליון של תא הנוסעים נשלט על ידי מסך מגע ענק ואימתני, אך לא כזה שמעצבן. המסך אינו שם בשביל יופי בלבד: הוא שולט בכל, החל בצלילי האווירה המרגיעים שהג'נסיס יודעת לשדר, אשר מדמים אתר סקי נטוש, וכלה בשליטה במושבים הקדמיים המצוינים. בקרת האקלים נפלאה, תנוחת הישיבה מצוינת. חבל שבג'נסיס מתעקשים למרוח לרוחב תא הנוסעים קורת עץ ענקית, גימיק אשר חלף מן העולם בעידן בו יצרני הרכב מציעים ברובם אפשרות לרכישת מושבים מבד למען לקוחות בעלי מצפון.

מבט מקדימה. קיימת  מערכת לניטור השטחים המתים, צילום: עמית שעל מבט מקדימה. קיימת מערכת לניטור השטחים המתים | צילום: עמית שעל מבט מקדימה. קיימת  מערכת לניטור השטחים המתים, צילום: עמית שעל

השליטה בבקרות השונות מצוינת כל עוד משתמשים במסך המגע. הבורר העגול אשר סמוך לידית ההילוכים העגולה בעצמה מעט מבלבל. טוב שיש גם את מערכת ניטור השטחים המתים של יונדאי, זו שמשדרת לתוך תא הנוסעים תמונות של השטח המת שבצדי ג'נסיס, שימושי במיוחד לרכב ענק.

ג ג'נסיס 80G Luxury ג

קשה למצוא פגמים מוחשיים בתא הנוסעים, קל להעביר את היד על תפרים, על עור, על חוגות עגולות ועל פלסטיק מוצק. בחלק העליון של הדלתות בתא הנוסעים קצת פחות הקפידו, עניין של מנטליות שרוב הלקוחות לא ירגישו. גם ההגה, נאה ככל שיהיה, מזכיר ללקוח כל הזמן שלמרצדס יש כוכב, לב.מ.וו יש מדחף, ליגואר יש חתול ולג'נסיס יש סמל של בנטלי.

שאגה עצבנית

רוב יצרני הרכב מבינים שכיום צריך לייצר מכוניות פלאג־אין הייבריד, מכוניות היברידיות או מכוניות בעלות מנועים מפלצתיים ועתירי כוחות סוס למי שמתעלם מהמחיר הסביבתי. ג'נסיס לא הולכת לכיוון הנקי וגם לא הולכת לכיוון הבריוני. במפתיע ל־80G אין מנוע היברידי או מרובה בוכנות. מנוע הוא בנפח 2.5 ליטרים עם טורבו, אשר מפיק 304 כוחות סוס. לשכנע מנועים כאלה לשנע מכוניות יוקרה זו אמנות: כדי לייצר כוח מנוע כזה צריך להתאמץ מאוד, ומנוע שמתאמץ שותה דלק ומייצר רעש. לג'נסיס יש הנעה אחורית ותיבת הילוכים בעלת שמונה מהירויות.

התיבה של ג'נסיס עושה כמיטב יכולתה להרגיע את המנוע שצריך להזניק 1.8 טונות של כרום ופלדה. המנוע לפעמים מוחה, לפעמים משחרר שאגה של כעס שנשמעת בתא הנוסעים. שאגות מהסוג שבמרצדס גורמות להרמת גבה עצבנית.

בניגוד לגרמנים, שלמדו לייצר מכוניות שמתקרבות לבורות במהירות אדירה, צוחקות, בולעות סדקים ובורות על צמיגי ספורט מסיביים וממשיכות הלאה - ג’נסיס יודעת לאכול את הבורות היטב, אך אין לה את הנונשלאנט שבו רוב הגרמניות עושות זאת. היא גם לא צריכה את הנונשלאנט הזה, ברוכים הבאים לעולם האמיתי.

ולפני שתיבת ההילוכים ממהרת להרגיע, הג'נסיס מתקדמת מהר וחזק. וכשהיא לא מתקדמת מהר וחזק, היא משייטת רגוע, צייתני ונעים ברמה של מכוניות יוקרה יפניות או אמריקאיות.  

ג’נסיס 80G Luxury. יש היום מקום דווקא למותגים שאינם צועדים לצלילי התוף הגרמני, צילום: עמית שעל ג’נסיס 80G Luxury. יש היום מקום דווקא למותגים שאינם צועדים לצלילי התוף הגרמני | צילום: עמית שעל ג’נסיס 80G Luxury. יש היום מקום דווקא למותגים שאינם צועדים לצלילי התוף הגרמני, צילום: עמית שעל

ג ג'נסיס 80G Luxury ג

בשורה התחתונה לא יכול להיות עיתוי מוצלח יותר לחדירה של ג'נסיס לישראל. הכסף קיים והקונים בשלים. נכון שלא מדובר במכונית מנהלים אשר עונה על הכללים הנוקשים של הכסף הישן, קרי ההגמוניה הגרמנית של ענף הרכב הישראלי, אך השוק מוכיח היטב שכיום יש מקום דווקא למותגים אשר אינם צועדים לצלילי התוף הגרמני - ושתוצרתם גם זולה יותר.

סביר שאת עיקר הלקוחות ג'נסיס תאסוף ממותגי יוקרה יפניים, אמריקאיים ובריטיים, שכל אחד מהם יבחר בג'נסיס מסיבות שונות, החל בסחירות וכלה בבחירה במותג שאינו מזוהה עם כסף ישן. סבירות גבוהה שספרי ההזמנות של 80G יתמלאו במהרה.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות