אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מבחן היוניקורנים: טאבולה, איירונסורס וסימילרווב עמדו בציפיות, וויקס גמגמה המנכ"לים, מימין: תומר בר זאב איירונסורס אדם סינגולדה טאבולה אבישי אברהמי וויקס אור עופר סימילירווב | צילומים: עמית שעל, יאיר שגיא, תומי הרפז, David Pexton

מבחן היוניקורנים: טאבולה, איירונסורס וסימילרווב עמדו בציפיות, וויקס גמגמה

טאבולה סיימה את הרבעון השני עם הכנסות המשקפות צמיחה של 23% מול התקופה המקבילה ועולות מעט על התחזית; בניגוד לרוב המנפיקות, איירונסורס גם הציגה רווחים; סימילרווב צופה האטה בקצב הצמיחה, ואילו בוויקס מוטרדים מהקורונה

11.08.2021, 20:46 | סופי שולמן

עדר היוניקורנים הישראלים שהנפיקו בוול סטריט הגיע אתמול למבחן ראשון בפרק החיים הציבורי - דו"חות כספיים ראשונים. 

קראו עוד בכלכליסט:

טאבולה, איירונסורס וסימילרווב פרסמו את התוצאות לרבעון השני, ובינתיים נראה כי עמדו בציפיות המשקיעים. דווקא וויקס הוותיקה, המשמשת מודל לחיקוי למצטרפות החדשות, הנמיכה את התחזיות השנתיות נוכח אי ודאות סביב עוד גל חדש של קורונה. 

וויקס צנחה אתמול ב-20% בוול סטריט בעת סגירת הגיליון, בעוד טאבולה ירדה ב־6%. מנגד, איירונסורס רשמה עלייה קלה של 2%. נראה כי המשקיעים ציפו כי הרבעון הראשון של סימילרווב כציבורית יהיה חזק יותר, והפילו את המניה ב־14%.

אינפו ההנפקות הישראליות בוול סטריט הגיעו למבחן,  אינפו ההנפקות הישראליות בוול סטריט הגיעו למבחן אינפו ההנפקות הישראליות בוול סטריט הגיעו למבחן,

טאבולה

הרכישה מאיצה את הצמיחה

טאבולה, שעוסקת בהמלצות תוכן באינטרנט, הגישה תחזית חדשה לא רק ל־2021, אלא גם ל־2022, בעיקר בעקבות ההשלמה הצפויה של רכישת קונקסיטי האמריקאית ב־800 מיליון דולר, שעליה הודיעה ביולי. 

ב־2021 צופה טאבולה קצב צמיחה מואץ של 22%-23% בהכנסות לעומת תחזית קודמת של 19%-22% בניכוי תשלומים לחברות התוכן. 

תחזית זו, להכנסות נטו של 472-468 מיליון דולר, לא כוללת את הפעילות הנרכשת, שטרם הושלמה. רווח EBITDA אמור להגיע ל־153-150 מיליון דולר, גם זאת מעל התחזית המקורית של עד 150 מיליון דולר. 

הרכישה צפויה להוביל להשפעה מהותית יותר בשנה הבאה ולהקפיץ את קצב הצמיחה ליותר מ־30% - כפול מהתחזית הקודמת. קונקסיטי אמורה להכניס את טאבולה לשוק חדש של המלצות קניות אונליין, ולהביא את החברה הממוזגת לבסיס יומי של 500 מיליון משתמשים.

אדם סינגולדה, מייסד ומנכ"ל טאבולה אדם סינגולדה, מייסד ומנכ"ל טאבולה אדם סינגולדה, מייסד ומנכ"ל טאבולה

בינתיים את הרבעון השני סיימה טאבולה, שייסד ומנהל אדם סינגולדה, עם הכנסות של 329 מיליון דולר, המשקפות צמיחה של 23% מול התקופה המקבילה ומעט יותר מהתחזית להכנסות של 320-315 מיליון דולר. 

כמו בתחזית, אלה הכנסות ברוטו, לפני העברת עמלות ליצרניות התוכן. בניכוי העמלות נרשמו הכנסות של 117 מיליון דולר ברבעון השני, צמיחה של 18% וגם כאן מעט מעל התחזית של 113-108 מיליון דולר. 

לטאבולה היו כמה רבעונים רווחיים, אבל ברבעון השני ספגה הוצאה חריגה על עלויות הנפקה, כך שהוצאות הנהלה וכלליות זינקו ל־54 מיליון דולר לעומת 12 מיליון דולר ברבעון המקביל. על רקע זה הציגה טאבולה הפסד של 61.4 מיליון דולר בשורה התחתונה.

איירונסורס

הפתיעה עם העלאת התחזית

טאבולה ואיירונסורס, שפיתחה פלטפורמה להפצת אפליקציות ומשחקים, סיפקו תחזיות שנתיות עוד לפני ההנפקה, כי זו בוצעה בשיטת הספאק, שמאפשרת מתן תחזיות בתשקיף. היה נדמה מראש כי מדובר במספרים אופטימיים במיוחד, אך איירונסורס הפתיעה אתמול עם העלאה של תחזית ההכנסות ל־520-510 מיליון דולר

זאת לעומת תחזית מקורית להכנסות של 490-480 מיליון דולר ב־2021. התחזית החדשה מציבה את איירונסורס על קצב צמיחה של יותר מ־50% ביחס ל־2020. 

איירונסורס גם קפצה בהכנסות הרבעון השני ל־135 מיליון דולר, צמיחה שנתית של 83%. בניגוד למרבית המנפיקות החדשות, החברה שבניהול תומר בר זאב גם רווחית תפעולית, ורווח זה הסתכם ב־16.2 מיליון דולר, ובשורה התחתונה רשמה רווח נקי של 10 מיליון דולר.

תומר בר זאב, מנכ"ל איירונסורס , צילום: דנה קופל תומר בר זאב, מנכ"ל איירונסורס | צילום: דנה קופל תומר בר זאב, מנכ"ל איירונסורס , צילום: דנה קופל

סימילרווב

תחזית ראשונה לא מלהיבה

סימילרווב, שהונפקה במאי האחרון בשיטה המסורתית, סיפקה אתמול תחזית ראשונה שלא הלהיבה את המשקיעים. החברה סיימה את הרבעון השני עם קצב צמיחה מהיר של 49%, שהביא להכנסות של 32.5 מיליון דולר. 

אלא שלרבעון השלישי צופה החברה, שפיתחה פתרון לניתוח והשוואת אתרי אינטרנט, הכנסות של 33.2-32.8 מיליון דולר, ואת השנה כולה תסיים בהכנסות של כ־130 מיליון דולר. 

אלה ישקפו קצב צמיחה של כ־40% לעומת 2020. סימילרווב עדיין רחוקה מרווחיות, עם הפסד תפעולי של 14.9 מיליון דולר, שהיה גבוה מהרגיל נוכח הוצאות ההנפקה.

אור עופר, מנכ"ל סימילרווב, צילום: עמית שעל אור עופר, מנכ"ל סימילרווב | צילום: עמית שעל אור עופר, מנכ"ל סימילרווב, צילום: עמית שעל

וויקס

הרוח הגבית מכה בפנים

בצד המאכזבות בלטה וויקס, חביבת המשקיעים בשנת הקורונה, שלראשונה מפרוץ המגפה הפכה זו מרוח גבית לרוח בפניה. החברה, שמאפשרת הקמה מהירה של אתרי אינטרנט וחנויות אונליין, רכבה על הדיגיטציה בעקבות הסגרים והבידודים, והגשימה את תחזיותיה מוקדם מהצפוי. 

מגמה זו מורגשת בתוצאות לרבעון השני, שכללו הכנסות גבוהות מהצפוי של 316.4 מיליון דולר. מדובר בצמיחה של 34% מול הרבעון המקביל ועלייה קלה של 4% בהשוואה לקודם. שיעור הרווח הגולמי של החברה נותר 62% מההכנסות, ותזרים המזומנים החופשי היה 14.7 מיליון דולר.

בחברה הפחיתו את התחזית השנתית, שהועלתה אך לפני שלושה חודשים. "ככל שהמגפה מתפתחת יש חוסר ודאות, האם כבר רואים את סופה או שמגיע גל חזק נוסף. עבור המשתמשים שלנו, המשמעות היא שהם לא יודעים אם להקים פעילות אונליין או לתכנן אירועים ושירותים פיזיים", אמר אבישי אברהמי, ממייסדי וויקס והמנכ"ל. 

"התוצאה היא האטה קלה ביצירה של פעילויות אונליין חדשה, והיא מתבטאת בתוצאות שלנו, שמגיעות לקצה התחתון של התחזיות". בחברה הסבירו כי התוצאות ברבעון עדיין שיקפו קצב צמיחה מהיר יותר מרבעונים שקדמו לקורונה, אולם בחציו השני חלה האטה.

על רקע זה סיפקה וויקס תחזית חלשה לרבעון השלישי, עם הכנסות של 317-311 מיליון דולר, פחות מאשר ברבעון השני, המשקפות קצב צמיחה שנתי של 22%-25%. 

בשנה וחצי האחרונות הרגילה וויקס את משקיעים לקצבי צמיחה של 30% ומעלה. התחזית השנתית עודכנה כלפי מטה אף היא ל־1.27-1.25 מיליארד דולר בשורת ההכנסות, מול תחזית קודמת של 1.29-1.28 מיליארד דולר. 

ואולם המכה הגדולה באמת מגיעה בשורת תזרים המזומנים החופשי, שנחתך דרמטית בתחזית המעודכנת, מרמה של 72-62 מיליון דולר ל־40-35 מיליון דולר בסיכום השנתי. 

אבישי אברהמי, מייסד ומנכ"ל וויקס, צילום: יאיר שגיא אבישי אברהמי, מייסד ומנכ"ל וויקס | צילום: יאיר שגיא אבישי אברהמי, מייסד ומנכ"ל וויקס, צילום: יאיר שגיא


תגיות